Инфлацията не укроти пазаруването в дрогерията

Веригата дрогерии dm отчита двуцифрен ръст в оборота си за последната финансова година, която приключи с края на септември.
Компанията отчита и голям интерес към онлайн търговията, която започна в първите дни на септември. Междувременно тя откри стотния си магазин в страната и ще продължи с офлайн присъствието си и догодина.
Това се разбра на събитие на дрогерията, която по нейни данни се смята за най-голямата в страната.
Доставка до... магазина
През последната година компанията е превърнала в приоритет отварянето на онлайн магазин, което се оказа ключово от началото на пандемията. Така вече в 13 от общо 14 държави, в които е представена компанията, може да се пазарува дистанционно като вече има и мобилно приложение.
Резултатите досега показват, че средният размер на онлайн касовият бон е 4 пъти по-голям от този, който е във физическите магазини. Най-купувани са пелени и бебешки храни, препарати за почистване и биохрани, обяви Цонка Иванова, управител на веригата. Почти всички потребители са си направили регистрации, макар че засега веригата не предлага все още в България карти за лоялност.
Често ползвана услуга е пазаруване онлайн с доставка до физически магазин, което е възможно в рамките на 3 часа, като Иванова сподели, че често позаруващите допълват покупките и в самия магазин, когато си прибират доставката.
Очаквано покупката на гримове и други подобни продукти първо се проучва в сайта на дрогерията, а самата покупка е от физически магазин. Без изненада е и това, че още в първите дни от пускането на онлайн магазина е имало много поръчки от населени места, където веригата няма физически магазини.
Сипи ми тук малко препарат
Дрогерията от първите месеци на годината предлага и първата станция за наливни екопродукти за пране и измиване на съдове, която е в обекта в мола "Парадайс". Засега не се върви към умножаване броя на тези станции, защото трябва да се види дали интересът към тях ще нараства, коментира Иванова в отговор на въпрос на "Дневник". "Ако не е масово потреблението, няма да е толкова екологично", допълни тя. В рециклируеми пластмасови пластмасови съдове за многократна употреба може да бъдат купени три вида гел за пране и един за миене на съдове.
В същото време остава траен интересът към екопродукти, които са от собствената марка на веригата "Алверде". Междувременно набират интерес и общо към момента 12 продукта от марката Upcycling, която не е собствена. В нея са продукти, изработени от биоразградими съставки, които са отпадъчни от други производства - като например листа от маслина и са в опаковки, които подлежат на рециклиране.
Инфлацията не свива потреблението
Поскъпването на живота не е свило покупките от клиентите на веригата и през последните месеци, които са вече част от новата финансова година, а инфлацията достигна 18.7% , се пазарува доста активно, казва управителят й. Според нея причината за това е, че тя се отказа да прави акции за цените, а вместо това е приела стратегията, позната и от други вериги, за трайно добра цена. Иванова обяснява, че обичайно обявените на етикета цени не се променят в рамките на 4 месеца и това дава увереност на клиентите да правят покупки.
Това е и една от причините за ръста от 22.8% до 215 млн. лв. в оборота на веригата за последната финансова година спрямо предходната, обяви Андрей Петров, председател на Борда на управителите на веригата.
Веригата е отворила седем нови магазина през годината, толкова планира и за следващата като те вече са общо 100.