Европа търси вариант скоростни влакове да заменят полетите в Европа

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3647 Разстроено

    Лоша работа.....
    Въздух поне си имахме, а като знам как бързо строим магистрали, железници, мостове и тунели, тъкмо ще сме Европа на втора скорост.

    Еретик
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 564 Разстроено

    Ние нЕмаме чак толкова бърза работа. Друго си е да киснеш по гранични пунктове и да зависиш от кефа на нЕкой кисел граничар.

  3. 3 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 753 Весело

    Всичко е въпрос на пари :) Направете полетите по поне 300 евро и доста народ ще реши, че не му е толкова важно да се разходи за уикенда до другия край на Европа или че ще може да издържи дундуркане 20 часа от Виена до София....е, туризма отива на кино, ама все някой го отнася.

  4. 4 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 402 Разстроено

    Колко много изоставаме от комунистически Китай !?? Там това е факт от поне 6-7 години !! Това сега е прозрение , после презентация , после план, после бой кой да прави железниците , после кой ..влаковете . След 15 години може да се появи първата скоростна железница.!! След като ще е скъпо с горивата, ще се вдигне търсенето на товарни по ЖП, и там сме в ........., а УЖ цивилизацията , културата ,технологиите ..

  5. 5 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    То с планове ако ставаше :)

  6. 6 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 875 Неутрално

    Миналата година , като пътувахме с кемпера видяхме, че се строи такава линия от Страсбург до Виена

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  7. 7 Профил на paшucm
    paшucm
    Рейтинг: 8 Весело

    Европа може да почерпи опит от БДЖ.

  8. 8 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    Високоскоростните линии позволяват бързо и удобно придвижване, но са скъпи. Скъпо е построяването им (трасета, съобразени с високата скорост, релси, подстанции, контактна мрежа, сигнализация), както и поддръжката на всичките тези съоръжения.
    Затова и билетите са скъпи, понякога и по-скъпи от самолетните.

  9. 9 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 842 Весело

    Закривай! (петролната автоиндустрия) (с)

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  10. 10 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 41 Неутрално

    А милиардерите с частните самолети, дето сипват тия идеи по WEF и брат му събития? Или тях да не ги мислим. :о)

  11. 11 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#10] от "parcaleste":

    Товарищ, комунизъма умря преди 30+ години. Това относно идеята, че на всеки се полага по равно порция.

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  12. 12 Профил на slava_na_ukraina
    slava_na_ukraina
    Рейтинг: 235 Любопитно

    Интересно защо летищата не могат да поемат тези пътници - не е ли заради факта че наложиха задължителна ваксинация на пилотите и останалият персонал. И много оттях напуснаха, докато в същото време тези, които останаха и се ваксинираха страдат от ефектите на ваксината....

    Прогнози на форумни гадатели за края на Русия:....................................................................................................................... 1. Росен Радославов - ще фалира и ще се разпадне до 20 април 2024 / резултат К*РЕЦ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2.Тимур с/без команда - два месеца след изборите Путин ще бъде свален от власт / резултат К*РЕЦ 3.Тимур с/без команда - давам им до края на септември 2024 (от 17 юни, 2024) / още 66 дни до К*РЕЦ . . 4.doctor.no - Ватенките издъхват на фронта. Никакви преговори за териториални отстъпки няма да има (от 25 юли) - остават 158 дни до К*РЕЦ (края на годината) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5. нРезидента! - Русия има макс 1 година до фалита. Военен и икономически (от 7 юли, 2024) / остават 346 дни до К*РЕЦ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6. iak - Аз ще ти кажа кога ще свърши войната в Украйна. Със смърта на Путин. (от 26 юли) - остават 158 дни до К*РЕЦ (края на годината) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Архивирани статии на Дневник: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1. Надежди говежди от 7 август 2024: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . https://archive.is/bMs7Y - 480 коментара - Русия цял ден не успява да изтласка Украйна от Курска https://archive.is/hLtAS - 420 коментара - Извънредно положение е обявено в руската Курска област . . . . 2. Жестоката реалност от 6 август 2024: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . https://archive.is/LCDrl - 131 коментара - Шойгу: Западът и Украйна търсят пауза във войната https://archive.is/yaKCR - 157 коментара - Все повече войници дезертират в Украйна. Какво става с тях
  13. 13 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Колко много изоставаме от комунистически Китай !?? Там това е факт от поне 6-7 години !! Това сега е прозрение , после презентация , после план, после бой кой да прави железниците , после кой ..влаковете . След 15 години може да се появи първата скоростна железница.!!
    —цитат от коментар 4 на dejmos


