Нова българска компания за транспортни услуги ще използва само електрически бусове

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 169 Любопитно

    "Предимството му спрямо версиите на модела с двигател с вътрешно горене са по-ниските експлоатационни разходи, удобството за шофьора и не на последно място имиджа на използващата го компанията"

    160км пробег по книга ли са "удобството" за шофьора?

  2. 2 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Чудесно. Гледах интервю с шефа на една компания за доставки. Купили си хората електрически автомобили, ама нещо не потръгнали нещата, защото се оказало, че им трябват ДВА пъти повече автомобили от преди. Просто през половината време колите стоят на зарядните в гаража. Та се бяха върнали на старите коли с ДВГ, за да могат да си вършат работата. Толкова за иновацията ел. автомобили и зеленият бизнес. :-)

  3. 3 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 211 Неутрално

    VW едва ли са глупави да пуснат на пазара продукт, който не върши работа. все пак са от години на този пазар. сега, тук в България все ще има някой по-умен от немските инженери.

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  4. 4 Профил на ZyklonA
    ZyklonA
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Ще фалират ,щом те задължават да платиш и за геврекаджия....няма шанс

  5. 5 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Наистина ли е българска или клон на чужда компания?

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  6. 6 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 169 Неутрално

    До коментар [#2] от "stargate":

    Ами не си слушал между редовете - явно шефа на тая компания е "ушанка", "ватник", "путинист", който заради промитото си от боярищник съзнание не успява да проумее колко по-добри са електроколите...

  7. 7 Профил на taratanki СУПЕР
    taratanki
    Рейтинг: 817 Неутрално

    Предимството му спрямо версиите на модела с двигател с вътрешно горене са по-ниските експлоатационни разходи, удобството за шофьора и не на последно място имиджът на използващата го компанията.

    С тези цени на тока в момента експлоатационните разходи са по- ниски за дизеловите автомобили.
    А какво е предимството в УДОБСТВАТА за шофьора в сравнение с този на конвенционалните бусове?

  8. 8 Профил на taratanki СУПЕР
    taratanki
    Рейтинг: 817 Неутрално

    VW едва ли са глупави да пуснат на пазара продукт, който не върши работа. все пак са от години на този пазар. сега, тук в България все ще има някой по-умен от немските инженери.
    —цитат от коментар 3 на karatista


    Правиш ли разлика между производството на бусовете и услугата, за която става дума в статията?

  9. 9 Профил на nub22646665
    nub22646665
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Подобно нещо може да проработи единствено ако осигурят по две батерии на бус, като едната винаги да се зарежда, и ако могат лесно и бързо да се сменят. Но пък тогава началната инвестиция става огромна.

  10. 10 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#3] от "karatista":

    Не са глупави разбира се, особено при разтящите цени на ел. енергията а те тепърва ще растат.

  11. 11 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    Защо бастистахме завода за Електрокари?

  12. 12 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 211 Неутрално

    До коментар [#10] от "telqk":

    айде обясни ми какво печели VW от растящите цени на тока? така, с думи прости

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  13. 13 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 257 Неутрално

    "Предимството му спрямо версиите на модела с двигател с вътрешно горене са по-ниските експлоатационни разходи, удобството за шофьора и не на последно място имиджа на използващата го компанията"160км пробег по книга ли са "удобството" за шофьора?
    —цитат от коментар 1 на jazzdevil


    160 км, евентуално, ако не включиш климатика и нещо друго, иначе и толко ' няма ...

  14. 14 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#12] от "karatista":

    Същото както и при дизелгейт - ако мине.

  15. 15 Профил на dragalevski СУПЕР
    dragalevski
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#7] от "taratanki":

    Ще възразя категорично! Аз шофирам ел. автомобил от 4 години и имам доста натрупан опит и впечатления. Стойността на 100 км пробег при предишната цена на тока беше около 1,80 лв!!! Плюс липсата на каквито и да е експлоатационни лазходи от типа на смяна на масла, ремонти по двигателя /поради липсата на такъв/, по скоростната кутия и т.н. Тези автомобили са освободени от заплащането на пътен данък и такси за паркиране в синя и зелена зона. Няма смисъл да дебатираме в каква посона ще се развива автомобилната промишленост, това е ясно и на малките деца.

