Ангелкова: Законът за туризма и сега е задължителен за имотите в Airbnb

Ангелкова: Законът за туризма и сега е задължителен за имотите в Airbnb

Ангелкова: Законът за туризма и сега е задължителен за имотите в Airbnb
И според Закона за туризма, приет през 2013 г., всички, които дават подслон на туристи, трябва да бъдат категоризирани и регистрирани. Това обяви ресорният министър Николина Ангелкова в ефира на Дарик радио в разговор по въведената регистрация за предлаганите онлайн имоти в платформи като Airbnb и Booking. Това стана през текстове в Закона за бюджета за 2020 г., одобрени тази седмица. Повече четете тук.
Те са длъжни да спазват закона като всеки, допълни Ангелкова, която не е сред инициаторите на промените, но изрази подкрепа за новите текстове, чиито мотив е изсветляване на този бизнес.
На въпрос не е ли било по-лесно България да има договор с тези глобални платформи, за да получава информация за регистрираните там апартаменти, министърът обясни, че са водени такива разговори с някои от тях, но те са им обяснили, че регистриращите се в платформите имат ангажимент да спазват местното законодателство.
Ангелкова обяви и че заради приетите нови поправки, с които до три месеца трябва да се съобрази наредбата за категоризация, се отлага разглеждането на промените в нея, подготвени вече от Министерството на туризма, с което не бяха консултирани новите текстове. Подготвените промени са били свързани с облекчаване на административната тежест в процеса на категоризация, обясни Ангелкова.
Тя обяви и че работна група към министерството е започнала да разглежда текстовете в ресорния закон за застраховката "Професионална отговорност" на туроператорите и туристическите агенции. Според министъра има проблем с това, че 1154 регистрирани агенции и оператори от общо 3140 са с минимална застраховка, покриваща рискове за 25 хил., а едва 18 имали такава за 1.8 млн. лв. Преди седмица обаче от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции (АБТТА) обявиха, че няма проблем с това, тъй като компаниите с ниски застраховки са приемащи, а не изпращащи туристи и дори нямат нужда от тези застраховки. Повече по темата вижте тук.
Министърът обаче настоява на мнението и днес обяви, че "кучето е заровено" в декларираните обороти от туристическите фирми, на базата на които се определя размерът на застраховката. Сега те декларират тези, които са свързани директно с продавания пакет, но не и тези от продадени пакети през друг оператор, което се отразява на покритието на застраховката.
Обяви, че преди години всички в бранша "скочили" срещу създаването на гаранционен фонд, който да поема плащания при фалити, но сега отново започнали да дават подобни предложения след случая с "Томас Кук",. Допълни, че ако браншът иска, то ще се обсъди създаването на фонда.
Ангелкова потвърди намерението на ведомството й да рекламира туризма в България с помощта на пишещи по темата блогъри и влогъри, както и чрез инфлуенсъри. Вече била проведена и среща с такива хора, на която те изразили подкрепа. Това е световна тенденция и за мен е важно да видим какви резултати ще даде и при нас. Предполагам, че това ще бъде неразделна част от програмата за национална туристическа реклама, посочи министърът.