Големи компании за храни и напитки няма да постигнат целта за по-екологични опаковки

Част от най-големите световни компании в хранително-вкусовата промишленост, включително "Пепси" (PepsiCo), "Марс" (Mars) и "Нестле" (Nestle), почти сигурно няма да постигнат целта да направят пластмасовите опаковки по-екологични не по-късно от 2025 г. Това се предупреждава в нов доклад, информира "Ройтерс".
В проучването на фондация Ellen MacArthur и Програмата на ООН за околната среда също така се разкрива, че някои компании, включително "Кока-Кола" (Coca-Cola) и "Пепси", използват повече чиста пластмаса въпреки обещанието да намалят употребата ѝ.
Докладът излиза в момент, когато страните - членки на ООН, трябва да се срещнат в Уругвай този месец за започване на преговори по първия по рода си глобален договор за пластмасите, който има за цел да обуздае нарастващото замърсяване с отпадъци, което задушава морския живот и замърсява храната.

Германия планира такса за пластмасови продукти за еднократна употреба
Някои страни - членки на ООН, настояват за пакт, който включва правно обвързващи цели за увеличаване на рециклираното съдържание в опаковките и използване на по-малко чиста пластмаса, получена от петрол, правила, които биха имали финансови последици за потребителските стоки и нефтохимическите индустрии.
През последните години десетки големи компании си поставиха за цел да увеличат рециклирането на пластмаса и да намалят употребата на опаковки за еднократна употреба в партньорство с фондация Ellen MacAurthur като част от опитите да излъскат екоимиджа си. Главното обещание беше, че 100% от пластмасовите опаковки ще могат да се използват повторно, рециклират или компостират не по-късно от 2025 г., ала тази цел "почти сигурно няма да бъде изпълнена от повечето организации", се казва в доклада на природозащитната фондация.
От "Нестле" са отбелязали, че тези цели били възпрепятствани от липсата в световен мащаб на правителствена инфраструктура за рециклиране, уверявайки, че е намалила количеството чиста пластмаса, което използва, с 8% от 2018 г.
"Марс" са заявили, че постигат напредък в справянето с пластмасовите отпадъци и инвестират стотици милиони долари за редизайн на хиляди опаковъчни компоненти.
"Пепси" и "Кока-Кола" не са отговорили на искания на "Ройтерс" за коментар.

Големи брандове призовават за глобален договор за производството на по-малко пластмаса
Международната природозащитна организация "Грийнпийс" подчерта, че докладът е доказателство, че доброволните корпоративни цели са се провалили, и призова ООН да окаже натиск за сключването на договор, който принуждава правителствата и компаниите да използват по-малко пластмасови опаковки за еднократна употреба.
"Това подчертава необходимостта правителствата да гарантират, че глобалният договор за пластмаса... осигурява значително намаляване на производството и употребата на пластмаса", изтъква Греъм Форбс от "Грийнпийс", като допълва: "Всичко по-малко от това е лоша услуга за нашите общности и нашия климат."