  16. 16 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#2] от "stargate":

    "Просто през половината време колите стоят на зарядните в гаража. Та се бяха върнали на старите коли с ДВГ, за да могат да си вършат работата. Толкова за иновацията ел. автомобили и зеленият бизнес. :-)"

    Точно това щях да напиша. Такива статии хвърлят в екстаз зелените глупендери и започват да дават примери "вижте как го правят хората". Обаче в повечето случаи след началната еуфория следва реалността и след няколко години спира да се говори по темата, но ... парите са набутани.

    https://energynews.us/2021/08/31/reliability-problems-stall-duluths-transition-to-electric-buses/
    https://www.dailybulletin.com/2021/09/08/mechanical-problems-with-early-electric-buses-plague-multiple-transit-agencies/
    https://www.alxnow.com/2021/11/08/dash-electric-buses-face-challenges-from-hills-and-cold-weather/

    Иначе крафтерите от статията не са лоши визуално, но 160 км е много малък пробег за куриерски бус, а след няколко години ще е много по-малък.

  17. 17 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 844 Неутрално

    До коментар [#15] от "dragalevski":

    Липсата на ремонти първите 4 години какво да го коментираме - то и на нормалните коли първите години не им правиш нищо. След това почваш да правиш окачване, спирачки, аксесоари като климатици и ел. стъкла, сменяш гуми, и т.н. - всичко това го има и при електромобилите, само масло дето няма.
    А за разхода няма какво да коментираме, то си е написано - 21.54 квч/100, при цена 45 стотинки в момента бизнес тока, 11 лв да речем. Това по книжка. То по книжка и дизела харчи 6/100 по 2.50

  18. 18 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2780 Весело

    Един от съсобствениците на СПАРК има ли участие и в тази компания? В редакцията на медиите какво се говори?

    #ТУК НЕ Е МОСКВА! 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
  19. 19 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 169 Неутрално

    До коментар [#13] от "Alex Ivanov":

    Тия разходи по книга за гориво/100км и пробег на електричките си знаем в какви условия ги докарват - 160км ако пускаш по нанадолнище и няма нищо един светофар в тоя град...

  20. 20 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 747 Любопитно

    Подобно нещо може да проработи единствено ако осигурят по две батерии на бус, като едната винаги да се зарежда, и ако могат лесно и бързо да се сменят. Но пък тогава началната инвестиция става огромна.
    —цитат от коментар 9 на nub22646665


    Ти познаваш ли някой направил повече от 160 километра на ден пробег в град при това с камион за товарене/разтоварване!?

  21. 21 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 640 Неутрално

    "Комбинираната консумация на електроенергия на натоварен с 975 кг. автомобил е е 21.54 кВт/100 км."

    Става въпрос за 21.54 кВтч/100км ако някой прави разлика. Разходът на енергия се мери в кВтч, а не в кВт. кВт е мощност. И стойността е на кВтч.
    По-удобно е да се даде мощността в кВт вместо в к.с. - 99кВт са тези 134 к.с. Това разбира се е максималната мощност.

  22. 22 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 162 Неутрално

    Чудесно. Сега трябва да планираме разширение на електропреносната мрежа и производството на ток. При среден пробег 15000 км на автомобил това са 100 зареждания на година. 3 млн автомобила по 100 зареждания са 300 млн зареждания по 35 киловатчаса са 10 500 000 000 киловат часа. Делено на 365 дни на 24 часа излиза 1 200 000 киловата ново производство на час и понеже няма как да правим ток при 100% натоварване бих казал 1500 мегавата, което са почти 2 реактора на АЕЦ

  23. 23 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 747 Любопитно

    До коментар [#22] от "Batezuzi":

    Мъчно ли ти е, че ще престанем да бъдем държава-бензиноколонка на Русия и арабите и вместо за 15-20 лв. ще извървяваш 100 километра за 2-3 лева?

  24. 24 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    Защо бастистахме завода за Електрокари?
    —цитат от коментар 11 на blondofil


    Защото е либерално! Всъщност там сега има зарядни станции на патограф за електрически автобуси и "тесли" се зареждат!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  25. 25 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    До коментар [#22] от "Batezuzi":Мъчно ли ти е, че ще престанем да бъдем държава-бензиноколонка на Русия и арабите и вместо за 15-20 лв. ще извървяваш 100 километра за 2-3 лева?
    —цитат от коментар 23 на Kosta Delev


    Ако наблюдавахте пазарите щяхте да знаете,че руския бус с WV двигател се е изкупил като като топ хляб от колхозна фурна в софийския офис. Квотите на WV за скромната ни колония са такива,че даже и за електрически сапунерки се чака по 7-8 месеца! Тази компания сигурно са протеже на някоя от немските фондации!


    Libertarianism is just anarchy for rich people




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #