За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
penetrating
Рейтинг: 5943 ВеселоДостатъчно е да се затворят чекмеджетата с кюлчетата :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertselqnin
Рейтинг: 940 ВеселоКуриерчето доволно потриваше ръчички за сделката, а май друг ще я.............
georgievb
Рейтинг: 761 ЛюбопитноАми то това с влаковете хубаво....ама оправиха ли линиите, дето не можеше да се вдига повече от 80 км/ч на тях? Не се заяждам, сериозно питам, по едно време имаха някакви такива проблеми.
И все пак....да ти е=а май==та миризлива :-)pontius_glarus
Рейтинг: 4013 НеутралноПървото правителство от 1989г. насам, което реално помисли за модернизирането на БДЖ. А тук един гербер във форума потрива ръце доволен, че маймуняците му от Банкя пак щели да се облажат!
paшucm
Рейтинг: 8 НеутралноБДЖто умишлено се фалира, за да вървят раздрънканите гербави фирми и да пълнят чекмеджето.
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1292 ВеселоОхоо, 2 милиарда за поръчки.
Как можем да продължим промяната с тия парици, малей...
hamiltonf
Рейтинг: 4076 НеутралноДо коментар [#3] от "georgievb":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБОправиха доста, и продължават да оправят, скорост 160 км/ч.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2051 Любопитно"Получени са 32 индикативни предложения" - това показва колко е важен ЖП транспорта, което НИЕ още не сме осъзнали - слаба организация на разписанията, изоставени, направо срутени гари, хигиена нулева, кОлтура под нея. Дано променят мисленето си ОПравниците и дано парите да не се разпилеят из чакъла на коловозите.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.vassilun
Рейтинг: 5024 Неутрално"Куриерчето" има бизнес за един милиард, а селякът само троли по форумите за трохите на Севда!
pontius_glarus
Рейтинг: 4013 НеутралноДо коментар [#4] от "pontius_glarus":
Тъй, ставало дума за 2 млрд! ГЕРБ и ДПС никога няма да пропуснат тези пари! Готови са на всичко!
radogado
Рейтинг: 753 НеутралноДо коментар [#3] от "georgievb":
Сега в някои участъци се движат със 120 км/ч
georgievb
Рейтинг: 761 НеутралноТова е добре, ако направят нещата, така че да са времево съпоставими с другия транспорт (не 100%, но поне приблизително) човек може да си помисли и за пътуване с влак. Че преди като трлъгнеш за Пловдив и стигаш за 3 часа, при 1 час с кола и 1 и половина часа с автобус. Аз за удоволствие бих пътувал с влак, но все пак 8-9 часа до морето ми идваха в повече.
И все пак....да ти е=а май==та миризлива :-)
selqnin
Рейтинг: 940 ВеселоДо коментар [#9] от "vassilun":
"един милиард" чушки!
Човек с подобен бизнес обикновено не си купува "министерска" позиция за да докопа парите от обществени поръчки и обществени ресурси!
pontius_glarus
Рейтинг: 4013 НеутралноДо коментар [#12] от "georgievb":
Нещата са се променили. Преди около 2 месеца пътувах Варна-София, 7 ч. и 40 мин.
От няколко седмици 7 часа. Може да се желае още, но има промяна.
pontius_glarus
Рейтинг: 4013 НеутралноМежду Варна и Шумен влакът има няколко селски спирки, да се чуди човек защо? Елиминирането им ще доведе до увеличение на средната скорост, и рязко намаляване на времето за пътуване.
Скоростният влак Париж-Лион спира само веднъж по този маршрут от над 400 км.
bat_plamen
Рейтинг: 4114 НеутралноДано процедурата да е прозрачна докрай и БДЖ да получи максимално качествено оборудване на добра цена.
bat_plamen
Рейтинг: 4114 НеутралноДо коментар [#7] от "hamiltonf":
+++++++++++
Доколкото знам става дума за трасето София- Пловдив и се работи по посока Бургас с евро& фондове разбира се.
tacheaux
Рейтинг: 2650 НеутралноСериозно питаш , сериозно отговарям.
