Фалитът на "Херц" нямало да засегне българския бизнес на компанията

Фалитът на "Херц" нямало да засегне българския бизнес на компанията

Снимката е архивна.
Reuters
Снимката е архивна.
Autohellas, която притежава франчайз правата на марката "Херц" (Hertz) в Гърция и в 7 държави на Балканите, включително в България чрез Autotechnica Ltd, не е пряко засегната от обявена процедура за фалит на Hertz Global Holdings, съобщиха от компанията. В прессъобщението се уточнява, че Autohellas няма никакви отношения на дялово участие или кредитни/заемни отношения с американската компания.
Както е известно, на 23 май една от най-известните световни фирми за наемане на леки коли - "Херц", обяви процедура за фалит и поиска съдебна защита в американски съд в щата Делауер, след като бизнесът й бе съсипан от пандемията от коронавируса, а разговорите с кредиторите се оказаха безрезултатни.
Още тогава беше съобщено, че международните регионални клонове на компанията, включително тези в Европа, Австралия и Нова Зеландия, не са включени в процедурата, започнала в САЩ, съобщиха от компанията. Беше уточнено, че глобална мрежа ще остане напълно функционираща и за трите притежавани марки- Hertz, Thrifty, Dollar и Firefly, без допълнителни последствия върху резервациите или програмите за лоялност на марката.
От Autohellas коментират, че ако процесът на преструктуриране на дълга на Hertz Global Holdings завърши успешно, компанията ще може да управлява глобалната си мрежа още по-ефективно. От компанията посочват още, че краткосрочните наеми (основната област на дейност на Hertz Global) представляват 16% от консолидирания приход на групата на Autohellas, докато 84 от тях идват от дългосрочни наеми, продажби на употребявани автомобили и автотърговия. Уточнява се също, че капиталът на Autohellas към 31.12.2019 г. достигна 294 милиона евро, което позволява най-ниското съотношение на дълг към собствен капитал сред всички рент-а-кар или оперативни лизингови компании в Европа.