ГЕРБ предлага намаляване на разходите при подаване на финансови отчети от бизнеса

ГЕРБ предлага законови промени за намаляване на административната тежест върху бизнеса. Става въпрос за законови предпоставки за въвеждане на централизирана административна информационна система и единна точка за подаване на годишните финансови отчети и статистика на машинно четим формат, като се предвижда интеграция с Националната агенция за приходите, Националния статистически институт и Агенцията по вписванията.
Според председателя на правната комисия в парламента Анна Александрова от ГЕРБ така ще се намали административната тежест върху бизнеса.
Промените са в Закона за Търговския регистър и Регистъра на юридическите лица с нестопанска цел. Те са изработени от работна група между различни ведомства и работодателски организации.
Предложението е подаването на финансови отчети и друга информация да става еднократно в единен софтуер, откъдето всяка институция ще си тегли нужната информация.
Целта е да се намалят разходите на физическите и юридическите лица във връзка с подаването на годишните финансови отчети.