Служебният кабинет ревизира правителството "Петков" и за тол таксите

Служебният кабинет ревизира правителството "Петков" и за тол таксите

Христо Алексиев (в средата). От дясната му страна е Йордан Арабаджиев, който е шеф на Съюза на международните превозвачи. Дълги години при управлението на ГЕРБ той беше директор на ДАИ.
Министерството на транспорта
Христо Алексиев (в средата). От дясната му страна е Йордан Арабаджиев, който е шеф на Съюза на международните превозвачи. Дълги години при управлението на ГЕРБ той беше директор на ДАИ.
Министърът на транспорта Христо Алексиев обяви, че диалогът на властта с автомобилния бранш е възстановен, след като се срещна с представители на превозвачите. Алексиев им е обещал предприемането на "спешни мерки за постигане на устойчивост" в сектора на автомобилните превози.
Обсъдено е било създаването на "премерена методика" за тол таксите, така че браншът да бъде облекчен, без това "да засяга твърде много" приходите в бюджета. Предишното правителство на Кирил Петков увеличи от 1 юли тол таксите за камиони над 3.5 тона с 50%, като от 1 януари 2023 г. те трябва да бъдат увеличени с още 50 процента. Второкласните пътища също започнаха да се заплащат. Преди няколко дни превозвачи се оплакаха, че през юли са платили до три пъти по-високи тол такси в сравнение със същия период на 2021 г.
Алексиев отбеляза с критичен тон към кабинета "Петков" на пресконференция след срещата с превозвачите, че проблемите на автомобилния бранш са били пренебрегвани, което било довело до "значително завишаване на транспортните разходи и директно се отрази върху цените на стоките и услугите". Допълни, че голяма част от тази инфлация била вътрешна и идвала заради това, че били налагани "неправилни публични политики". С бранша са били коментирани и мерки за стопиране на нарастващите цени на горивата.
Превозвачите са се оплакали и от бавното преминаване през граничните пунктове, като по думите на министъра по този въпрос също се търсели работещи решения.
Христо Алексиев посочи още, че щяло да се обърне специално внимание на представена от бранша информация за "нерегламентирани практики в структури към Министерството на транспорта".