За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
redguy
Рейтинг: 1252 НеутралноВ нашата фирма почти ежедневно имаме проблеми именно с километрични опашки заради малоумни гранични пунктове, на които работят некадърни и мързеливи служители. Тези проблеми водят до забавяне на доставки, което води до финансови загуби, които в крайна сметка се трупат на гърба на потребителя.
Твърдо ЗА Шенген, но много чугунени глави не го осмислят.
elena_pipilota
Рейтинг: 294 НеутралноВсяка уважаваща себе си фирма в един момент ще стигне до извода, че е по-добре да работиш и печелиш в законова държава по законов начин. Измекярството в един момент ти излиза през носа.
Petleshev
Рейтинг: 3210 НеутралноТъй, тъй...! Нали много го обичаха Борисов превозвачите? ТОЛ такси им намалява, скатава ги от проверки, затварят си очите за претоварване и какво ли още не...! Ами ползвайте си го Борисов със здраве. И пак за ГЕРБ да гласувате, че да гледате Шенген през крив макарон.
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...хм
Рейтинг: 1434 Любопитноедва ли има някой мислещ против Шенген.
гласувайки обаче за крадливата шайка ГЕП-ДПС, българинът показва, че няма нищо против корупцията, което пък е парадкосално.
иначе какво са някакви 100млн лв - една четвърт от някаква скромна герберска кражба.
Lazarus
Рейтинг: 322 НеутралноТочно затова холандците ни прецакаха за Шенген, защото Пиреос ще измести Ротердам и то с български транспортни фирми.
Batezuzi
Рейтинг: 180 НеутралноЕ как да ни приемат след като водещата партия твърди, че решението контрола на границата с Турция да бъде дадено на частна фирма е законно, но никъде не казват защо е било правилно.
karatista
Рейтинг: 239 Неутралноте тираджиите никога не са гласували така или иначе за ппдб, та отсега знам че присъдата ще е да мрат.
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!aspet
Рейтинг: 287 НеутралноДо коментар [#1] от "redguy":
Освен това има и малоумна организация от страна на Пътна полиция.
Вчера в Русе беше някаква драма. Няма кой да застате отзад на опашката и да се движи с нея, като спира ТИР-овете един зад друг. Отделно има шофьори тарикати, които виждат опашката и решават, че не отнася за тях и биват спрени отпред, до колоната. По този начин блокират тотално движението.
В Бяла, същата работа.
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 122 НеутралноТова е най ниско интелигентната част на населението, какво точно очакваш?
Аз съм тъп и вие сте тъпи... или пък за копелейкин
jazzdevil
Рейтинг: 192 НеутралноОпашките от камиони на Русе и Видин не са заради Шенген а заради лоша организация - от 8 гишета за обработка обикновено работят 1-2. Външата шенгенска граница (българо-гръцката или румънско-унгарската) се преминава много по-лесно.
Петър
Рейтинг: 8 НеутралноСъщите (големи превозвачи) блокираха София, Пловдив и други големи градове преди 9 месеца. Спомогнаха за бутане на тогавашното правителство и завръщането на служебни правителства/ДПС/Герб. Предишните правителства бяха зле и затова не сме готови за Шенген.
За добре проведениете протести, пловдивските ПИМК се опитаха да ги възнаградят с 1.5 милиона (за аварийно почистване на треви в река Марица).
