Строителното министерство откри, че трасета заобикалят тол системата

Строителното министерство откри, че трасета заобикалят тол системата

Строителното министерство откри, че трасета заобикалят тол системата
Приходите, които имаме от толсистемата от 1 март, са в порядък, който не ни дава увереност, че с тях можем да рехабилитираме достатъчно пътища в България и да изграждаме нови. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова пред "Нова телевизия". В бюджета за тази година са заложени 450 млн. лв. постъпления от толтакси от тежкотоварния трафик.
Тол системата официално започна да действа в началото на март след като на няколко пъти бе прекроявана и таксите и обхватът й променяни. За нова промяна в обхвата на тол системата Аврамова намекна на заседание на ресорната парламентарна комисия през седмицата.
"Имаше уговорка с бранша да се направи анализ на приходите в периода от 1 март, когато стартира системата, до 1 юни. Проблемът с епидемията от коронавирус ни попречи да имаме адекватни данни, които да анализираме, тъй като от 13 март имаше ограничения в придвижването по пътните артерии", допълни тя.
Аврамова коментира, че като проблем е констатиран обхватът на тола и предстои да бъде иницииран разговор с бранша. Към момента тежкотоварният трафик плаща такса за преминаване по автомагистралите и по първокласни пътища. Има области, в които няма нито един път, който да е включен в обхвата на системата, и
това означава, че всички пътища са безплатни за него, което се отразява много съществено на приходите от тол системата.
Има пътища, като Прохода на Републиката, който е второкласен и е безплатен, а там преминава и транзитен трафик. Оказва се, че се плаща по-малко от винетна такса, ако се премине вертикално през територията на България, обяви тя. Министър Аврамова посочи, че голяма част от второкласните пътища са основни пътни артерии, по които се придвижва трафикът, а те са извадени от обхвата на тол системата по настояване на
транспортния бранш.
Затова ще бъде предложено основни пътни артерии да бъдат включени в обхвата на тол системата и да се плаща за преминаване и по тях.
Подчерта, че всички искат да пътуват по добри пътища, а за това е необходим ресурс.
В отговор на въпрос за ремонтите по пътищата през туристическия сезон Петя Аврамова коментира, че в участъка от 13-и до 20-и км на магистрала "Тракия" се работи усилено, за да може до 30 юни работата по горното строене на съоръженията да приключи и трафикът там да бъде освободен.
Няма да бъдат прекъснати строителните дейности в отсечката от 19-и до 37-и км на магистрала "Хемус" и ще има известни затруднения в пътуването. Петя Аврамова призова за разбиране, защото ремонтът на големите съоръжения се прави с цел безопасност.
Продължава ремонтът на тунел "Витиня", при чието обследване бяха открити сериозни конструктивни проблеми, които трябва да бъдат отстранени. В момента се извършва укрепване. Изпълнителите са се ангажирали цялостният ремонт да приключи до края на годината.