За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
jazzdevil
Рейтинг: 169 Любопитно"Предимството му спрямо версиите на модела с двигател с вътрешно горене са по-ниските експлоатационни разходи, удобството за шофьора и не на последно място имиджа на използващата го компанията"
160км пробег по книга ли са "удобството" за шофьора?
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноЧудесно. Гледах интервю с шефа на една компания за доставки. Купили си хората електрически автомобили, ама нещо не потръгнали нещата, защото се оказало, че им трябват ДВА пъти повече автомобили от преди. Просто през половината време колите стоят на зарядните в гаража. Та се бяха върнали на старите коли с ДВГ, за да могат да си вършат работата. Толкова за иновацията ел. автомобили и зеленият бизнес. :-)
karatista
Рейтинг: 211 НеутралноVW едва ли са глупави да пуснат на пазара продукт, който не върши работа. все пак са от години на този пазар. сега, тук в България все ще има някой по-умен от немските инженери.
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!ZyklonA
Рейтинг: 22 НеутралноЩе фалират ,щом те задължават да платиш и за геврекаджия....няма шанс
Taiga
Рейтинг: 902 НеутралноНаистина ли е българска или клон на чужда компания?
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"jazzdevil
Рейтинг: 169 НеутралноДо коментар [#2] от "stargate":
Ами не си слушал между редовете - явно шефа на тая компания е "ушанка", "ватник", "путинист", който заради промитото си от боярищник съзнание не успява да проумее колко по-добри са електроколите...
taratanki
Рейтинг: 817 НеутралноПредимството му спрямо версиите на модела с двигател с вътрешно горене са по-ниските експлоатационни разходи, удобството за шофьора и не на последно място имиджът на използващата го компанията.
С тези цени на тока в момента експлоатационните разходи са по- ниски за дизеловите автомобили.
А какво е предимството в УДОБСТВАТА за шофьора в сравнение с този на конвенционалните бусове?
taratanki
Рейтинг: 817 НеутралноПравиш ли разлика между производството на бусовете и услугата, за която става дума в статията?
nub22646665
Рейтинг: 8 НеутралноПодобно нещо може да проработи единствено ако осигурят по две батерии на бус, като едната винаги да се зарежда, и ако могат лесно и бързо да се сменят. Но пък тогава началната инвестиция става огромна.
telqk
Рейтинг: 162 НеутралноДо коментар [#3] от "karatista":
Не са глупави разбира се, особено при разтящите цени на ел. енергията а те тепърва ще растат.
blondofil
Рейтинг: 1283 НеутралноЗащо бастистахме завода за Електрокари?
karatista
Рейтинг: 211 НеутралноДо коментар [#10] от "telqk":
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!айде обясни ми какво печели VW от растящите цени на тока? така, с думи прости
Alex Ivanov
Рейтинг: 257 Неутрално160 км, евентуално, ако не включиш климатика и нещо друго, иначе и толко ' няма ...
telqk
Рейтинг: 162 НеутралноДо коментар [#12] от "karatista":
Същото както и при дизелгейт - ако мине.
dragalevski
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#7] от "taratanki":
Ще възразя категорично! Аз шофирам ел. автомобил от 4 години и имам доста натрупан опит и впечатления. Стойността на 100 км пробег при предишната цена на тока беше около 1,80 лв!!! Плюс липсата на каквито и да е експлоатационни лазходи от типа на смяна на масла, ремонти по двигателя /поради липсата на такъв/, по скоростната кутия и т.н. Тези автомобили са освободени от заплащането на пътен данък и такси за паркиране в синя и зелена зона. Няма смисъл да дебатираме в каква посона ще се развива автомобилната промишленост, това е ясно и на малките деца.
z_axis
Рейтинг: 792 НеутралноДо коментар [#2] от "stargate":
"Просто през половината време колите стоят на зарядните в гаража. Та се бяха върнали на старите коли с ДВГ, за да могат да си вършат работата. Толкова за иновацията ел. автомобили и зеленият бизнес. :-)"
Точно това щях да напиша. Такива статии хвърлят в екстаз зелените глупендери и започват да дават примери "вижте как го правят хората". Обаче в повечето случаи след началната еуфория следва реалността и след няколко години спира да се говори по темата, но ... парите са набутани.