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2051 Неутрално"Транспортният бизнес е най-засегнатият от решението България..." - след ПРЕЦАКВАНЕТО на СО МАТ, загубите за България се несъизмерими. За "партньорите" де, в бранша отдавна са свикнали.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.Рашистката федерация е империя на злото
Рейтинг: 918 Неутрално"Транспортният бизнес е най-засегнатият от решението България да не бъде част от Шенген. "
Щетите от безхаберието на българските политици ни струват милиарди. Трябваше още преди 10г да сме влезли в Шенген и да сме приели еврото. Сега щяхме да сме на друго ниво. Бизнеса търпи големи загуби в пари и време. България има репутацията на корумпирана държава. Балканският регион губи пари защото вместо да няма гранични проверки межди България-Румъния и България-Гърция, целият трафик трябва да се спира и бави. Да не говорим и колко корупция генерира това. Ако бяхме влезли в Шенген и приели еврото преди 10г, щяхме да спестим милиарди. Пропуснатите ползи от инвестиции са за милиарди. Главният виновник са ГЕРБ, но и другите партии са много виновни. Последните две години ГЕРБ не управляват, но отново ги прахосахме в празнословие и циркове. В момента много компании се изтеглят от Азия и Русия, а това са възможности, но не и за нас! Няма такива като нас. Ние сме продажници и затова нищо не ни е наред.
Krasimir Petrov
Рейтинг: 244 НеутралноСтига с ГЕРБ! Самият представител на превозвачите е на мнение, че Нидерландия не ни пуска заради Ротердам, тук още вярвате, че Борисов лично е отговорен за всеки акт на корупция и преминаване на мигранти... Ами, пратете го на екскурзия до САЩ примерно, корупцията ще изчезне тогава?!
Вчера гледах схема, нарисувана от австрийския премиер и показана от Ангел Джамбазки, български евродепутат, която схема се явява основание Австрия да не ни пуска в Шенген. Погледнете я във Фейсбук из публикациите на Джамбазки.
За мен беше непонятно защо австрийският представител твърди, че мигрантите преминават през Западна Гърция, Албания, Хърватия и после обикалят през Сърбия, България и Румъния, за да достигнат до Западна Европа. От Хърватия няма да продължиш през Словения към Австрия или направо към Италия, а ще ходиш към България...
Крайно време е да разберем, че става дума не за едни перфектни идеални европейци, които на 100% спазват закона и т.н., а за хора, преследващи своите интереси.
Нидерландия има огромна престъпност и корупция, с която не се бори особено успешно, а наркотиците навлизат на едно 80-90% именно през нидерландските пристанища...
Затова е необходимо да се преборим с тях с един неслучайно инструмент - вето, вето, вето...
Един препатил
Рейтинг: 1158 НеутралноДо коментар [#10] от "jazzdevil":
Това и аз се питах. Защо превозвачите рьеват сега? Защо толкова години не настояваха да се направи такава организация на граничните пунктове, че да няма чакане? Какво общо има Шенген с това? Шенген можеше и въобще да го няма. Значи сме съгласни да си живеем в кочината ама ако може някой друг да ни извади от нея.
silverman
Рейтинг: 702 НеутралноЗащо сега не ста1куват и не блокират граници!
TM
Рейтинг: 57 НеутралноИмате твърде големи очаквания за камионджиите. Да се замислят чак за такива последствия... няма шанс.
bizarre_infit
Рейтинг: 595 НеутралноДо коментар [#4] от "хм":
Всеки е добър в правенето на поне в едно нещо. Ако и толкова не те бива-поне не пречи на другите.За шайката която споменаваш гласуват само осигурени с постове с право да се облагодетелстват. Никой разумен човек не би гласувал за кретен-еднокнижник ако същия този кретен не му подаде кокал. Кокала в случая е да крадеш с гаранция да ти се размине , щото Гешко&Co е в отбора.
Krasimir Petrov
Рейтинг: 244 НеутралноДо коментар [#17] от "TM":
Имате твърде големи очаквания за камионджиите. Да се замислят чак за такива последствия... няма шанс.
Ето, че камионджиите са виновни! Втора година и ГЕРБ не е във властта, ГЕРБ са виновни... Там бяха още Симеон Дъ Секънд, Станишев, Орешарски, Киро, сега Донев и пак камионджиите виновни...
Един препатил
Рейтинг: 1158 НеутралноДо коментар [#14] от "Krasimir Petrov":
Няма "стига", друже. Дори и ако проявим добронамереност и подминем това, че управлението на ГЕРБ е сравнимо само с кърджалийските времена по тези земи не можем да подминем нещо друго. Хърватия я приеха и еврозоната, и в Шенген не толкова защото е изпълнила всички условия, а защото нейните политици неотклонно настояваха за това.
