Подкаст: Какъв е бизнесът на инфлуенсърите в България

Подкаст: Какъв е бизнесът на инфлуенсърите в България

Ива Григорова
Ива Григорова
Около 40% от потребителите признават, че често им се случва да купуват продукт/услуга, коментиран/а от инфлуенсър. Компаниите потвърждават, че търсят директни продажби от инфлуенсър кампаниите си, а 71% от тях търсят лица, които най-естествено ще предадат посланията на техния бранд. Това са част от резултатите от проучването "Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България", проведено от MSL Sofia в партньорство с Pragmatica. Обхванало 600 респонденти на възраст 18 - 50 години, градско население, в онлайн среда, то цели да открие пресечната точка между брандове, инфлуенсъри и потребители и каква е настоящата среда на инфлуенсър съдържанието в България.
За да разкаже повече за него и какви са нагласите на потребителите, бизнеса и инфлуенсърите - на гости на Storio подкаст е Ива Григорова.
Директорката PR бизнес на MSL Sofia, част от Publicis Groupe България, вече 15 години е в пиар бранша. Кариерата си стартира в агенция в Ню Йорк, откъдето е и именно е първият й опит с лидери на мнение. "Facebook тъкмо се беше отворил и предоставил шанс на потребители извън колежанските среди и университетите да имат профили, така че започнахме с тях", разказва тя. Работихме и с много блогъри, а с развитието на социалните медии се появиха и лидерите на мнение в онлайн среда." Според Григорова в пиар комуникациите и в бранд кампаниите винаги е имало подобни лица - посланици и т.нар. endorsers, или подкрепящи бранда личности, а терминът "инфлуенсър" се е наложил заради появата на новите социални мрежи.
В първата част на подкаста ще разберете:
  • Как се зароди инфлуенсърството в България?
  • Колко инфлуенсъри има в България?
  • Как се създават успешни кампании и предоставят ли наистина инфлуенсърите полезна информация на потребителите?
Ако този епизод ви е харесал и искате да чуете и следващите от подкаста на Storio, последвайте ни в нашите канали в Spotify, SoundCloud, Apple podcasts, Google Podcasts и YouTube.