За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Consumer
Рейтинг: 1407 ЛюбопитноНе е някаква новина, а би било ако новите пътнически модели на ТУ и ИЛ полетят. Но май няма да е през този век.
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2889 НеутралноДано всичко е ОК.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Jalis Ironhammer
Рейтинг: 289 НеутралноНе вървят добре нещата за Бойнг. Особено военото поделение. Конкурса във Финландия наближава своя край и Супер Хорнет все още има шансове. Би било голям успех предвид че на родна земя се сблъсква все по агресивно отношение (напълно оправдано) от официалните власти.
Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.Virgin
Рейтинг: 8 НеутралноМАХ полетяха отново отдавна.
Сега първи полет извърши най-дългия вариант на 737 МАХ.
В текста е обяснено, но заглавието заблуждава.
K2
Рейтинг: 1980 НеутралноМного добре. Но при толкова машини на земята заради пандемията , дали ще има гарантирани поръчки.MRG(мидъл реджинал джет) са в силна конкуренция А320 Neo.
SHADOWS of SOFIAcartmann
Рейтинг: 233 НеутралноАко този е еднофюзелажен, има ли дву или три фюзелажни? Четете ги тия статии малко
cartmann
Рейтинг: 233 НеутралноАко този е еднофюзелажен, има ли дву или три фюзелажни? Четете ги тия статии малко
otrqdnik
Рейтинг: 289 Неутрално"тепърва предстои да премине многобройни тестове"
Като тези които паднаха ли? Те не преминаха ли успешно през същите тестове? И най-накрая лобито на Боинг в агенцията им помогна за разрешителното.
fpyyh
Рейтинг: 120 НеутралноБих отказал да летя на такъв, след като прочетох какво са правили от Боинг, за да получат сертификации, как са се подигравали с проверките и кой знае какво още са покрили като недостатъци.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеСуджук Герберите
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#9] от "fpyyh":
... с двеста...Е оди пеш бе! :)
zz_s
Рейтинг: 8 ВеселоСкоро и небесни катамарани ще напишат.
Не че няма. "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
blondofil
Рейтинг: 1432 НеутралноТози самолет е символ на американската стиснатост. Вместо да разработят чисто нов самолет за икономичните нови двигатели, те за по евтинко сложиха на стар самолет големи икономични двигатели. По принцип това нещо не може да лети, но някой умник измислил, че може да измамят аеродинамиката със софтуер. Само дето сифтуера понякога не се сеща какво да направи. И тогава викаме упс, пилота е виновен.
Consumer
Рейтинг: 1407 ЛюбопитноДо коментар [#12] от "blondofil":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantМоже и така да е, времето ще покаже, дано без инциденти, само леко оопс. В този клас има Airbus и Embraer, но най православния и славянски Сухой отива подяволите.
blondofil
Рейтинг: 1432 НеутралноОпитът и законът на Мърфи показват, че опрат ли работите до "дано" - то става обратното на даното.
Ма де да знам може ако ръсят със светена вода преди всеки полет "дано"-то да проработи.
Oleg Iliev
Рейтинг: 8 НеутралноСъгласен съм. Преди време към нас се обърнаха от голяма химическа фирма, която има реактори колкото няколкоетажни сгради. В един момент един реактор се беше взривил, и те ни питаха можем ли да им разработим нейронна мрежа която да поеме контрола на реактора така че да се избегне взрив в бъдеще. При това казаха че могат да ни дадат само "хубави" данни, когато процесите в реактора са контролируеми. А как може нейронната мрежа да предскаже взрив, ако е тренирана само на хубави данни? С Боингите беше нещо подобно. Вярно е че алгоритмите, софтуера и компютрите са много развити в днешно време, но все още е невъзможно предварително да се проиграят всички ситуации, посока, сила и поривистост на вятъра, брой на пътниците и разпределение на багажа, и т.н. Софтуера който работи онлайн оперира с редуцирани модели, който имат своята погрешност, и също не може да даде 100% гаранция. От друга страна, след катастрофите се надявам че Боинг са взели нещата на сериозно и са инвестирали и в развитие на софтуера и в тренировки на пилотите. Така че поне за себе си аз не бих се отказал еднозначно от полет с тези машини.
Незнайко
Рейтинг: 3041 ВеселоСменили са чипа...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевrealguru
Рейтинг: 1481 НеутралноЗа колко ли време? ;)
Както писа по-горе колегата самолетът има проблеми с дизайна, които се опитват да ги решат софтуерно. Демек като стане нестабилен и софтуера се намесва да го стабилизира. За капак той е писан от индийци. :)
Е не всеки път проработва.
pet fire
Рейтинг: 3156 НеутралноДано няма никакви проблеми вече
mso011053684
Рейтинг: 8 НеутралноНе разбрах от статията това самолет който прави някакви тестове ли е или.модел одобрен от регулаторите за ползване...