    Ми има ги, железниците отдавна ..
    ИнтерСити си е с 300 км/час ..

  14. 14 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Всичко е въпрос на пари :) Направете полетите по поне 300 евро и доста народ ще реши, че не му е толкова важно да се разходи за уикенда до другия край на Европа или че ще може да издържи дундуркане 20 часа от Виена до София....е, туризма отива на кино, ама все някой го отнася.
    —цитат от коментар 3 на rainbou1


    Че то "до другия край на Европа" с ИнтерСитито е 500-600 евро ..

    Ей от Мюнхен до Копенхаген:
    https://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/dn?revia=yes&existOptimizePrice-deactivated=1&country=DEU&dbkanal_007=L01_S01_D001_qf-bahn-svb-kl2_lz03&start=1&protocol=https:&REQ0JourneyStopsS0A=1&S=München+Hbf&REQ0JourneyStopsSID=A=1@O=München+Hbf@X=11558338@Y=48140228@U=80@L=008000261@B=1@p=1320260835@&REQ0JourneyStopsZ0A=1&Z=Kopenhagen+Hbf&REQ0JourneyStopsZID=A=1@O=Kopenhagen+Hbf@X=12564618@Y=55672722@U=80@L=008601309@B=1@p=1655149447@&date=Sa,+09.07.2022&time=09:13×el=depart&returnDate=&returnTime=&returnTimesel=depart&optimize=0&auskunft_travelers_number=1&tariffTravellerType.1=E&tariffTravellerReductionClass.1=0&tariffClass=2&rtMode=DB-HYBRID&externRequest=yes&HWAI=JS!js=yes!ajax=yes!&externRequest=yes&HWAI=JS!js=yes!ajax=yes !#hfsseq1|5z.06381157.1657347260

    Хората са на самолет ЗАЩОТО ИМ Е ПО-ЕВТИНО ..

  15. 15 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2564 Неутрално

    В статията като основна мотивация за строителство на скоростни железни пътища се посочва кой вид транспорт е по-екологично чист. Според мен мотивацията трябва да бъде удобството на пътниците , които искат да пропътуват разстояния от около 1000 километра. Това разстояние ако се пропътува от центъра на един град до центъра на друг град за три часа със скоростен влак е много по-удобно , отколкото , ако се пропътува със самолет, защото и при излитане и при кацане трябва да се ходи до летищата на тези градове , намиращи са на десетки километра от тях. Отделно процедурите по минаване през терминали, обработване на багажа и т.н. В крайна сметка времето за пропътуване на това разстояние със самолет и със скоростен влак е почти едно и също, но със скоростния влак е далеч по-удобно за пътниците.

  16. 16 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Цената, Санчо, цената ...

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  17. 17 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5853 Неутрално

    Влаковете отдавна са популярни
    Франкфурт Париж (3 часа) или Франкфурт Милано (5 часа) за 49 евро в една посока :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  18. 18 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Можем да помогнем с гения на Събев. Предложете вино във влаковете и локомотиви с вертикално излитане.

    Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬
  19. 19 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 641 Неутрално

    За съжаление тези цени са светли изключения.
    И само в определени направления. Връзката с влак между Западна и Източна Европа е или скъпа и в някои направления "три дена път с камили" Доста работа предстои за бързо и евтино свързване на големите градове в ЕС.

