Културният туризъм се опитва да изплува след пандемия и насред война

Културният туризъм се опитва да изплува след пандемия и насред война

Задължителна спирка за чуждите туристи е Рилският манастир.
Задължителна спирка за чуждите туристи е Рилският манастир.
След първоначалните анулации заради войната, в началото на лятото ситуацията на пазара на културни пътувания се успокоява. Това туроператорите в този сегмент определят като "по-скоро не очаквахме добър сезон, но все пак имахме сезон след като 2 години нямахме".
Така обобщава ситуацията Даниела Стоева, управител на турепоратора "Тандем травъл", която замалко бе и заместник-министър на туризма в предходния служебен кабинет.
Тя на свой ред отчита липсата на немсокоговорещите като по-чувствителни към всякакви сътресения и по-бавно връщащи си доверието. За много туроператори сривът от около 50% на този пазар се оказа пълна изненада и опасения за начало на тенденция, в която този определящ за българския туризъм пазар, може съвсем да се стопи.
Стоева посочва, че страни, в които в началото на пролетта е взето решение да не се предлагат пътувания в България, не са променили мнението си след това. Такъв е случаят с Швейцария.
И в този сегмент на туризма подобно на другите цените са с 20-30% по-високи от миналата година с уточнението, че разходите са много по-високи от ръста на цените.
За догодина се опитваме да догоним инфлацията без да изплашим съвсем пазара.
Напомня, че затягането на коланите в немскоезичните страни тепърва започва и особено германците минават на спестовен режим. Затова в този сегмент на туризма се чака и следващата година да е от поредицата трудни.
Посочи, че това притеснява не само българските туроператори, поради което никой в Европа не прави прогнози. Все пак Стоева смята, че немскоезичните пазари няма да останат единствените с резерви към ваканциите по икономически причини.
Посещенията на чуждестранни туристи с цел запознаване с културни забележителности са съсредоточени в "крилата" на летния сезон - преди началото му и в ранната есен.