А ГЕРБ последователно ли настояваше за приемането ни в еврозоната и Шенген? Ни най-малко. Припомнете си колко пъти Бойко Борисов се посукаше за еврозоната и вместо да убеждава ръководителите на страните, които възразяваха срещу приемането на България в Шенген се пуйчеше пред камерите на местните телевизии колко сме били готови да ни приемат.
Приемането в Шенген е основно задача на министър-председателя, министъра на вътрешните работи, министъра на правосъдието и външния министър. Какви министри предложи управлението на ГЕРБ? Чукундур до чукундура, мила моя майно льо, въздухар до въздухаря.
Министър-председателя - очевидна мутра, изпитваща силни затруднения с българския език камо ли да знае дума чужд език. Министрите на вътрешните работи - извадени от оперативните сводки на полицията, министрите на правосъдието - майка плаче, грамофон свири, външната министърка - патка заспала.
Как си представяте тези хора да застанат компетентно, емоционално, ако трябва и с малко чувство за хумор и широки познания да оборят съмненията спрямо България? Нали вдявате, че европейските министри тях виждат и по тях съдят, а не по това ние с Вас колко сме хубави, хумни и хучени.
Така, че няма "стига с ГЕРБ"!
xnn15596995
Рейтинг: 8 НеутралноНекой тираджия казал, че заради Ротердам не ни пуснали. Ха ха ха.
Морският (корабният) транспорт е най-евтин. Колкото по-близо е доставена стоката с кораб до крайната дестинация, толкова по-добре. Цялата индустрия на Германия е изградена на река Рейн. Преди 2 години когато пресъхна реката заради жегите и минаха на сухопътен транспорт отчетоха 50 млд. евро загуби.
Пирея въобще не е конкурент на Ротердам. Разстоянието между 2-та града е 3000км. Ротердам си има конкуренция за доставките в северна Европа в лицето на Хамбург.
Един препатил
Рейтинг: 1158 НеутралноДо коментар [#14] от "Krasimir Petrov":
И какво като е представител на превозвачите? Как това го прави някакъв капацитет по геополитика? Аз пък мисля, че той е много наясно какви глупости говори, но го прави защото превозвачите се надяват да изкрънкат някакви пари от държавата - уж, че много са пострадали. Аман от селски балетисти!
Положителното обаче е, че тази сутрин на въпрос на БНТ "Справедливо ли е решението България да не бъде приета в Шенген?" 65% отговориха с "да" и само 35% с "не". Така, че тарикатите леко у лево.
И още нещо - приемането на България в Шенген, еврозоната и въобще отношенията с Европейския съюз са работа на правителството, а не на сульо, пульо и филанкишията. Затова човките затворени, прибрани под крилото и всеки по своите задачи.
vzoran
Рейтинг: 478 НеутралноДайте да оправим корупцията първо, че от нея се губят милиарди. Шенген изглежда по-маловажен проблем и ще се разреши в последствие.
Петър Георгиев
Рейтинг: 11 НеутралноХоландия има интерес България да не е в Шенген. Товарите от пристанищата в Солун и Пирея минават през българо-гръцката граница, след това българо-румънската, а после и румънско-унгарската. А това означава чакане часове, че и дни. Просто Холандия да няма силна конкуренция от страна на пристанищата в Гърция по отношение на пристанището в Амстердам.
Петър Георгиев
Рейтинг: 11 НеутралноХоландия цака България по икономически причини. И така ще продължи ако нашите не ударят по масата.
През Суецкия канал, който свързва Средиземно и Червено море през Египет, е най-краткият път за стоки от Китай и Индия към Европа. Съответно двете големи гръцки пристанища са естествената врата между Европа, от една страна, и Близкия изток и Азия, от друга.