    До коментар [#17] от "penetrating":
    "... 49 евро в една посока "

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  20. 20 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5853 Неутрално

    До коментар [#19] от "DDR":

    Съгласен изцяло :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  21. 21 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 210 Любопитно

    До коментар [#17] от "penetrating":

    Дори и на близки цени, влака е пак по-неудобен. Предполагам самолет от Франкфурт до Милано е към час.

    Пример от Великобритания (който работи за мен) - Лондон до Глазгоу:

    С влак е 4 часа и малко + още час и половина до Юстън от нас… и не знам колко е от гарата в Глазгоу до центъра

    Със самолет 45 минути + да речем още час на летището и още 30 минути до Хийтроу, и накрая към 15-30 минути до центъра от летището.

    Лондон - Париж:
    С влак час и полвина до св. Панкрас (май ги преместиха, ама до централен Лондон винаги е толко), 2 часа и половина до ГДН и от там малко метро (зависи къде в Париж ще се ходи)

    Със самолет 30 минути до Хийтроу, час там, 45 минути до Орли и си почти в центъра…

    А цените….

  22. 22 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Китай в момента има огромни дългове заради изграждането на високоскоростна железница. И цените на билетите са високи и въпреки това не могат да покрият голямата част от разходите.
    В ЕС явно е пълно с идиоти, щом след глупостта със "зелената енергетика "искат да направят нова глупост.

  23. 23 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Колко много изоставаме от комунистически Китай !?? Там това е факт от поне 6-7 години !! Това сега е прозрение , после презентация , после план, после бой кой да прави железниците , после кой ..влаковете . След 15 години може да се появи първата скоростна железница.!! След като ще е скъпо с горивата, ще се вдигне търсенето на товарни по ЖП, и там сме в ........., а УЖ цивилизацията , културата ,технологиите ..
    —цитат от коментар 4 на dejmos


    Китай си го е набил яко с тая високоскоростна железница. Разходите са огромни с минимална възвлащаемост.

  24. 24 Профил на k.i.p.
    k.i.p.
    Рейтинг: 66 Неутрално

    Чехия работи за влакови линии, които ще се движат с 350 километра в час, а ние тепърва плануваме такива с 160 километра в час максимална скорост! Изоставането на икономиката ни е вече огромно не само сравнено със западна Европа, но както изглежда и с централна. Ужас!

  25. 25 Профил на Джелсомино
    Джелсомино
    Рейтинг: 778 Неутрално

    С твърде много мюсюлмани, които ни мразят, се напълни Европа, как ще опазим скоростните влакове от "джихад"? Точно срещу тях евентуална диверсия е лесна и много ефектна. А те рано или късно ще се сетят за това.

    Гласуваш за Борисов, получаваш Пеевски!
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  27. 27 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 761 Неутрално

    Скъпи корупционни проекти. Впоследствие, многократно по-скъпи билети отколкото със самолет. Където има самолетна връзка, винаги е предпочитана- например пътуващите по линията Барселона -Мадрид със скоростен влак почти всички са в командировка. За съжаление, понякога държавите директно изнудват и тогава алтернативно трасе просто няма (или ако има е поне 2-3 прехвърляния, многочасови изчаквания и т.н.). Брюксел-Страсбург, Брюксел-Амстердам, Брюксел-Париж, Брюксел-Кьолн са класически примери. Тогава човек е принуден да заплати тройната цена. Предвид непрекъснатото обедняване в Европа, цените с скоростен влак стават все по-непосилни. Мой познат, немец от горната средна класа, наскоро ми сподели, че доскоро презадоволеният му син като видял колко струва бързият влак от Мюнхен до Заарланд, предпочел да се влачи 11 часа с пътническия, с прочутата месечна карта от 9 евро.
    Единственото приятно изключение май си остава Париж-Марсилия, с уговорката, че цените по трасето изкуствено се поддържат високи или излитат от странни летища като Бове, почти на белгийската граница.