С европейски пари вече стотици километри ж.п. линии са основно ремонтирани. Често ремонтът представлява строителство на съвсем нова ж.п. линия по ново трасе, което изправя пътя и увеличава радиусите на завоите. Примерно над 60% от обновената ж.п. линия Пловдив - Свиленград е по ново трасе, различно от трасето на Баронхиршовата железница , строена още по турско време. В момента по този начин се обновяват ж.п. участъците Елин Пелин - Септември и Михайлово - Оризово. По тези трасета се редвижда се строителство на тунели. Целта е влаковете да могат да развиват над 150
километра в час.
plamen_b
Рейтинг: 618 ЛюбопитноДо обществена поръчка още не се е стигнало, но дори активният интерес проявен дотук от сериозни фирми дава надежда, че търговете няма да са опорочени предварително...
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Lou
Рейтинг: 1018 НеутралноДокато ги докарат, ще изтече много вода. Дано дотогава да не са ги продали, както онези новите, купени по времето на Царя, които мистериозно изчезнаха. Дянков ходи чак в Сърбия да ги търси.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!БДЖ винаги е било едно пробито буре - каквото налееш вътре, всичко изтича и нищо не остава, а дружеството само трупа дългове. Куче влачи, диря няма.
hifi hifi
Рейтинг: 237 НеутралноПо-голямата част на София-Пловдив вече позволява 160км/ч. Ако пуснат експрес само с една спирка на Пазарджик, би трябвало за 1 час да се пътува.
Питай ме тогава дали ще се кача на колата...
Цената предполагам доста ще скочи, но около 25лв ще е приемливо, при автобус 15.
В Германия цената за такова разстояние с влак е около 50 Евро, но който пътува редовно има карти с 50% намаление
ПиПи
Рейтинг: 668 НеутралноОще един не разбрал, че това е по европейския план....чукча писатель...
Lou
Рейтинг: 1018 НеутралноДо коментар [#3] от "georgievb":
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Пътувал съм често с влака София-Бургас през Пловдив последните години. Мога да кажа моите впечатления.
Има един участък от Стара Загора до Бургас, където се развиват около 100-120 км/ч. Но Стара Загора до Пловдив или новото отклонение към Димтровград скоростта е около 60 км/ч. Този бавен участък е само 1/3 от дължината на Бургас-Стара Загора, но, се взима за приблизително същото времетраене. От Пловдив до Костенец-Септември също се вдига около 100 км/ч. Но оттам до София започва нов бавен участък от 60-70 км/ч. Аз си го обяснявам с големия естествен наклон, който трябвада бъде изкачен. Денивелацията между Пловдив и София е около 500 метра, така че един толкова тежък влак и то натоварен с около 2-3 тона пътници и 1-2 тона багаж логично трудно ще го качи със 120 км/ч.
Ако накой пътува често с влака, ще забележи, че в посока София-Бургас през Пловдив се натрупва едно закъснение около 5-10 минути до пристигането в Пловдив. После с бавния участък до Стара Загора закъднението скача с още 7-8 минути. И после от Стара Загора до Бургас цялото закъснение се наваксва, за да пристигне влака навреме. Явно машинистите използват именно този бърз участък, за да дадат малко повече мощност и до Айтос да са наваскали изоставането.
В маршрута Бургас-София през деня редовно има закъснение в пристигането на ЖП гара София. Средно с около 5-10 минути. Нощния влак обаче пристига навреме. Не знам защо се получава така. Явно вечер машинистите напъват повече машината или си оставят по-големи интервали в бавните участъци, за да не трупат закъснения.
Double Talking Jive
Рейтинг: 122 НеутралноКаквито и влакове да вземат - душата на БДЖ е купето със зелените седалки.