Именно и в това според мен се крие разковничето за ветото на Нидерландия по отношение на нашето влизане в Шенген. Прибавянето впоследствие на Австрия към несъгласните за влизането ни в Шенген е камуфлаж, димка. То служи, за да отнеме част от огъня, насочен съвсем справедливо към Амстердам. Ако утре Холандия се откаже от ветото си, Австрия ще я последва скоропостижно без много-много колебания.
Обективната картина е следната. Нидерландия е важна само и единствено заради пристанището в Ротердам, което е в топ десет на най-големите пристанища в света и е най-голямото такова в цяла Европа. Ротердам е врата от и към Европа. През Ротердам влизат най-много стоки, включително от Далечния изток и САЩ, а и през Ротердам излизат най-много стоки на европейските производители, които изнасят машини, автомобили и оборудване именно най-често през холандския порт, откъдето стоките на немската, френската и австрийската (ако ме разбирате) промишленост намират изход за международните пазари. Австрия, прочее, е особено облагодетелствана от Ротердам заради пряката водна връзка по Дунав.
Добре, ще каже някой, но защо тогава се пуска Румъния, а не България? В крайна сметка пристанището в Констанца е по-голямо от Варна и Бургас, взети заедно, отделно Констанца има пряка връзка с Дунав по прокопания от Чаушеску канал. Това е така. Но има и друго – в момента, покрай руската агресия в Украйна, Констанца се е превърнало фактически в украинско пристанище.
В момента основният товарооборот на Украйна по вода се осъществява от речното пристанище Измаил по Дунав до Констанца и оттам се прави претоварване на морски съдове. Това е изпълнило капацитета на румънския порт до краен предел. В момента там на практика не може да се обработи нито една стока, която не е предназначена за Украйна или не идва от Украйна. Това никой не знае колко време ще продължи, но единственото сигурно е, че към момента Констанца не може да е заплаха за Ротердам.
Има и друго – няма вътрешно черноморско пристанище, което да може да е екзистенциална заплаха за хегемонията на нидерландските портове. Просто Черно море е, първо, в размирна зона и, второ, е вътрешно море, което е заключено зад железните порти на Босфора. Турция контролира трафика към Черно море по един безапелационен начин и това създава тапи и задръствания, но и е доста скъпо. Нито Варна, нито Бургас, нито Констанца, нито Одеса имат потенциала да се превърнат в сериозна конкуренция на Ротердам.
Просто Босфора не го позволява. Районите на отсрещната страна на Черно море пък са размирни и нямат капацитета да поемат трафика на китайски и индийски стоки за Европа, дори и да приемем, че някой в Китай реши по Новия път на коприната да пренесе стоки до черноморския басейн и оттам до Европа. Просто няма как да стане. Черно море е важно, но от геополитическа и стратегическа гледна точка няма как това да е входът към Европа.
И тук се връщаме на Гърция. Първо, южната ни съседка е традиционно морска държава с огромен флот и морски опит. Второ, Пирея и Солун са разположени на ключово място, до което има лесен и бърз достъп през Суец от целия Близък изток и Азия. Трето, и двата порта са големи, имат оборудване, опит, необходимата дълбочина и т.н. Четвърто, климатът на Гърция позволява целогодишно опериране без прекъсване на всякакъв вид товари.
Пето, и най-важно, ако България е в Шенген, тогава стоките от цялото източно полукълбо ще могат да влизат в Гърция и нататък да бъдат свободни за движение към Западна Европа. В момента какво се случва?
Пристига контейнер със стоки от Китай на оперираното от китайска компания пристанище Пирея. Той се обработва там и се качва на камион за Германия. Или Австрия. Този контейнер спира на Кулата веднъж за няколкочасова опашка и проверка. После минава през България и спира във Видин за няколкочасова (или няколкодневна) опашка и проверка за влизане в Румъния. После спира отново за часове между Румъния и Унгария. Едва след Сегед вече този контейнер пътува безпрепятствено и бързо до крайната си дестинация.
