"Адидас" планира раздяла с "Рийбок"

Германският производител на спортни стоки "Адидас" (Adidas AG) планира да продаде или отдели в друго дружество бранда си "Рийбок", който не носи очакваните резултати 15 години след придобиването му от собственика му от САЩ. При сделката тогава целта е била да се конкурира "Найк", припомня "Ройтерс".
"Адидас" обяви днес, че е взето решение да започне процедура, която цели да отдели "Рийбок". Това е част от петгодишна стратегия, която ще бъде оповестена през март заедно с финансовите резултати за 2020 г.
Според банкови експерти този бизнес може да се оцени на около 1 млрд. евро. "Рийбок" и "Адидас" ще могат да разгърнат по-добре потенциала си поотделно", казва главният изпълнителен директор Каспър Рорстед в изявление.
"Адидас" купи базираната в Бостън "Рийбок" през 2006 г., но незадоволителното й представяне доведе до няколко призива в годините на инвеститори брандът да бъде продаден. Междувременно обаче "Адидас" успя да "отхапе" част от доминиращия дяла на "Найк" в САЩ, като си помогна в партньорство със звезди от ранга на Кание Уест, Бионсе и Фаръл Уилямс.
Самият Рорстад след като пое поста през 2016 г. той представи план за съживяването на "Рийбок", който върна бранда към печалба, но слабото представяне продължи да тежи на добрите резултати на бранда "Адидас", а след това дойде кризата с коронавируса, напомня агенцията.
Чистите приходи от продажби на "Рийбок" паднаха със 7% през третото тримесечие на 2020 г. до 403 млн. евро, след като спаднаха с 44% през предходната година.
През 2019 г. активите на "Адидас" загубиха почти половината от стойността си. През ноември компанията обяви, че очаква спад на продажбите като цяло в края на 2002 г., тъй като затварянето в Европа отложи завръщането към растеж в Китай и силното търсене на линията, продукти, представяни от Бионсе.