АБПФК
Рейтинг: 515 Любопитно"Бивш старши мениджър в завода на Боинг 737 Макс в Сиатъл публикува нов доклад, който предупреждава, че Макс все още не е фиксиран." https://t.ly/wJ5A (има pdf доклад)
☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0АБПФК
Рейтинг: 515 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "АБПФК":
П.П. Забравих линка към статията(Януари): https://t.ly/wQ7J
АБПФК
Рейтинг: 515 ВеселоПровери с КАКЪВ самальот Путя пристигна в Женева! 😏 ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
daskal1
Рейтинг: 2549 НеутралноДо коментар [#20] от "АБПФК":
Малко преводът куца с това "фиксиран", което на български има различно значение от американизма, но със сигурност ще има корекции след като започнат да влизат реални данни от полети с различни конфигурации на терени, време, натоварване и подобни.
daskal1
Рейтинг: 2549 ЛюбопитноДо коментар [#15] от "Oleg Iliev":
Чудесна забележка, само един въпрос: какво разбирате под "реактори", в химическата промишленост или...?
АБПФК
Рейтинг: 515 ВеселоЕто ти и последни новини: "Борисов рассказал о перевороте в самолетостроении" https://youtu.be/FoLjRE47J9U ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
АБПФК
Рейтинг: 515 ВеселоТака е, ма с помощта на Гугъл толкоз. Вече не си играя, да превеждам всичко сам- няма смисъл да се моря, за динайъри, атлантиди, русофоби и професионални тролове.
"Фиксиран" на български е по- скоро поправен, ремонтиран, нагласен, установен...в случая. ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
Consumer
Рейтинг: 1407 ВеселоДо коментар [#22] от "АБПФК":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantПравителствените самолети са под друг режим, а матушката търкаля още ИЛ-95 и Сухой . Аерофлот ползва няколко Сухой, останалите са импортнати.
Oleg Iliev
Рейтинг: 8 НеутралноДа, в химическата промишленост. Реактори, колони, не мога да съм по-конкретен. Процесите в тези реактори са сложни, протичат многокомпоненти химически реакции. По принцип процесите протичат под контрол, но ето, случило се е да се стигне до взрив. И искат да подобрят контрола.
vassilun
Рейтинг: 4926 НеутралноДо коментар [#9] от "fpyyh":
Редовно летя с В-777! Никакви проблеми!
daskal1
Рейтинг: 2549 ВеселоДо коментар [#26] от "АБПФК":
Е, тук дори когато кастрират котка или куче казват че е "фиксед" :-)
daskal1
Рейтинг: 2549 НеутралноДо коментар [#28] от "Oleg Iliev":
Благодаря. Тук във форума има химици, може да ни подскажат терминологията.
Johnnie Glupavia
Рейтинг: 8 НеутралноЕто това е истинска корупция.
Слава на Украйна! Слава на героите!Боинг лети отново без абсолютно никаква профилактика на самолетите дори, да не говорим за разследване или поправка на дефектите...
Всичко е пари, а за обикновените хора остава единствено възможността да избягват този модел на всяка цена....
Sion
Рейтинг: 52 НеутралноМакс може и да е във въздуха, но аз няма как да съм на борда.. Категорично отказвам да летя с този самолет.За радост, авиокомпаниите които ползвам са на Еърбъс и се надявам да останат така.
Глупостта у някои е безмилостна като Съдбата!Роси
Рейтинг: 5842 НеутралноДано да са приключили с проблемите.
bxr35608444
Рейтинг: 73 НеутралноДо коментар [#31] от "daskal1":
Защо бе , Даскале ? Точно химически реактори се казват .
daskal1
Рейтинг: 2549 НеутралноДо коментар [#35] от "bxr35608444":
Чудесно, значи ни е липсвала думата "химически" за да поясним за какви реактори става въпрос.
mekarshalev
Рейтинг: 510 ВеселоДо коментар [#36] от "daskal1":
еее, даскалче, ще трябва да те учим на химия май?
как така не си чувал за хим реактори, мислеше си че има само ядрени?
има реактори, весъли, танкове и т.н. се са един дол дренки - за хим реакции…
АБПФК
Рейтинг: 515 ВеселоТака е, ма аз предох това: "a former senior manager at Boeing's 737 Max plant in Seattle has published a new report warning that the Max is "still not fixed." https://t.ly/2mX3 🤷♂️😎
И линкът към новия доклад(new report): https://t.ly/jy6Z ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
zakary
Рейтинг: 733 НеутралноРуснаците навярно биха могли да направят и по-хубав, както и по-евтин самолет. Но не могат да направят едновременно по-хубав и по-евтин. Такъв може да бъде създаден само в условията на пазарна икономика и свободна и честна конкуренция. А тези атрибути са присъщи само на демократичните държави. В Русия, с авторитарния диктаторски режим на Путин и с нейната икономика от олигархичен тип, появата на Ил и Ту на световния пазар на самолети е изключена.
citoyen
Рейтинг: 733 НеутралноЩе трябва време да се върне доверието към него но да вярваме, че конструктивните недостатъци са преодолени. Аз не бързам.