Всяко висене по опашки е скъпо за превозвача. Това са заплати и разходи за шофьор, който не принажда стойност пътувайки, а струва ресурс, за да седи на едно място. Това е забавяне в изпълнението на поръчката. Това е време, в което камионът не изкарва пари, а лизингът му върви. Екстраполираме това по милиони контейнери (Ротердам оперира над 15 милиона на година) и ще видим, че без България и Румъния в Шенген просто гръцките портове няма как да са конкурентни на Ротердам.
Китайските и индийските кораби ще предпочетат да минат цяло Средиземно море и да обиколят половин Европа, но да знаят, че стигнат ли в Ротердам, натам става лесно и бързо да доставят стоките си. Никой няма нервите, времето и парите да се занимава с безумните опашки на Кулата и Видин.
Но ако България и Румъния са в Шенген, тогава картината става друга. Стоката идва от Китай през Суецкия канал, спира в Пирея или Солун и вече е в Европа. Можеш с камион, можеш и с влак, да закараш стоката си до Западна Европа и това вече ще е на сходна стойност с цялото обикаляне с цел достигане до Ротердам.
Да не говорим, че при един малко по-стратегически подход България би могла да разшири съществуващата си речна инфраструктура във Видин и Лом и да пренася стоки по Дунав, където цената на транспортната услуга ще е в пъти по-евтина, отколкото по шосе или жп линия. Всичко това са обективни факти и действителност, с която всеки като мен, който е имал досег до международна търговия – а аз фактически цял живот се занимавам с международна търговия на метали – знае и разбира добре.
Тук работата е проста – Холандия си гледа интереса. Тя няма причина да си създава конкуренция в лицето на Гърция чрез отваряне на достъпа на гръцките портове до Западна Европа през България и Румъния. И това е нормално, разбираемо е. Това, което не е разбираемо, е защо България не си гледа интереса.
Защо България пипа с кадифени ръкавици и я е страх да защити националния си интерес? Днес е време за тропане по масата, не за шикалкавене. Условията за Шенген сме ги изпълнили. Не сме втора категория европейци и не трябва да ни третират така заради личните си интереси. В крайна сметка нашите интереси са ни по-важни от тези на Нидерландия.
uq
Рейтинг: 1466 НеутралноИ под "всичко" се има предвид най-вече кокаин
Хюго Босов
Рейтинг: 8 НеутралноПълен бойкот на Австрия и Нидерландия. Ето, румънците преди години бойкотираха всичко холандско. От вчера има бойкот на всичко австрийско и магазини отказват да зареждат австрийски стоки.
Хюго Босов
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#23] от "vzoran":
Нидерландия от днес пее нова песен защо ни е спряла за Шенген- правата на човека. Предрекох преди дни, че след корупцията ще дойде друга фантастика, нямаща нищо общо с Шенегн. Ето, дойдохме до правата на гейовете.
acarid
Рейтинг: 201 НеутралноДо коментар [#8] от "aspet":
В Бяла схемата вече е друга. Завиват към Ценово и байпасират опашката. Излизат на Обретеник, така както бе при ремонта на моста.
acarid
Рейтинг: 201 НеутралноГледах интервюто.
Арабаджиев каза че за Шенген трябвало лобизъм. Пропусна само че техният човек /на ПИМК и П.Ангелов/ в правителството вицето Христо Алексиев в тандем с Беновска до никъде не я докараха с лобизъм и не успяха да бутнат тол таксите и няма да получат трансфер на 60% от парите от ТОЛ системата в касите на едрите превозвачи. И нито думичка от тях за ползите от Шенген последните няколко месеца. Сега се сетили да ревът...
pontius_glarus
Рейтинг: 4013 НеутралноДо 5:"Lazarus"...Точно затова холандците ни прецакаха за Шенген, защото Пиреос ще измести Ротердам и то с български транспортни фирми...."