  28. 28 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#23] от "Мусаши":

    Ти да видиш :)))

  29. 29 Профил на ПиПи
    ПиПи
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Всичко е въпрос на пари :) Направете полетите по поне 300 евро и доста народ ще реши, че не му е толкова важно да се разходи за уикенда до другия край на Европа или че ще може да издържи дундуркане 20 часа от Виена до София....е, туризма отива на кино, ама все някой го отнася.
    —цитат от коментар 3 на rainbou1


    Може и акциз на храната, така ще се намали яденето и ще станем като фиданки! Къде ви намират такива?

  30. 30 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Да ама ЖП транспорта (в Европа) е по-скъп от полетите.

    ... с двеста...
  31. 31 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    София-Белград-Загреб-Любляна-Триест би било супер яко

  32. 32 Профил на Infinitum
    Infinitum
    Рейтинг: 17 Любопитно

    То понеже тези железници вървят на въздух и не ползват електричество примерно. Голямо спестяване ще падне

  33. 34 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    UNITED EU UNION

    По принцип хубава визия.
    Евро визия.
    Скоростни подвижни къщи към напредъка ни връщат.
    Сериозно. Дано стане.
    Единна визия v локални пуф-паф пушeци.

    Но Единна тъпотия, срам ме е, не можем скрия.

    Кой ли пътник би на влак качил се...
    да Не може да питае наслади от красивите Европейски пейзажи?

    Кой ли луд би унизил се... да поседне на устройство Гарантиращо главица наведена?

    Вместо волно да разпуска... ортопедностно коректно
    и разлежда, изучава Европейски кругозор

    https://img.dnevnik.bg/shimg/zx780_4366774.jpg

  34. 35 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    UNITED EU UNIONПо принцип хубава визия.Евро визия.Скоростни подвижни къщи към напредъка ни връщат.Сериозно. Дано стане.Единна визия v локални пуф-паф пушeци.Но Единна тъпотия, срам ме е, не можем скрия.Кой ли пътник би на влак качил се... да Не може да питае наслади от красивите Европейски пейзажи?Кой ли луд би унизил се... да поседне на устройство Гарантиращо главица наведена?Вместо волно да разпуска... ортопедностно коректнои разлежда, изучава Европейски кругозор https://img.dnevnik.bg/shimg/zx780_4366774.jpg
    —цитат от коментар 34 на dnevnikar


    Ми с влак му е по-скъпо просто..
    Ако отида, от Мюнхен до Париж и се върна с влак ЕвроСити , ще ми е 620 евро ..

  35. 36 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3770 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Лоша работа.
    Разкрачена.
    Едното мозъчно кълбо - в едното земно.
    Другото - в другото.

    До коментар [#4] от "dejmos":

    Колко много изоставаме от комунистически Китай !?? Там това е факт от поне 6-7 години !! Това сега е прозрение , после презентация , после план, после бой кой да прави железниците , после кой ..влаковете . След 15 години може да се появи първата скоростна железница.!! След като ще е скъпо с горивата, ще се вдигне търсенето на товарни по ЖП, и там сме в ........., а УЖ цивилизацията , културата ,технологиите ..

  36. 37 Профил на Пепелац Киндзадза
    Пепелац Киндзадза
    Рейтинг: 8 Неутрално

    И като се качат няколко неизкъпани БГ баби и сач-ове ще станат пишман с тази идея.

  37. 38 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#33] от "sim4o":


    Къде ги теа 49 евро?
    —цитат от коментар 33 на sim4o


    Не къде, а кога!
    В момента ми дава Франкфурт - Милано: 59 евро, ама от 21 юли (дойче бан).
    Ако спонтанно скочиш във влак е скъпо, да.
    Ако си гъвкав и планираш, можеш да пътуваш много евтино.