*****
Неутрално"Боинг" е проруски боклук ..
*****
НеутралноКолко и какво могат - се видя по "Боингите"..
Руските авиоинженери се хванаха, да правят една малка част - и веднага си оставиха ръцете..!
mso011053684
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#29] от "vassilun":
То в авиацията първият серизен проблем много често е и последен...
До руските мекерета
Рейтинг: 2052 Неутрално[quote#26:"АБПФК"][/quote]
Бъди добър и го направи за русофилите поне.
tlr33621309
Рейтинг: 8 НеутралноРуснаците нямат пътнически самолет ! 6110 км е добре ! супер ! ЕърБъс
Всичко, което може да се яде е обект на власттаvassilun
Рейтинг: 4926 ЛюбопитноИнтересно ми е следното:
1. Кои авиокомпании нямат Боинг във флотата си?
2. Когато си купувате билет за определен полет, как разбирате дали самолетът, с който ще летите е Боинг или Еърбъс?
3. Преди качване на борда, ако самолетът е на Боинг, връщате ли се да чакате същия полет със самолет на Еърбъс?
Благодаря за отговорите!
Consumer
Рейтинг: 1407 ВеселоДо коментар [#39] от "petyo9":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantТУ и ИЛ приключиха завинаги. Щяха да пускат Иркут МС21, даже викаха Путин да го освети с великолепието си, но така и не почнаха серийно производство. Сухой полека го вадят от употреба, защото нямат резервни части, отрязаха ги производителите.
serenalipuma
Рейтинг: 8 НеутралноСлед като е отново във въздуха значи, че причините за катастрофите са изяснени докрай. Къде да прочета резултатите?
vassilun
Рейтинг: 4926 НеутралноЕто тук:
https://www.boeing.com/737-max-updates/
filofob
Рейтинг: 672 НеутралноНе следя баш всичките проекти на Бойнг, но от това, което виждам имат сериозни проблеми. И то главно в организационната култура. За гражданския им сегмент отдавна се говори, че с купуването на Дъглас заедно с техните мениджъри са възприели и техният начин на упралвение. При което се спестяват пари и се залага на маркетингови хватки за сметка на инженерство. Истотията с МАХ дори не е толкова страшна сама по себе си. Но се оказа, че ФАА са приемали на доверие техните данни. А Бойнг са претупвали тестовете. След това, астронавтите имаха късмет, че Старлайнер показа дребен дефект при безпилотния си полет, че да се направи пълна проверка на капсулата. И се оказа, че Бойнг здраво са претупали нещата. Та чак сега чакаме нов последен безпилотен полет.
Още по-странно. Проектът за нов въздушен танкер на ВВС КЦ-46. Не би трябвало да представлява сериозен проблем. Базиран на доказана машина като Б-777, която трябва да приспособят. Не е като да разработиш ново поколение изтребител от нулата. Но не, вече няколко години не могат да го докарат до експлотационна годност
Трябва Мъск да ги поеме за година-две.
libretto
Рейтинг: 43 ЛюбопитноНякой от екипа на Гртехен няма ли да и напише един коментар и да и го да даде да го прочете с гневно изражение ?
Let's Go, Brandon! 😁😁😁rincewind
Рейтинг: 458 Неутрално[quote#46:"vassilun"][/quote]
Винаги се информирам за модела на самолета! Винаги. В повечето случаи има и инфо за полетно време, възраст на самолета и прочее.
filofob
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#52] от "rincewind":
Е, хубаво де, като си купуваш билета примерно месец предварително как може да знаеш?
serenalipuma
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#49] от "vassilun":
Къде ме пращаш за зелен хайвер, бай Василе? Ти май си нов бай Васил, ама това е друга тема. Така: не ме интересува FAQ на Boeing 737 МАХ, а това, което се казва final report by aircraft accident. Публикува се след окончателно изясняване на причините за катастрофата. Ей като това долу. FAQ е блабла.
https://www.sust.admin.ch/inhalte/AV-berichte/1762_en.pdf
vassilun
Рейтинг: 4926 ЛюбопитноАз имам билет за 7 юли за полет AF0773. Може ли да споделите как и къде мога да намеря информация за модела и възрастта на самолета?
