Започва нов опит за концесия на летището в Пловдив

Кабинетът одобри решението на министъра на транспорта за откриване на процедура за определяне на концесионер за концесия на летището в Пловдив. Процедурата е за строителство на летище, което да е публична държавна собственост.
Като специфични цели са посочени изграждането на нов модерен карго терминал, както и създаването на предпоставки за допълнително развитие на летищната инфраструктура, за да може да се обслужват съвременни самолети с голям полезен товар.
През 2018 г. държавата беше на път да даде летището на концесия за 35 години на консорциум между китайската "Хайнан" и българската "Пловдив еърпорт инвест". Неговата оферта бе за инвестиция от 79 млн. лв. евро, концесионно възнаграждение от 600 хил. лв. на година, както и 6% от приходите. До договор обаче не се стигна, след като при инцидент загина основателят на китайската компания. Държавата тогава се отказа от варианта да предложи на втория в класирането концесията.
По закон държавата можеше да предложи на другия участник, който беше и класиран на второ място - "Консорциум Летище Пловдив", съставен от от "Тракия икономическа зона" и автотранспортната ПИМК. Тя обаче се отказа от този вариант и реши през октомври 2018 г. да прекрати концесионната процедура. Заявките бяха през юли 2019 г. тя да тръгне отново, но това не се е случило.
Чрез възлагането на концесия на летище Пловдив се цели да бъде привлечен финансово стабилен инвеститор с опит в управлението, експлоатацията и развитието на летища, се посочва в решението на кабинета. По този начин ще бъде гарантирано бъдещето развитие на аеропорта. Концесията ще спомогне за подобряване на съществуващата летищна инфраструктура, достигане на заложените международни стандарти и категории, трансфер на управленско ноу-хау, генериране на трафик и развитие на търговските дейности в региона, пише още в мотивите.