https://energynews.us/2021/08/31/reliability-problems-stall-duluths-transition-to-electric-buses/
https://www.dailybulletin.com/2021/09/08/mechanical-problems-with-early-electric-buses-plague-multiple-transit-agencies/
https://www.alxnow.com/2021/11/08/dash-electric-buses-face-challenges-from-hills-and-cold-weather/
Иначе крафтерите от статията не са лоши визуално, но 160 км е много малък пробег за куриерски бус, а след няколко години ще е много по-малък.
Камен
Рейтинг: 844 НеутралноДо коментар [#15] от "dragalevski":
Липсата на ремонти първите 4 години какво да го коментираме - то и на нормалните коли първите години не им правиш нищо. След това почваш да правиш окачване, спирачки, аксесоари като климатици и ел. стъкла, сменяш гуми, и т.н. - всичко това го има и при електромобилите, само масло дето няма.
А за разхода няма какво да коментираме, то си е написано - 21.54 квч/100, при цена 45 стотинки в момента бизнес тока, 11 лв да речем. Това по книжка. То по книжка и дизела харчи 6/100 по 2.50
Николай Колев
Рейтинг: 2780 ВеселоЕдин от съсобствениците на СПАРК има ли участие и в тази компания? В редакцията на медиите какво се говори?
#ТУК НЕ Е МОСКВА! 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦jazzdevil
Рейтинг: 169 НеутралноДо коментар [#13] от "Alex Ivanov":
Тия разходи по книга за гориво/100км и пробег на електричките си знаем в какви условия ги докарват - 160км ако пускаш по нанадолнище и няма нищо един светофар в тоя град...
Kosta Delev
Рейтинг: 747 ЛюбопитноТи познаваш ли някой направил повече от 160 километра на ден пробег в град при това с камион за товарене/разтоварване!?
vankata1
Рейтинг: 640 Неутрално"Комбинираната консумация на електроенергия на натоварен с 975 кг. автомобил е е 21.54 кВт/100 км."
Става въпрос за 21.54 кВтч/100км ако някой прави разлика. Разходът на енергия се мери в кВтч, а не в кВт. кВт е мощност. И стойността е на кВтч.
По-удобно е да се даде мощността в кВт вместо в к.с. - 99кВт са тези 134 к.с. Това разбира се е максималната мощност.
Batezuzi
Рейтинг: 162 НеутралноЧудесно. Сега трябва да планираме разширение на електропреносната мрежа и производството на ток. При среден пробег 15000 км на автомобил това са 100 зареждания на година. 3 млн автомобила по 100 зареждания са 300 млн зареждания по 35 киловатчаса са 10 500 000 000 киловат часа. Делено на 365 дни на 24 часа излиза 1 200 000 киловата ново производство на час и понеже няма как да правим ток при 100% натоварване бих казал 1500 мегавата, което са почти 2 реактора на АЕЦ
Kosta Delev
Рейтинг: 747 ЛюбопитноДо коментар [#22] от "Batezuzi":
Мъчно ли ти е, че ще престанем да бъдем държава-бензиноколонка на Русия и арабите и вместо за 15-20 лв. ще извървяваш 100 километра за 2-3 лева?
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 1850 НеутралноЗащото е либерално! Всъщност там сега има зарядни станции на патограф за електрически автобуси и "тесли" се зареждат!
Libertarianism is just anarchy for rich people
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 1850 НеутралноАко наблюдавахте пазарите щяхте да знаете,че руския бус с WV двигател се е изкупил като като топ хляб от колхозна фурна в софийския офис. Квотите на WV за скромната ни колония са такива,че даже и за електрически сапунерки се чака по 7-8 месеца! Тази компания сигурно са протеже на някоя от немските фондации!
Libertarianism is just anarchy for rich people