За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Бланш
Рейтинг: 61 НеутралноДобре че са Големите вериги щото от малките дъртите магазинерки изкупуват месото и ще настанат Бунтове.
Бланш
Рейтинг: 61 НеутралноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Магазина не ви еда си напълните търбуха. Магазина е да отидете, да си купите от всичко по малко и да опитате, боднато на клечка за зъби. Не сте единствени, гладни :-))
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Араламбене му е майката
Рейтинг: 8 Неутрално"Била", например, има собствени марки за прясно българско месо "Българска ферма"
Малките буквички на етикета обаче подсказват "Произход - Испания".
acarid
Рейтинг: 189 Неутрално"Периодично възникващите конфликти между производители и търговските вериги обикновено изваждат на повърхността проблемите около формирането на цените и какво получават фермерите или преработвателите от тях."
----
Хранителните веригите продават всичко през +40%. Също като бензиностанциите.
После сме плашени как заради ТОЛ системата, минералната вода щяла да поскъпне с 1.5 ст. бутилката.
Sinergy
Рейтинг: 730 НеутралноНикакъв контрол нямат - същото 50-60 годишно месо и същите боклуци, просто опаковани под друга марка....
sme6ko
Рейтинг: 17 Неутралноявно веригите са си платили за статия в понеделник сутрин. малко им е тормоза над кварталните магазини, сега започва и тормоза над местното производство
----
Независимо дали за производството на продукта са използвани местни или чуждестранни компании при тези стоки е по-лесно да се постигне много добро съотношение между качество и цена. Последното неизменно остава привлекателно за онези от потребителите, които не държат чак толкова на конкретни брандове.
vms2o649468
Рейтинг: 8 НеутралноПълен бойкот на собствените им марки! Изнудват и шантажират производителите да работят за тях. И тая измама с уж българското "Брей" на Кауфланд - на 90% се прави от вносни суровини.
vms2o649468
Рейтинг: 8 НеутралноКрайно време е да се въведе данък оборот за големите вериги.
foxhd
Рейтинг: 26 НеутралноПреди в Лидл имаше доста немски храни които бяха сравнително добри ,сега имат боклуците от родна стряха.
rainbou1
Рейтинг: 714 НеутралноОптимизация му е майката.
Навремето си мислехме, че затварянето на цикъла започва от производството - първо огранизираш него, после започваш да се грижиш за суровините и накрая за пласмента...ама сега се оказва, че е най-добре да се започне отзад напред.
rainbou1
Рейтинг: 714 Неутрално""Лидл" също обяви, че тази седмица пуска спортни обувки, също произведени от пластмасови отпадъци."
Видях някаква брошура за това и имам само един коментар - мизерия.
selqnin
Рейтинг: 853 НеутралноТъжно е ако доверието в марките на търговските вериги е по-високо от традиционните търговски марки...
velvoofell
Рейтинг: 536 НеутралноРодна стряха не са боклуци, но и аз не харесвам надпреварването на веригите да демонстрират местен патриотизъм. Много съжалявам, че Лидъл преди 2-3 години решиха да продават предимно български вина, скъпи за качеството си, преди това се намираха доста прилични вносни на цени 7-10лв. Сега трябва да се чакат разни тематични седмици за тях.
our12595545
Рейтинг: 221 ВеселоЧисто и просто като се промени рецептурата, пада и цената.
Булаир
Рейтинг: 289 НеутралноМогат ли да обяснят как контролират качеството при производителя ??? По документи ... ??? ... или как ??? ... И какво им пречи да го контролират по същия начин и при НЕ собствените марки ???
dinko
Рейтинг: 694 НеутралноДо коментар [#10] от "vms2O649468":
Ми .... ДДС и данък печалба...
traveler1
Рейтинг: 903 НеутралноМаркетолозите намериха нова форма да лъжат клиентите.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОНе, благодаря! И аман вече от врътки целящи единствено печалбарстване!
potop
Рейтинг: 8 НеутралноОсновния проблем на собствените марки е че в повечето случаи на продуктите не пише производителя. А за мен това е важно. Не купувам храна, която не знам къде и от кого е произведена. Искам моцарелата да е произведена в Италия, а не в Германия, а свинската шунка наобратно. А това че нещо е произведено в България, въобще не е достатъчно - искам да знам от кого, защото 90% от производителите ни не струват, а точно те най-верочтно работят за собствени марки.
our12595545
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#17] от "Булаир":
Определят рецептата и съставките, включително и опаковката. Иначе казано искаме цена примерно 1.50 лв. за бурканче лютеница и готово.
Надежда
Рейтинг: 1550 НеутралноТе си мислят, че с марки, като “Родна стряха”, някой който предпочита български продукти-ще си купи.
Аз купувам български хранителни стоки, за да подпомогна работните места у нас, а не немските марки като “Родна стряха”.
ГЕРБ и техните кметова разрешиха строителство на огромни търговски площи в центъра на градовете. Убиха малките магазини за ГС, а покрай тях и много други. Това е престъпление и го няма в нито една евопейска столица, вкл. и в Белград и Скопие. Всички големи магазини са зад околовръстното!
Лопе де Вега
Рейтинг: 8 НеутралноЗа моцарелата съм съгласен, но северноиталианската шунка си е отлична! без подпис!
potop
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#23] от "Лопе де Вега":
Не съм казал че италианската шунка не е ок. Просто аз търся немската.
Всеки търси различни неща и затова важното е на етикета да пише къде и от кого е произведено.
iavorski
Рейтинг: 221 НеутралноСпециално на животинските продукти винаги можеш да разбереш къде са произведени - има си код на производителя / задължително/ и първите два символа са BG/PL/DE/RO и т.н. Сега какви са суровините е друга тема - може шунката да е произведена в Германия но с замразено месо от Испания примерно
historama
Рейтинг: 647 НеутралноНапоследък се появиха нови марки млечни продукти със значително подобрено качество. А някои от по-старите брандове нещо позакъсаха.
Хубаво нещо е доброто съотношение цена-качество, но вече и аз познавам хора, които се безпокоят от прекалено ниските цени.
KaV
Рейтинг: 480 НеутралноЯко манипулират с това и никой нищо не прави по въпроса.
tony d'amato
Рейтинг: 114 НеутралноДо коментар [#6] от "acarid":
keep calm and carry on+++
Истината обаче е, че повечето продукти продават с над 50% марж. Лакомията на веригите е невероятна. "Изстискват" доставчиците си до фалит, след това си правят собствени марки за да изстискат и производителите.
Веригите са добре организирана паразитираща група, като се хранят и от доставчици и от клиенти.
Не е вярно, че нямат маркетингови разходи за собствени марки. Кауфланд ми продъниха главата с тяхното "Брей".
Само за да илюстрирам с нещо, което е видимо лесно - кен Кока Кола в "дискаунтъра" Лидл струва 1.15 лева, а в повечето малки магазинчета е по 1 лев даже 0.99 лева. Нали не си мислите, че малките магазини продават на загуба. Не, просто Лидл печели безобразно.
abdulhazred
Рейтинг: 166 НеутралноНикак, при положение че са извивали ръце и са избрали производителя с най-ниска цена, няма как да имат претенции към качеството.
Лео
Рейтинг: 1085 НеутралноСобствените марки набират скорост, защото такава е ритейлърската стратегия за монополизиране на пазара. Първо се продават с минимална печалба собствените марки, вност от чужди страни, за да се срине местното производство, строят се повече магазини и се промотират отделни продукти, накрая който производител е оцелял, му се надява хомота със "собствена марка" и той престава да има собствена и да е разпознаваем за клиента и няма друг шанс, освен да продава през веригата при каквито условия му наложат.
bap46359397
Рейтинг: 8 НеутралноПовечето сте такива разбирачи....че чак думи нямам. На единия му работели с 50% марж (явно не осъзнавайки разликата между надценка и марж), на другия пък му изстисквали производителите. Никой не си дава сметка, че това производство става доброволно. Никоя верига не може да накара насила някой да и произвежда собствена марка. Явно не си давате сметка,но това води до натоварване на свободни при производителя мощности, което директно влияе положително и върху себестойността и на неговия собствен бранд. Същия ефект има и при договарянето на суровините за производство. Вече отделен е въпроса, кой производител как си управлява бизнеса и успява ли да оползотвори тези ефекти.
redguy
Рейтинг: 1171 Неутрално[quote#29:"abdulhazred"][/quote]
Не е баш никак, защото за да развият тази марка са инвестирали доста пари и време и не могат да си позволята ей така да "ги оставели без никакъв контрол".