Благодаря!
serenalipuma
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#55] от "vassilun":
Ами просто като фасул, бай Василе! AF e Air France. Обади се на авиокомпанията, кажи си номера на полета и ще ти дадат цялата информация! Ама това не е като да те напъхат в кух профил!
mandzo
Рейтинг: 482 ЛюбопитноДо коментар [#55] от "vassilun":
Ти си праиш майтап с матряла. Да не си Тошко Африкански? Или ходиш до Камерун/ЦАР за кеф? Това е въпрос за петокласник:
Полетът е на AirFrance с Боинг 777. За твое успокоение AirFrance нямат нито един Боинг 737, още повече MAX.
znayko84
Рейтинг: 264 НеутралноВсъщност софтуеъра винаги прави това, което му е зададено - бута носа надолу, ако ъгъла на атака е много голям, автопилота е изключен и още нещо си. Е да де, но ако сензорите подават грешна информация всъщност прави грешното нещо. Идиотско решение на Боинг, които не са си тествали системата достатъчно.
vassilun
Рейтинг: 4926 НеутралноДо коментар [#57] от "mandzo":
"Полетът е на AirFrance с Боинг 777."
Много си прав! Въпросът ми бе, че няма как да разбереш с какъвн самолет ще летиш, когато купуваш билета си повече от месец преди полета! И да В-777 е обикновено, но за 5 години веднъж го смениха с А-330. Ако бях предубеден към Еърбъс, трябваше вероятно да се откажа от полета! :-)
deutschwagen
Рейтинг: 885 НеутралноДо коментар [#5] от "К2":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Това ще да е MRJ ако има такова нещо, но нито 737 МАКС, нито А320 NЕО са регионални смаолети. Водят се еднофюзелажни самолети. Доста по-големи са и имат много повече способности. NЕО-то наприемер е напът да стане редовен трансатлантически самолет. От години прави полети от Рейкявик до ЛА (А321). Последната модификация за дълги полети A321XLR още не лети. Когато влезе в експлоатация реално ще може да прави всичко, което правеше 757 и ще затвори до голяма степен сегмента NMA. Повечето наблюдатели смятят, че А220 (бившия CSeries на Бомбардие) има потенциал напълно да замени A320 на полетите, за които е първоначално създаден, стига да направят -500 спецификацията, докато А321 ще остане но в този нов сегмент на по-дълги полети. Един А220-500 пък има потенциал за къси трансатлантически полети (Ню Йорк - Манчестър). Но така или иначе, А320/321 NЕО е безспорно по-популярен самолет от 737 МАХ още отпреди проблемите.
deutschwagen
Рейтинг: 885 НеутралноДо коментар [#59] от "vassilun":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Имаше доста предубедени идиоти в САЩ срещу Еърбъс и дрънкаха разни глупости по форумите и плашеха останалите идиоти. Някакси отшумя в последствие. Но А330 никога не е имал проблеми, както и 777. Тук не става въпрос за предубеденост към Боинг или Еърбъс, а към определен проблемен продукт, който прекара към 2 години на Земята без рзрешение да лети.
deutschwagen
Рейтинг: 885 НеутралноДо коментар [#25] от "АБПФК":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Какъв Борисов, какъв переворот? Руската авиация е изгубена без западни самальоти.
vassilun
Рейтинг: 4926 НеутралноДо коментар [#61] от "deutschwagen":
Мисълта ми бе, че не е добре да се робува на предразсъдъци! Един по-горе казва, че не лети с Боинг и авиокомпанията, която ползва няма самолети на Боинг. Но не казва коя е тази авиокомпания, която няма самолети на Боинг. Летял съм и с Боинг, и с Еърбъс, и с Бомбардие, и с Ембрайър (а и с Бритиш аероспейс - имаше и такива с по 4 двигателя преди години)!
deutschwagen
Рейтинг: 885 НеутралноДо коментар [#63] от "vassilun":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Да, това е тъпо.
Иначе има компании без самолети на Боинг - сещам се за Easyjet, Jetblue, Brussels Airlines.
Има и такива само с Боинг (Ел Ал, Райънеър).
Вече не са много, и са предимно нискотарифни, но има.
vassilun
Рейтинг: 4926 НеутралноДо коментар [#64] от "deutschwagen":
Точно така! Всяка от големите авиокомпании ползва самолети на различни производители!
mandzo
Рейтинг: 482 НеутралноДо коментар [#65] от "vassilun":
Най-важно е колко години е даден самолет в експлоатация, както ти питаше. Винаги проверявам преди да си купя билет. Над 12 години според мен става критично, даже подръжката на компанията е добро. От 3 до 8 години според мен е най-добрия диапазон.
mandzo
Рейтинг: 482 НеутралноДо коментар [#63] от "vassilun":
Повечето с 4 двигателя ги спряха заради пандемията, но наскоро съобщиха че Луфтханза ги пуска до Майорка за през лятото ( любимото място на немците за през лятото).