  38. 39 Профил на kvg08393766
    kvg08393766
    Рейтинг: 40 Неутрално

    Тази територия да отиде в далечния изток и да види как се строят скоростни влакове там, няма да може да приложи същия опит тук, много е изостанала и не може да догони Изтока

  39. 40 Профил на eschersketch
    eschersketch
    Рейтинг: 8 Весело

    Яжте гъсениците, пътувайте с влака, живейте в комуналката. Да съм пропуснал някой етап?

  40. 41 Профил на anonymous
    anonymous
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#15] от "tacheaux":

    Само дето пътуването е само част от времето, което трябва да отделиш за самолет. Отделно имаш час-час и нещо преди самия полет, при които минаваш през всякакви проверки. С влак се качваш във вагон, показваш билета и си готов.

  41. 42 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    До коментар [#33] от "sim4o": Не къде, а кога!
    В момента ми дава Франкфурт - Милано: 59 евро, ама от 21 юли (дойче бан).
    Ако спонтанно скочиш във влак е скъпо, да.
    Ако си гъвкав и планираш, можеш да пътуваш много евтино.
    —цитат от коментар 38 на iazdakaja


    Демек - иска се да следиш примоции ..

    Ми то така е и със самолетите, и с автобусите ..

  42. 43 Профил на anonymous
    anonymous
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#38] от "iazdakaja":

    Точно така. При предварително закупен билет в Европа цената е значително по-ниска. В коментарите дискутират хора, които имат опит единствено с родната балканска действителност.

  43. 44 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    До коментар [#15] от "tacheaux":Само дето пътуването е само част от времето, което трябва да отделиш за самолет. Отделно имаш час-час и нещо преди самия полет, при които минаваш през всякакви проверки. С влак се качваш във вагон, показваш билета и си готов.
    —цитат от коментар 41 на


    Понякога с влак е по-удобно ..

    Ако им падне и цената за свръхскоростните влакове - всички там ще идат ..

  44. 45 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#27] от "klecho":

    Колко да са скъпи. Брюксел - Париж влакът се движи с триста. Разстоянието от около 270 км ( Пловдив- Бургас) го взима за 1 час 20 мин от спряло до спряло, жп гарите са в центъра, и може да си намериш билет 55 евро отиване и връщане. Иди чакай самолет пък и да ти е по- бързо и по евтино.

  45. 46 Профил на tikwuniiii
    tikwuniiii
    Рейтинг: 507 Неутрално

    В Европа може да има скоростни влакове, в БГ има бдж, собственост на шиши...тука неможе

  46. 47 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 845 Неутрално
  47. 48 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#42] от "sim4o":

    Не е "примоция", а фиксиран час и номер на влак, съотв. и по-лоши условия за връщане на билета.
    Скъпите билети, които си гледал, са без ограничения, за който му трябва всеки момент да може да скочи във влака. Обаче такива, ако пътуват много, си имат карти.

    Т.е. "примоцията" е нормалният билет, другото са разни луксове...
    Но местните не ги делят, а наричат всичко "адаптивни цени".

  48. 49 Профил на half truth СУПЕР
    half truth
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    Цена?
    До коментар [#47] от "ceci_":

    В Испания цените са като на самолетите и дори по-високи, но би трябвало да паднат когато конкуренцията в жп транспорта се засили. Виждала съм промоция Барселона-Париж за 59€. Значи може. В Испания това са влаковете на фирмата Ave.

  49. 50 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 9 Неутрално

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Имаме си въздух. В главите. В летенето не сме ли също на втора скорост?

  50. 51 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 9 Неутрално

    До коментар [#33] от "sim4o":

    Аз съм пътувал Франкфурт-Париж преди ковида за 39 евро в посока. Като не ти стига акъла да си намериш евтин билет не давай акъл на другите. И не е прИмоция. Научете тай-после какво значи думата прОмоция.