Хутин Пуйло!Оставете вагоните с купета и зелени седалки!
georgi_ww
Рейтинг: 270 НеутралноСкоростните влакове ICE и TGV се движат с над 200 км/ч - не знам защо спрягаме цифри като 120 и тук-таме 160 км/ч. Очевидно е, че ЖП инфраструктурата не може да осигури подобни скорости. Май пак слагаме каруцата пред коня.
dorn
Рейтинг: 1050 НеутралноСега като свялят правителството, ще сключат договор с някоя работилница (София, Бургас, Дряново и др.) която ще наеме някоя фирма с възможности горе долу да изкара нещо на тезгяха за подизпълнител и готово. Ще получим влакове за чудо, като магистрала Хемус.
saw281060580
Рейтинг: 10 ВеселоДо коментар [#12] от "georgievb":Ако спазваш правилника за движение по пътищата тоя 1 час го умножи по 3.
Роси
Рейтинг: 5927 НеутралноВреме е да правим, като всяка европейска държава. Да намалят автобусите, които замърсяват въздуха и да увеличат ЖП транспорта.
Иво
Рейтинг: 3275 ВеселоЕ, вижда се най-накрая светлина в тунела за БДЖ. :-)
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Зеленият кон
Рейтинг: 53 НеутралноВилхелм Краус и Иван Костов не са доволни от това.
Читателю, да си представим, че си идиот. И да си представим, че си член на Конгреса. О, повтарям се!“ Марк Твенobservador
Рейтинг: 237 НеутралноОтворих сайта на БДЖ и действително има някакви по-приемливи скорости, основно София - Бургас (през Карлово), но също така София - Горна Оряховица излиза 3 часа, което е някак приемливо.
БДЖ трябва да се съсредоточи да предостави повече услуги там, където все още има хора: София - Пловдив - Бургас; жп окръга на Пловдив е жив - Хасково, Асеновград, Карлово и правилно купуват първите влакове за там.
Има потенциал и в североизточна България, където линиите са доста добре проектирани (не пропускат големи градове) - Варна, Добрич, Русе, Шумен с едни редовни връзки могат да бъдат една жива икономическа общност като пловдивско. В Румъния се говори, че смятат да ремонтират Букурещ - Гргево (не работи заради паднал мост).
София - Търново има туристически потенциал с по една двойка директни на ден, без прекачване и много силен маркетинг още от летище София. Такава е практиката със старите столици/градове навсякъде в Европа.
Линията към Благоевград, Сандански, Солун има много неразработен потенциал. В момента София - Сандански е малко над 3 часа, а Гърция ремонтира участъка от Солун до граничните градчета. Това също е една обща икономическа зона.
Мисля, че закупените влакове няма да стигнат за такива планове, но са една добра стъпка да се изгради основата и най-добрата инициатива в БДЖ за последните 30 години.
България е много малка страна с малко големи градове и високоскоростни линии над 200 км/ч имат смисъл само в една обща мрежа с Гърция и Румъния, която трябва да се планира сега, за да стане след 20-30 години.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 8 ВеселоКви влакове ви гонят бе, лилявите, кви милиарди, променкаджиите още не са приели десетките закони, от което зависи ДАЛИ ИЗОБЩО ще ни дадат тези пари, те вече подскачат в транс.
Размечтались, да?
georgievb
Рейтинг: 761 Неутрално[quote#18:"tacheaux"][/quote]
И все пак....да ти е=а май==та миризлива :-)Благодаря!
parallelepiped
Рейтинг: 126 НеутралноЗвучи чудесно, ама по какво ще се движат новите влакове? Или всичко отново, както при герберите, ще е свързано с комисионни....?
anonymous
Рейтинг: 423 НеутралноДо коментар [#28] от "Роси":
Със зелени доводи няма да трогнеш българите. Основните аргументи за влаковете са, че са много по-безопастни от всеки друг вид транспорт, най-вече като премахват тировете от пътищата. Отделно са много по-икономични.
Абе, в Европа всичко е вече отдавна измислено, просто трябва да копираме.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
evpetra
Рейтинг: 1911 НеутралноДо коментар [#3] от "georgievb":
Вероятно се работи и върху това. Някога пътят с влак от Русе до София беше 8 часа, сега е 6 часа. С автобус - 5 часа и половина.