Бъдете сигурни, че тези вериги доста често правят одити на производителя, който им прави частната марка и имат клаузи в договора в тяхна полза, че ако има отклонение от качеството и не се спазват технологичните спецификации, производството автоматично отива при друг произовдител.
Пък и аз лично не съм забелязал частните марки на веригите да са с най-ниското качество. Даже напротив. С най-ниско качество са обикновено продуктите в любимите ви квартални гаражи, покрай които неизменно се навъртат и кварталните алкохолици.
tamada
Рейтинг: 682 НеутралноТова изследване е пълен боклук. Безкритично повторение на рекламните изречения на веригите без дори елементарно познаване на пазара.
Как да не правят разходи за маркетинг, след като никой нормален бизнесмен няма да тръгне да налага без маркетинг?
Как да не правят разходи за реклама, след като даже снимат и излъчват ТВ клипове за собствените си марки?
Изобщо не е вярно, че тези марки задоволяват интереса към произхода на храните. Точно обратното – на техните етикети най-често пише "Произведено за:" без абсолютно никаква допълнителна информация.
Изобщо не е вярно, че собствените марки давали по-добро качество на ниска цена. Имат по няколко премиум продукта и по няколко продукта над средното ниво. Всичко останало се движи от средна хубост до пълен боклук. Не може да има сирене за 5-6 лв и да повтаряте лъжата, че било качествено.
Ами помолете главния редактор да ви даде 20 лв, купете няколко такива продукта и ги опитайте в редакцията преди да ни баламосвате!
bnc59488372
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#20] от "PoToP":
А ЗАщО СВИНСКАТА шУНКА ОТ ГЕРМАНИЯ ,ТАМ КОНТРОЛЪТ И КАчЕСТВОТО СА НА ДОСТА ПО НИСКИ НИВА ОТ ТЕЗИ В ИТАЛИЯ,ПО ОТНОшЕНИЕ НА ХРАНИТЕ ИТАЛИЯ Е ЕТАЛОН
Лео
Рейтинг: 1085 НеутралноВ бизнеса нищо не е доброволно, особено отказването от собствена марка, градена с години. Виж, ако никой не те познава, тогава ти е все едно с каква марка продаваш. Ама мен "произведено в България за едикойси" не ме удовлетворява като произход.
Надежда
Рейтинг: 1550 НеутралноДо коментар [#33] от "tamada":
Кой гледа такива подробности, за масата българи е важна цената.
bap46359397
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#33] от "tamada":
И ти се опита да кажеш нещо, но не успя. Липсвало информация кой произвежда стоката. И като пише, каква информация,полезна за теб ще придобиеш? Много често производители са големи фирми с известни и наложени брандове. Продават собствени марки през отделно регистрирани за това фирми, за да не им пречи на техния бранш. И като видиш някаква неизвестна фирма на етикета, каква информация ще добиеш, която да е важна и полезна за теб? Само претенции без елементарни познания по това как функционира този бизнес.
bap46359397
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#35] от "Лео":
Не разбирам, кое и защо не те удовлетворява? На етикета е указано към кой може да предявиш претенции относно качеството. Гаранцията на веригата има също толкова стойност, колкото и на производителя. А що се отнася до стока произведена в България в 99% от случаите гледайки само опаковките може да разбереш кой е производителя.
2.5
Рейтинг: 732 Неутрално"Създаването на собствени марки позволява на веригите да имат пълен контрол както върху производствения процес на даден продукт, така и да спестят пари, тъй като не се налага да инвестират в разходи за маркетинг и реклама, а крайната цена е по-ниска заради големите обеми."
I Want To BelieveТочно обратното - когато продавате глобален бранд, се възползвате от маркетинга и рекламата му и е много по-сложно да му извивате ръцете - напр. Кока Кола.
Собствените марки не гарантират постоянна цена и качество, доколкото са резултат от договори с конкретен производител - ако той бъде сменен, качеството се променя. Най-голяма тежест имат собствените марки в портфолиото на Lidl и dm. За разлика от другите вериги, тези две просто не си ги опредставям без собствените им марки. Нито в Била, нито в Кауфланд се сещам за продукт със собствена марка, който бих предпочел за сметкка на конкурентен.
Роси
Рейтинг: 5587 НеутралноМлечните продукти на "Брей!" са много добри.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
DDR
Рейтинг: 638 ЛюбопитноСобствените марки на веригите са голяма възможност за производителите —> не зависимо дали са малки или големи. За малките, това е шанс да влязат в играта (да се научат да играят строг пиес по отношение организация, качвдтви, контрол)—> отделно са референциите, които им носят нови клиенти със собствени марки. За големите е едно разширяване на производството към техните си продукти. И за протокола —> не малко български фирми (например козметични) възлагат част от собствените им продукти да се изработят в Западна Европа (например Франция). И обратното —> много прочути западни козметични марки си произвеждат чадт от продуктите в българските заводи на известни български марки. Симбиозата е пълна и всички доволни😉
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Лео
Рейтинг: 1085 НеутралноКакво значи това? Ти като си купуваш телевизор Сони ли търсиш или марката на някоя верига? Защото уж ги правят в един турски завод с едни и същи компоненти, но не съвсем. И гаранцията не е от веригата, а от марката, защото не пише "произведено ОТ", а "произведено ЗА".
tamada
Рейтинг: 682 НеутралноДо коментар [#37] от "bap46359397":
И като няма никаква информация на етикета, това как задоволява интереса към произхода бе, тъпан? Как може да имаме доверие на вериги, които прилагат един куп номера за продажба на стоки с изтекъл срок на годност. Виждал съм го многократно - в някои случаи дори не са преопаковани.
Изобщо не се усещаш, че колкото повече защитаваш глупостите в статията толкова повече изпъкват. :)
bap46359397
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#44] от "tamada":
Очевидно е невежеството ти и обидите не могат да го скрият. Веригите прилагали номера със срока на годност? Кое те кара да мислиш, че и производителите не ги правят? Имам сериозни познания в областта на храните и не може да наречеш нито едните, нито другите само бели или черни. Има и коректни производители и коректни вериги( търговци), както и обратното. Много хора съм питал защо ти е да знаеш производителя и отговора 99% е. ... ами да знам!!!! Етикетите са за да дават необходимата по закон информация, а не да задоволяват нечие любопитство!!!
bap46359397
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#43] от "Лео":
С оглед на цената и собствената ти преценка си избираш или Сони или марката на веригата. Гаранцията ти е в години и за теб няма принципно значение. Всички са длъжни да имат сервиз и да отговарят на едни и същи законови изисквания.
tamada
Рейтинг: 682 НеутралноДо коментар [#45] от "bap46359397":
Ако имаше и поне някакви познания по български език нямаше да продължаваш да се дъниш. :)
Ами щом и вериги, и производители го правят, то значи е още по-важно да знаеш източника на храната бе, идиот. Ти въобще мислиш ли малко преди да пишеш?
Ама изобщо не говорим за твоите "много хора". Говоря за една конкретна лъжа в статията: "клиентите все повече обръщат внимание на произхода на храните... и затова смятаме, че този бранд удовлетворява в най-пълна степен..."
За пореден път те питам на най-чист български език. Как намаляването на информацията удовлетворява увеличеното внимание върху търсене на информация за произхода?
bap46359397
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#47] от "tamada":
Проблема с българския е изцяло при теб "неидиоте". Под произход се има предвид държава производител, не в коя паланка е произведен продукта. Не разбираш значението на думата произход в контекста на темата. А ти знаеш ли кои производители точно са коректни или не? Нямаш никаква представа!!! И като ти казвам, че нищо не разбираш, не го правя с цел да те обидя! Калпак невеж! Бегай да си ядеш опаковките с много информация 😂😂😂
tamada
Рейтинг: 682 ВеселоДо коментар [#48] от "bap46359397":
Абе спри да лъжеш, че ставаш още по-смешен бе, човек. Контекстът е абсолютно ясен - здравословен начин на живот и опазване на околната среда. Изобщо не става дума за протекционизъм и каквото още там се опитваш да го изкараш.
Точното изречение от статията е:
"Виждаме, че клиентите все повече обръщат внимание на произхода на храните и се стремят да водят здравословен начин на живот, и затова смятаме, че този бранд удовлетворява в най-пълна степен нуждите на съвременния потребител от истински продукти, произведени с грижа за околната среда"
Къде виждаш тук интерес към държавата производител бе, лъжец?
Ама това дали аз се интересувам от производителя си е лично моя работа. И престани да изместваш темата!
НЕ ГОВОРИМ ЗА ТОВА КАКВО ЗНАМ АЗ.
НЕ ГОВОРИМ ЗА ТОВА КОГО СИ ПИТАЛ ТИ.
ТОВА НЯМА АБСОЛЮТНО НИКАКВО ЗНАЧЕНИЕ.
ГОВОРИМ ЗА ОТКРОВЕНИТЕ ЛЪЖИ И ПРОТИВОРЕЧИЯ В ТЕКСТА НА СТАТИЯТА.
Всъщност ако искаш си продължавай! Колкото повече лъжеш, толкова повече хора научават, че лъжеш. Толкова по-негативно това се отразява на имиджа на веригите. :)
tsl02492848
Рейтинг: 8 ВеселоНАЙ ми хареса снимката от Кауфланд с ЛАФКА-та - отдавна не я бях виждал!
bap46359397
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#49] от "tamada":
Не съм споменавал думата протекционизъм. Просто под произход се има предвид държава производител. И да вярно е,че особено след и по време на корона кризата в цяла Европа (поне за нея имам информация) се засилва интереса към местни продукти- не дали е е от Карлово или Силистра , а дали е от България. И аз не защитавам веригите, а разбирането, че частните марки са в интерес на всички-потребители,производители и търговци. Това е стратегия, която е помогнала на много производители да се разраства и достигнат нива на развитие,които ако са разчитали на собствените си брандове е нямало да постигнат. Очевидно са подкрепени и от потребителите,след като се купуват. И не мога да разбера какво се напъваш в незнанието си.
Веселин Дечев
Рейтинг: 226 ЛюбопитноКъв е тоя километричен ферман!
Миний аав адуучин хүнТрябва да си взема три дена отпуск да го прочета до края...
В истината вярваме
Рейтинг: 8 ВеселоЯжте български кебапчета!!!
В истината вярвамеtamada
Рейтинг: 682 ВеселоДо коментар [#51] от "bap46359397":
Съвсем се оливаш бе, човек. Зазубрил си някакви формули за произхода и само тях повтаряш. Хем и точното изречение от статията ти дадох и пак не вдяваш колко много се излагаш.
Ти ли ще ми говориш за незнание?
Научи български език, бе!
Изобщо не говорим за познаване на отношенията между вериги и производител.
vp0174
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#52] от "Веселин Дечев":
Бягай Веско, бягай.
bap46359397
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#54] от "tamada":
Формули няма. Има компетентност и некомпетентност. Четеш, цитираш, но не разбираш същността на темата.
tamada
Рейтинг: 682 ВеселоДо коментар [#56] от "bap46359397":
Ами точно затова питам – понеже не разбирам. Съвсем простичък въпрос зададох. И то няколко пъти. А ти "разбиращият" така и не успяваш да ми отговориш.
КАК ОГРАНИЧАВАНЕТО НА ИНФОРМАЦИЯТА УДОВЛЕТВОРЯВА ТЪРСЕНЕТО НА ИНФОРМАЦИЯ?
Ти се скъса да пишеш един куп глупости само и само да избегнеш отговора.
Miroslav Hristov
Рейтинг: 221 НеутралноЕто за измамата Брей:
https://narod.bg/2020/10/13/пробив-на-narod-bg-бис-бос-на-кауфланд-идв/