"Хайнекен" отчита едноцифрен ръст в продажбите на бира

Производителят на бира "Хайнекен" отчита 3.1% повече продадена бира в обем през 2019 г. Компанията е собственик в България на марките "Амстел", "Столично", "Ариана", "Загорка", "Хайнекен". Компанията отчита и нетна печалба от 2.5 млн. евро, което представлява 4.3% органичен ръст.
Приходите от хектолитър продадена бира също се увеличават - с 3.3%, което според ръководството на компанията се дължи на стабилните цени и фокус върху високия клас бира.
Продажбите на бранда "Хайнекен" конкретно бележи ръст от 8.3%, като в над 40 държави ръстът е двуцифрен.
Компанията отчита успешна реализация на пазара на безалкохолната си бира с едноименния бранд, която вече се предлага на 57 пазара.
Пивоварът отчита, "че през последните 10 години е намалил използваната в производството вода с почти една трета до 3.4 хектолитра за 1 хектолитър бира. до 19% е вдигнат делът на използваната в производството възобновяема енергия.
Компанията анализира, че през миналата година в Европа продажбите на бира бележат незначителен органичен спад от 0.4%, но с ръст през втората половина на годината. При високия клас бира на континента се отчита едноцифрен ръст.
Оперативната печалба бележи органичен спад от 0.8%, повлияна от значителните размери на инвестициите на компанията за обновяване на технологиите и дигиталните платформи.