Абе адам акълия, като как Пиреос ще измести атлантическите пристанища, осигуряващи товари за Нидерландия, Белгия, Германия?
pontius_glarus
Рейтинг: 4013 НеутралноДо оня ден еврото и Шенген им пречеше на далаверите, сега изведнъж вкупом изреваха против Нидерландия, че ги спирала! Банда тъпи гербиджи!
Хайде сега дайте думата на директорите на БНБ да обяснят колко лошо е еврото, и колко ще обеднеем! Ама хич няма да ни говорят, че ревът е защото ще си загубят тлъстите постове с по 40 000 лв заплати!
DDR
Рейтинг: 652 НеутралноА защо контейнера не пристигне на италианско пристанище? Италия е в Шенген.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Един препатил
Рейтинг: 1158 НеутралноДо коментар [#24] от "fcv251055839":
До коментар [#25] от "fcv251055839":
Ако поне веднъж погледнете картата веднага ще престанете да пишете глупости.
Все пак ще подскажа. "Пристига контейнер със стоки от Китай на оперираното от китайска компания пристанище Пирея. Той се обработва там и се качва на камион за Германия"
Няма такъв контейнер. Няма и да има. Никой не е луд да вози контейнер по суша от Пирея до Германия вместо с много по-евтиния морски транспорт да заобиколи до Ротердам. А защо не и до Антверпен или Хамбург? Впрочем интересно как тези две пристанища не са се усетили каква заплаха е Пирея и нашите шенгенски превозвачи? Като казах нашите откъде сте сигурен, че при увеличаване на трафика през Пирея тъкмо пък нашите ще оберат каймака?
vzoran
Рейтинг: 478 НеутралноХоландците са много точни. Правата на човека е основен проблем в България и по коментарът ти личи че е така. Дискриминацията смятам е основен ментален проблем у нас. Корупцията е вид дискриминация, престъпността и насилието са крайно следствие пак от дискриминацията. Реално всички проблеми могат да се отнесът изначално към ширещата се дискриминация. Така че коментарът ти много помага в смисъла на лош пример. Не те обвинявам, защото изглежда и ти си потърпевш.
Един препатил
Рейтинг: 1158 НеутралноДо коментар [#27] от "Хюго Босов":
В никакъв случай. За Нидерландия ваша си работа, но за Австрия - не става. Ползвам само австрийска тоалетна хартия "Зева" и нямам никакво намерение да се отказвам от нея. Австрийците да продължават да ми бършат задника та всеки да си знае мястото.
Казах!
Един препатил
Рейтинг: 1158 НеутралноДо коментар [#14] от "Krasimir Petrov":
Има си хас! Такъв стожер на истината и мъдростта!
стига толкова
Рейтинг: 114 НеутралноГЕРБ МЕРБ, ПП, ММ, нямат значение, почнаха да излизат наяве истинските мотиви, политически, икономически, колкото и да се напъваме, стана ясно, че няма да ни приемат. А ако някой се връзва на рютенското "не още", да знае, че само се гаври с нас. И следващата година изобщо никой няма да се занимава с влизането ни в Шенген.
Фондация "Америка за България" финансира проект на "Икономедиа"Един препатил
Рейтинг: 1158 НеутралноДо коментар [#14] от "Krasimir Petrov":
Не думай! А знае ли се колко българи живеят в Нидерландия и колко холандци в България?
Един препатил
Рейтинг: 1158 НеутралноДо коментар [#28] от "Хюго Босов":
Може ли и ние да чуем тази песен? Или на Вас са ви я пяли на уше?
Със сигурност зная, че в Нидерландия се вълнуват от мача Нидерландия - Аржентина и на никого не му пука дали България е в Шенген и ако не е - защо.
penetrating
Рейтинг: 5943 НеутралноНай-сетне едно смислено изказване. Жалко, че тези хора нямат възможностите на строителите и банкерите за лобиране сред политиците.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertРоси
Рейтинг: 5927 НеутралноАйде , с камионите и в Банкя. Там е заровено кучето.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.