  51. 52 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 9 Неутрално

    До коментар [#40] от "eschersketch":

    Яжте гъсениците, пътувайте с влака, живейте в комуналката. Да съм пропуснал някой етап?

    Явно много си пропуснал в живота. Най вече си пропуснал какво е високоскоростен врак. На къси и средни разстояния в Европа си и по-бързо и по-комфорто с такъв влак от самолетите. За кола въобще не сравнявам. А цените са съпоставим с тия на самолетите. Има и изгодни има и солени за същите маршрути.
    Пропуснал си и значението на думата комуналка? Кой в България живее в комуналка?

  52. 53 Профил на az_si
    az_si
    Рейтинг: 120 Неутрално

    Не видях един коментар за $ 52 млрд. загуби за 2 години. 52 млрд...

    Ние тук парите за нищо ги нямаме. Колко трябва да са цените, за да може влаковете ако не на печалба, поне да не са на загуба.
    Влаковете са хубаво нещо, но са скъпи. Надеждата е някой друг да плаща - по възможност тези, които не се возят на влаковете.

  53. 54 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 41 Неутрално

    Зие вил вийт дие върмс унд зие вилл би хеппи.

  54. 55 Профил на alfonsie88
    alfonsie88
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Би било чудесно! Летищата са просто отвратителни, както и ниско-тарифните компании...

  55. 56 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Разходите ще са големи, но с времето ще се изплатят. За до 1000 километра с 300 км/ч си е приемливо. За 1-2-3 хиляди километра при сложен терен си остава авиацията.

    Пък и авиацията ще мине на водород или електричество след 10-15 години.

    preklara rara
  56. 57 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    много държавна е цялата работа и много овърхед от връзкари, което вдига разходите и сроковете. със сигурност в испанското ave е пълно с братчеди на краля, както и в сходните държавни фирми в европа.

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  57. 58 Профил на slava_na_ukraina
    slava_na_ukraina
    Рейтинг: 235 Любопитно

    Някой може ли да отговори на следните въпроси:
    1. Един или двама машинисти управляват такъв бърз влак?
    2. Влакът може ли да се управлява / спира дистанционно без намеса от страна на машиниста?

    Въпросът ми е във връзка със следният сценарий - влакът пердаши някъде по Европата със 300 км/ч. Единственият машинист си е поставил н-тото бустерче предишният ден, изведнъж се лови за сърцето и припада... Какво става след това - влакът може ли да бъде контролиран и спрян дистанционно? Предполагам че кабината на машиниста е добре защитена от опит за влизане отвън (за да се предотврати незаконно влизане...), така че по всяка вероятност персонал от влака не би могъл да проникне вътре и да поеме управлението.
    Какъв би бил из ходът от един такъв възможен сценарий?

    Прогнози на форумни гадатели за края на Русия:....................................................................................................................... 1. Росен Радославов - ще фалира и ще се разпадне до 20 април 2024 / резултат К*РЕЦ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2.Тимур с/без команда - два месеца след изборите Путин ще бъде свален от власт / резултат К*РЕЦ 3.Тимур с/без команда - давам им до края на септември 2024 (от 17 юни, 2024) / още 66 дни до К*РЕЦ . . 4.doctor.no - Ватенките издъхват на фронта. Никакви преговори за териториални отстъпки няма да има (от 25 юли) - остават 158 дни до К*РЕЦ (края на годината) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5. нРезидента! - Русия има макс 1 година до фалита. Военен и икономически (от 7 юли, 2024) / остават 346 дни до К*РЕЦ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6. iak - Аз ще ти кажа кога ще свърши войната в Украйна. Със смърта на Путин. (от 26 юли) - остават 158 дни до К*РЕЦ (края на годината) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Архивирани статии на Дневник: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1. Надежди говежди от 7 август 2024: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . https://archive.is/bMs7Y - 480 коментара - Русия цял ден не успява да изтласка Украйна от Курска https://archive.is/hLtAS - 420 коментара - Извънредно положение е обявено в руската Курска област . . . . 2. Жестоката реалност от 6 август 2024: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . https://archive.is/LCDrl - 131 коментара - Шойгу: Западът и Украйна търсят пауза във войната https://archive.is/yaKCR - 157 коментара - Все повече войници дезертират в Украйна. Какво става с тях
  58. 59 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#58] от "onlydata":

    Машинистът е един. Трябва да следи сигнализацията по трасето и да натисне съответия бутон, за да докаже, че я е видял и разбрал. Също трябва редовно да настъпва и отпуска педал (педала на мъртвеца).
    При червен семафор, замерена максимална скорост за участъка или заета линия в спирачния път, влакът спира автоматично, винаги и веднага.

  59. 60 Профил на pilgrim.epsylon
    pilgrim.epsylon
    Рейтинг: 28 Неутрално

    А ракетите - с балони.

    [quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
  60. 61 Профил на grem СУПЕР
    grem
    Рейтинг: 101 Неутрално

    Добра идея, какво ли може да се обърка, а?
    Много ми е интересно как ще изглежда влак от Южна Италия до Южна Испания, чисто като време на маршрута.

  61. 62 Профил на grem СУПЕР
    grem
    Рейтинг: 101 Неутрално

    До коментар [#41] от " ":

    Малко наивно, не мислиш ли?
    Хайде сега си представи 1000 още човека "само да си покажат билетите и влизат". Да бе, да.
    И като ти сложат 2-3 нива на пропуски и проверки, защото ще сложат - да не се окаже, че се качваш на влака "само" за има няма 2 часа.

  62. 63 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    До коментар [#33] от "sim4o":Аз съм пътувал Франкфурт-Париж преди ковида за 39 евро в посока. Като не ти стига акъла да си намериш евтин билет не давай акъл на другите. И не е прИмоция. Научете тай-после какво значи думата прОмоция.
    —цитат от коментар 51 на nabliudatelnica


    Примоция в УНСС - браво!

    Иначе евтини билети има - ей ти Мюнхен Берлин

    https://www.flixbus.de/busverbindung/fernbus-muenchen-berlin

    Ей Бремен-Виена

    https://www.checkmybus.at/bremen/wien

    Аз си ценя времето - и мноо рядко рова за примоции - а директно отивам и вземам евтин билет

  63. 64 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Пък и авиацията ще мине на водород или електричество след 10-15 години.
    —цитат от коментар 56 на edin slep


    Демек - цените ептен ще станат майка си и баща си !

  64. 65 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#63] от "sim4o":

    Автобусите са поне 2 пъти по-бавни, дори да няма задръствания.
    И е много тясно и ще те заболят коленете.
    За примоцията обяснихме в #48, че не е примоция, ама ти само пишеш, пишеш, а не четеш...

  65. 66 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    До коментар [#63] от "sim4o":Автобусите са поне 2 пъти по-бавни, дори да няма задръствания.И е много тясно и ще те заболят коленете.За примоцията обяснихме в #48, че не е примоция, ама ти само пишеш, пишеш, а не четеш...
    —цитат от коментар 65 на iazdakaja


    Примоция в УНСС !

  66. 67 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5853 Неутрално

    До коментар [#21] от "nassaux":

    Със самолет: Франкфурт - Милано е час и половина. При новите условия - 10 мин до летището на Франкфурт от гарата, 1 час преди полета, 40 минути от Малпенса до гара Север Милано, 20 минути чакане. Ефективна възможност да се занимаваш - работа, четене - около час (изваждам 15 минути след изнлитане и 15 минути преди казаце)
    С влак: Времето за пътуване е чисто за работа, четене и разговори.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  67. 68 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5853 Весело

    До коментар [#33] от "sim4o":

    Ами, возете се на тези цели. Аз получавам промоционални :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  68. 69 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    До коментар [#33] от "sim4o":Ами, возете се на тези цели. Аз получавам промоционални :)
    —цитат от коментар 68 на penetrating


    Примоцийка - ей това е сладкото!

  69. 70 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#45] от "ludiakolio":

    55 евро е находка. Ако те пере късметът, може и да ти се случи 3-4 пъти в годината, с три месеца предварителна продажба. Обикновено е тройно на това. В същото време, директните полети летят до CDG (що ли?), което обезсмисля самолета. Мръсни хватки. А пък регионални влакове изобщо няма.

  70. 71 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#66] от "sim4o":

    Не е "примоция", а фиксиран час и номер на влак, съотв. и по-лоши условия за връщане на билета.
    Скъпите билети, които си гледал, са без ограничения, за който му трябва всеки момент да може да скочи във влака. Обаче такива, ако пътуват много, си имат карти.

    Т.е. "примоцията" е нормалният билет, другото са разни луксове...
    Но местните не ги делят, а наричат всичко "адаптивни цени".
    Или на български: "всекиму неговото си".

  71. 72 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5853 Неутрално

    До коментар [#69] от "sim4o":

    :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  72. 73 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Да се следят упорито примоциите - това е решението!

  73. 74 Профил на slava_na_ukraina
    slava_na_ukraina
    Рейтинг: 235 Любопитно

    До коментар [#59] от "iazdakaja":

    Мерси за изчерпателният отговор. Значи с изключение на техническа неизправност или терористичен акт си е сигурен начин на транспорт.

    Прогнози на форумни гадатели за края на Русия:....................................................................................................................... 1. Росен Радославов - ще фалира и ще се разпадне до 20 април 2024 / резултат К*РЕЦ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2.Тимур с/без команда - два месеца след изборите Путин ще бъде свален от власт / резултат К*РЕЦ 3.Тимур с/без команда - давам им до края на септември 2024 (от 17 юни, 2024) / още 66 дни до К*РЕЦ . . 4.doctor.no - Ватенките издъхват на фронта. Никакви преговори за териториални отстъпки няма да има (от 25 юли) - остават 158 дни до К*РЕЦ (края на годината) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5. нРезидента! - Русия има макс 1 година до фалита. Военен и икономически (от 7 юли, 2024) / остават 346 дни до К*РЕЦ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6. iak - Аз ще ти кажа кога ще свърши войната в Украйна. Със смърта на Путин. (от 26 юли) - остават 158 дни до К*РЕЦ (края на годината) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Архивирани статии на Дневник: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1. Надежди говежди от 7 август 2024: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . https://archive.is/bMs7Y - 480 коментара - Русия цял ден не успява да изтласка Украйна от Курска https://archive.is/hLtAS - 420 коментара - Извънредно положение е обявено в руската Курска област . . . . 2. Жестоката реалност от 6 август 2024: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . https://archive.is/LCDrl - 131 коментара - Шойгу: Западът и Украйна търсят пауза във войната https://archive.is/yaKCR - 157 коментара - Все повече войници дезертират в Украйна. Какво става с тях
  74. 75 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#74] от "onlydata":

    Да, досега имаше две значими катастрофи - нещо се откача и закача стрелка и последващите вагони дерейлират; обръщане на завой заради грешно програмирана допустима скорост - но отдавна са взети сериозни мерки срещу тези неща.

  75. 76 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#73] от "sim4o":

    Нищо не "следиш" - примоциите са всеки ден и час!
    Някой път ако попаднеш в Европа, пробвай - евтино, бързо и удобно - ще ти хареса.
    Ще видиш, че светът е по-дълбок от Искъро и по-висок от Чернио върхх.

  76. 77 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    До коментар [#73] от "sim4o":Нищо не "следиш" - примоциите са всеки ден и час!Някой път ако попаднеш в Европа, пробвай - евтино, бързо и удобно - ще ти хареса.
    —цитат от коментар 76 на iazdakaja


    От 25 години съм в Германия





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #