Според енергийния министър България трябва да изгради 4 нови ядрени блока

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Така се прави. Не се подписва с руска офшорка на тъмно и без никакви консултации и проучвания.

    Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬
  2. 2 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Няма лощо! Бъдещето е на електроенергията.
    Но няма как да стане на практика, защото няма как да стигнат до споразумение, кой ще точи бюджета по това перо.
    Ще стане, като с тунела под Шипка - много приказки за светлото бъдеще и нито една конкретна стъпка.

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Подкрепям, да са от новите ММР-и.

  4. 4 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    Пуцай, куме!!!

  5. 5 Профил на ss СУПЕР
    ss
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Това означава че всички въглищни централи ще бъдат затворени. Няма лошо ама защо толкова шум се вдигна за тези централи като така или иначе ще ги затварят

  6. 6 Профил на Виктор Флоров
    Виктор Флоров
    Рейтинг: 1214 Неутрално

    ДА, супер!-управляват ни хора от каменната ера.Въглища ,дръвца и ооо супер модата-атомни централи.
    Аланколууу та те няма да бъдат и след 15 години, до тогава какво??
    А и да не забравим никави енергоспестяващи посоки ще бъхтем на макс със старите таралясници.
    Българите пак ще изпаднат в каруцата и ще гледат на прогреса като на нещо много мръсно.

  7. 7 Профил на ZyklonA
    ZyklonA
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Айде ама нада ли

  8. 8 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1470 Неутрално

    Няма лощо! Бъдещето е на електроенергията..
    —цитат от коментар 2 на atmanpg


    Технология от 60-те на миналия век, напредничава работа 😉

  9. 9 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 216 Неутрално

    Всеки блок, всяка къща, всяко щъркелово гнездо със соларни панели!

    Миний аав адуучин хүн
  10. 10 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    Предложението на ПП е по-смислено от това на Делянчо. Задължавайки правителството да преговаря само за една технология само от една фирма , НС ще постави правителството в неизгодни условия при договарянето.

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  11. 11 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    "Обяви, че според него трябва да се изградят четири нови реактора - 2 на площадката на АЕЦ "Белене" и още два - като 7 и 8 в АЕЦ "Козлодуй" като работят в синхрон с действащите и в момента два блока."
    .................
    Въвеждането на 4 000 MW нови базови мощности може да стане само при затваряне на други такива, каквито са ТЕЦ МИ 1, 2 и 3.
    Или Румен Радев планира закриването на мините и тецовете.

    Служебния кабинет Янев в „Национален план за възстановяване и устойчивост на Република България“ е планирал:

    „В зависимост от избраните сценарии, следва да се планира индикативна цел от извеждане на 1.4GW въглищни мощности до 2026 г., които да бъдат компенсирани с нови мощности на газ и на ВЕИ“, стр. 122
    www.namrb.org/userfiles/Plan-vazstanovyavane/Versia1.4.pdf

  12. 12 Профил на boevbisser СУПЕР
    boevbisser
    Рейтинг: 2207 Весело

    Герб искат американска технология, но двата руски реактора що ги купиха тогава - за резервни части може би. Ей, големи наглеци, брутални. Иначе България има сили за 1 или 2 нови блока в Козлудуй, за 4....

  13. 13 Профил на mqd581113948
    mqd581113948
    Рейтинг: 249 Неутрално

    До коментар [#3] от "442":

    Доколкото съм запознат ММР са най- ефективни, ако са построени до голям град, или друг голям консуматор. А тук става въпрос за изграждане на площадките на Козлодуй и Белене. Иначе на този етап чехите мисля са най- напред в намерението да инсталират ММР, поляците и те обмислят.

  14. 14 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 951 Весело

    Капитан Газпром иска да се преименува на Доктор "Рос" Атом.

  15. 15 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 435 Разстроено

    Толкова години само това слушаме и четем. И накрая ще се окаже, че ще внасяме ел. енергия.

  16. 16 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    Гласуваш за евроатлантика г-н Бойко Борисови и:

    Ахмед Доган получава ТЕЦ „Варна + 54 млн. лв. за „студен резерв“,
    Руската рафинерия до Бургас получава да не плаща данък печалба, докато Бойко Методиевич играе на карти с Валентин Василич,
    Руската рафинерия до Бургас получава през 2011 г. концесия за 35 г. на единственото нефтопристанище в България - „Росенец” и така то се превръща в руски анклав,
    Руският „Атомстройекспорт“ получава 1,2 млрд. лв. без обжалване,
    Руският „Газпром“ получава 3 млрд. лв. да си построи „Турски поток“,
    Две руски дълбачки получават 400 млн. лв. без обществена поръчка,
    Руският гражданин и знатен свинар Георги Гергов получава 43,2 млн. лв. за т.н. „Дупка“ във Варна плюс „Пловдивския панаир“.
    Браво на ГЕРБ!

  17. 17 Профил на danvan СУПЕР
    danvan
    Рейтинг: 6863 Неутрално

    Съвсем изплиска легена това недоразумение.

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  18. 18 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 8 Любопитно

    Предложението на ПП е по-смислено от това на Делянчо. Задължавайки правителството да преговаря само за една технология само от една фирма , НС ще постави правителството в неизгодни условия при договарянето.
    —цитат от коментар 10 на БОНГО


    Това преди Гемкорп или след Гемкорп го осъзнахте ?
    Катарзис някакъв ?

    Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬
  19. 19 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 769 Любопитно

    В Капитал днеска имаше статия, че заявките за фотоволтаични панели са 33 (!!) гигавата! Какви атомни централи, какви 5 евра?

    Освен това миналия месец хората "откриха" термоядрения синтез. Това е бъдещето, а не радиоактивни отживелици.

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  20. 20 Профил на vovka
    vovka
    Рейтинг: 165 Неутрално

    Един от малкото адекватни хора в последните години в енергетиката.

  21. 21 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    Подкрепям, да са от новите ММР-и.
    —цитат от коментар 3 на 442


    Цъ, този ще успее да сключи договор с Росатом не за два, а за четири реактора. Интересно е края на Февруари като дойде оферта от Грипен колко бързо ще сключи договор с тях за 4-8 стари самолета.

    Русия е проказата на планетата Земя.
  22. 22 Профил на LudzaVrazvane
    LudzaVrazvane
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Я си изгради два три катамарана а не се занимавай с глупости!!!

  23. 23 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2592 Неутрално

    Временно правителство?
    Да ни закопа с няколко милиарда?

  24. 24 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#18] от "The Polite Moose":

    Не, след Барселона и Мис Гащи, след турски паток, след самовар руский , след магистрала Хемус чекмдеже асфалт , след КПП Таки и след играта на белот със Златев. Въпроси имаш ли? Знаем, че сте от простите, но гледай да формулираш смислено изречение. Може да помолиш Севдето за помощ, тя се смята за поназнайваща.

  25. 25 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    До коментар [#6] от "Виктор Флоров":

    Но как се налива обществени пари в котлета на пелети. Я да видим кой в момента държи цеховете за пелети? Как е цената?

    Русия е проказата на планетата Земя.
  26. 26 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Защо някаквои временно правителство трябва да решава такива въпроси от значение за националната сигурност и бъдещето на България?

  27. 27 Профил на ZyklonA
    ZyklonA
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Наближават избори време е за гръмки обещания

  28. 28 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2065 Любопитно

    Какви са тези простотии?
    Според конституция задачата на едно служебно правителство е да организира избори, а не да разработва дългосрочни стратегии...
    Никой не е гласувал нито за Гълъби, нито за яребици и Яневци...
    Колкото до нови блокове на АЕЦ"Белене" - кой ще плати по 10 милиарда евро за изграждането и пускането в експлоатация на блок от 1.2 ГигаВата ? А инфраструктурата към АЕЦ"Белене" на каква стойност ще е , защото тя не е включена в сметката - нито преносна мрежа, нито подстанции, нито отчуждаване на терени и заплащане на собствениците, нито далекопроводи...Да не говорим за хранилище за ядрено гориво...
    И всичко това най-малко след 10 години строеж, при положение, че само спряната за студен резерв ТЕЦ"Варна" на Доган е с обща инсталирана мощност 1260 МВт - колкото един бъдещ блок на АЕЦ"Белене"...

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  29. 29 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5323 Неутрално

    Този идиот може да подпише и за реактори, както подписа с Боташ.

  30. 30 Профил на Тони Димитров
    Тони Димитров
    Рейтинг: 63 Неутрално

    Боже прибери го тоя !!!

  31. 31 Профил на tulup СУПЕР
    tulup
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    Нито служебният министър, нито Радев са се явявали на избори с подобна програма. Кое ги кара да смятат, че са спечелили правото да предлагат такива неща? И въобще когато става дума за огромни инвестиции и удвояване на производството на електроенергия на цялата страна, не би ли следвало да има сериозен икономически анализ, договорки със съседни страни за износ, а не на някой да му хрумне нещо?

    Не ме търсете преди обяд
  32. 32 Профил на Петър Георгиев
    Петър Георгиев
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    Четири блока- по един на Шабла, Петрич, Видин, и Ахтопол, да речем.

  33. 33 Профил на Петър Георгиев
    Петър Георгиев
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    Нито служебният министър, нито Радев са се явявали на избори с подобна програма. Кое ги кара да смятат, че са спечелили правото да предлагат такива неща? И въобще когато става дума за огромни инвестиции и удвояване на производството на електроенергия на цялата страна, не би ли следвало да има сериозен икономически анализ, договорки със съседни страни за износ, а не на някой да му хрумне нещо?
    —цитат от коментар 31 на tulup


    Ами, другите дето се явяват с програми, бързо ги забравят. И две години не могат да се сетят за какво ходят до София.

  34. 34 Профил на Rational СУПЕР
    Rational
    Рейтинг: 723 Неутрално

    На този не може да му се вярва да купи краставици от магазина, не да прави енергийна стратегия на България.

  35. 35 Профил на Монолит
    Монолит
    Рейтинг: 146 Неутрално

    Одобрявам, само да не са руски.

    Благодарим Тебя за то, что раскрыл слугам Твоим козни врагов наших! Озари сиянием Твоим души тех, кто отдал жизнь во исполнение воли Твоей! В бой, защитники Монолита! В бой! Отомстим за павших братьев наших, да будет благословенно вечное их единение с Монолитом! Смерть… лютая смерть тем, кто отвергает Его священную силу!
  36. 36 Профил на tulup СУПЕР
    tulup
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    До коментар [#19] от "БМЗ":

    Реакцията, за която говорите е важно и сериозно постижение и е произвела енергия 3.15 мегаджаула от 2.05 МJ за захранване на лазерите, НО:
    1) Това са 2.05 MJ топлинна енергия, която няма как да се превърне на 100% в електрическа
    2) Подготовката на лазерите е изисквала 400MJ.

    Т.е цялата електроцентрала все още е на разход, само този експеримент е с положителен резултат, ако се абстрахираме от всичко останало и енергията, която е необходима за целия комплекс. Това е важно от научна гледна точка, но все още нямаме експериментален реактор, който да е способен да работи дълго време и да генерира достатъчно енергия, която да може да се обърне в ток и да захрани поне оборудването на централата. Първите такива са планирани за след 2040!, та в България не ги чакайте преди 2060. Оптимистично погледнато

    Не ме търсете преди обяд
  37. 37 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Четири блока- по един на Шабла, Петрич, Видин, и Ахтопол, да речем.
    —цитат от коментар 32 на Петър Георгиев


    На Ахтопол не давам. На Буджака е по-добре.

    Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬
  38. 38 Профил на plynii
    plynii
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Може и 10 ядрени реактора да построим - този министър не е добре.
    Франция ще строи реактори от най-ново поколение, но и Франция и България не знаят как и къде да съхраняваняват отработеното си ядрено гориво.

  39. 39 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 783 Неутрално

    Тече някакво състезание кой е по-голям олигофрен с представянето на абсурдни проекти за АЕЦ след като единственият реализуем проект е АЕЦ Белене с руските реактори. Резултатът ще е пълен енергиен колапс и пълна енергийна зависимост от Турция.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  40. 40 Профил на 0tempora0mores
    0tempora0mores
    Рейтинг: 511 Неутрално

    До коментар [#5] от "ss":

    Атомните централи са добри като базова мощност но трябват и ВЕЦ, ТЕЦ, ПАВЕЦ и пр. за покриване на пиковите мощности

  41. 41 Профил на dwr30648311
    dwr30648311
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Тоталитарният режим донесе на България много малко позитиви. Моя личен списък се свежда до високия дял на жилищна собственост, Бузлуджа и АЕЦ-а.

  42. 42 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 738 Неутрално

    До коментар [#1] от "The Polite Moose":

    Гербер да подкрепя радевите? Внимавай, Севдето за не те порицае? Или ти беше от руските тролове, които поддържат и приятелите на Кремъл?

  43. 43 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Одобрявам, само да не са руски.
    —цитат от коментар 35 на Много Прост Еднокнижник


    И аз.

  44. 44 Профил на Юмрукчал
    Юмрукчал
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Само може да си викаме - Дай Боже! И да се надяваме като се махне тоя тЪпир, тая главъ, следващият да е в някаква степен кадърен и адекватен човек, който с мисъл върви в тази посока.

  45. 45 Профил на мики маус СУПЕР
    мики маус
    Рейтинг: 2303 Неутрално

    “Комисията реши още да възложи на Министерския съвет да проведе преговори с правителството на САЩ за сключване на Междуправителствено споразумение за изграждане на нова ядрена мощност в АЕЦ "Козлодуй". В документа е посочена конкретно и технологията АР1000“

    При наличен един или два реактора, платени за Белене, доставен, налични в България и консервирани, да се водят преговори с Американците е национално предателство.
    Ще платим още 3 милиарда аванс и ще чакаме железата десетина години.

  46. 46 Профил на мики маус СУПЕР
    мики маус
    Рейтинг: 2303 Неутрално

    А какво е казал противникът на ядрената енергетика Малтинчо Димитров?
    Или понеже са американски, вече имаме нужда от ядрени мощности.

  47. 47 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5400 Весело

    Христов неуморно опитва задната вратичка за Русия - за газа (Турция), за ядрената енергия (Франция?), за петрола (Гърция, Казахстан?)...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  48. 48 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Нищо няма да построите. Ще внасяте ток. Ще внасяте, защото сте лакеи с празни глави и имате само усти изричащи намерения. От времето на Станишката изминаха почти 15 години, имаше пари за поне един нов блок, но не, вие рушахте глупаци, слугувахте и слугувате на чужди задници, затова ви предстои бъдеще на просяци.

  49. 49 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Технология от 60-те на миналия век, напредничава работа
    —цитат от коментар 8 на zxp53317185


    Чакам да предложиш нещо по-модерно.

  50. 50 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 738 Неутрално

    До коментар [#46] от "мики маус":

    Мартинчо може да каже само едно: Не на руските проекти, не на зависимостта от Кремъл! Строители на патоци, корумпирани руски подлоги нямат място в страната ни!

  51. 51 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Няма ли най -после тоя арпаджик да го затворят някъде бе хора - не минава и ден без да демонстрира малоумието си.

  52. 52 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 740 Весело

    Радеви вълнения...

  53. 53 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 233 Неутрално

    По принцип, такива решения се вземат след проучвания и подробни сметки, а изпълнителят се избира с конкурс, на който се гледа кой колко блока е построил, дали се е вместил в бюджета и във срока. Тука нещо не си спомням да са минали подобни етапи.

  54. 54 Профил на Vasil Angelov СУПЕР
    Vasil Angelov
    Рейтинг: 10 Неутрално

    Ох пак ли тоз умник. Защо не спре да говори.

  55. 55 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "The Polite Moose":Гербер да подкрепя радевите? Внимавай, Севдето за не те порицае? Или ти беше от руските тролове, които поддържат и приятелите на Кремъл?
    —цитат от коментар 42 на gogo2011


    Отново Кака Ленщина....
    подкрепям идеята НС да реши и възложи на изпълнителната власт проучване в рамките на някакъв срок. Не подкрепям ОПГ ПП+ДБ+БКП да подарява енергетиката ни на руска офшорка задкулисно и тайно.

    Къро:"ПП и ДБ са моите хора, малко са малоумни, но вършат работа - ДБ #ВЪРНЕТЕПАРИТЕБЕ 🇷🇺🚢🚶🤬
  56. 56 Профил на Ivo
    Ivo
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Защо само 4? Нека да са 40, защо не?

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  57. 58 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 772 Неутрално

    абе ДБ и ПП да искат тълкуване
    от конституционния съд какво може и какво не
    служебното правителство,
    щото с това тълкуване от 92 нищо не правиме, ама нищо.
    баклука радев си присвоява правомощия заради дупка в конституцията, която'му е подсказана от руснаците и чайките им.

    https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8 https://youtu.be/rXi3kBXMWo8 https://youtu.be/9po73BlvBnk
  58. 59 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 851 Неутрално

    Защо само 4? Нека да са 40, защо не?
    —цитат от коментар 56 на ivo


    При тоя балон на енергиините цени е възможно из кабинетите вече да обикалят брокерите с 40 идейни проекта на поне 5-6 компании, без да броим руските.
    В тоя контекст се спомням едни "старатегически" енергийни анализи базирани на цената на енергия за 30-50г напред.
    От БАН май също писаха и взеха кинти за преливане от пусто в празно.
    А то какво стана.
    Де ли са тия учЕни , енергийни анализатори сега?
    Сега са тръгнали зелените да закриват Мариците на юруш. Не че не можем още другия месец посред зима да им дръпнем шалтерите, ама какво правим след това?
    Със сигурност много хора ще са доволни, ще ни похвалят от Европа за решителните действия за спасяване на Планетата.
    От Брюксел може и да дойде висок гост да дръпне лично шалтера.
    Поне една седмица по телевизорите ще се четат поздравителни писма, изказвания от всички краища на благодарното човечество.
    Уши най-вероятно ще измисли някаква "дерогация" и отпуснат спешно част от кинтите (не всичките, разбира се - това е само за най-близките авери) по прословутия План, което действие ще бъде посрещнато с овации на вдъхновени граждани на жълтите павета в София.
    Обаче, си мисля за това дето писа Иван Кръстев скоро относно демокрацията и войната в Украйна, и как демокрацията и изборите изобщо могат да спрат или повлияят на Войната.
    Напълно съм напълно съгласен с Иван, обаче така като едни избори могат да спрат война, дали пък през 2024та ако на европейските избори хората в Европа вземат и решат да спрат онова Зеленото, което прави в момента енергията 50% по-скъпа за европейците, а пък ние сме си спряли Мариците какво ще правим?
    Желязата ръждясали и нарязани, джамлъците издънени и хората са се разбягали, а пък Зеленото го няма в Европа.
    Кво праим ако това се случи?

  59. 60 Профил на 3акс
    *****
    Неутрално

    А според скромното ми мнение тоя трябва да си плющи баби на катамарана и да не забърква повече каши с неща, от които очевадно не разбира.

  60. 61 Профил на kvt10319485
    kvt10319485
    Рейтинг: 74 Неутрално

    Тези юнаци нали трябваше да правят само избори? Ама с такава тъпа Конституция и с такива руски типове, толкова.

  61. 62 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    Това преди Гемкорп или след Гемкорп го осъзнахте ?
    Катарзис някакъв ?
    —цитат от коментар 18 на The Polite Moose


    Абе троле гербав,
    1/ Гемкорп не е "руска офшорка".
    2/ Подписаният меморандум с Гемкорп няма никакви последствия.
    3/Историята с Гемкорп няма нищо общо с онова, което обсъждаме.

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  62. 63 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    Айдееее още 2-3 милиарда неустойки

  63. 64 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#16] от "Боян Баянов":

    Евала! Да се знае

  64. 65 Профил на мики маус СУПЕР
    мики маус
    Рейтинг: 2303 Неутрално

    Радеви вълнения...
    —цитат от коментар 52 на joro4900


    Какви Радеви вълнения, ве кретен? Парламентарната комисия днес е гласувала правителството да започне преговори с Щатите за щатски реактори.
    Къде е Радев, къде е парламента!
    Малоумник!

  65. 66 Профил на trolimzarodiny
    trolimzarodiny
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не е работа на временно правителство да гради национална стратегия

    Пуста гьостерица требе и ремонт на Конституцията

    Бирата и благата трева трябва да са безплатни за стадото !
  66. 67 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    И задължително ново яхтено пристанище за катамарани управлявани от застаряващо жиголо!

    Обичам да грухтя и плюскам.
  67. 68 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Това означава че всички въглищни централи ще бъдат затворени. Няма лошо ама защо толкова шум се вдигна за тези централи като така или иначе ще ги затварят
    —цитат от коментар 5 на ss


    До 2030 - капълъ ..

    А шум се вдигна, щото без централите - в малкото останали големи заводи, няма да има ток за крановете в цеховете ..

    Няма да има ток и за ж.п. и за бетоновъзлите, за асфалтовите бази , за пристанищата, за КЦМ-Пловдив и МОК Медет, за кравефермите , за месопреработката, за промишлените хладилници , за ВиКтата в страната , та даже и за "Лукойл Бургас" може да няма ток ..

    Какво обеща Бойко Борисов?

    Бойко Борисов и правителството на ГЕРБ участваха в разговори на ниво ЕС за намаляване на емисиите от парникови газове с 55% до 2030 г. спрямо 1990 г. като базова година. По принцип като базова година за България е по-редно да се гледат емисиите от 1988 г.

    Какво обеща Кирил Петков?

    Обещанието е намаляване на емисиите на парникови газове с 40% спрямо 2019 г. като базова година от производство на електроенергия до 2026 г. И тук идва голямата разлика с целите за 2030 г. Тук се говори само за емисии на парникови газове от производството на електроенергия, а за базова година е приета 2019 г.

    Общите емисии на парникови газове за 2019 г. са почти 56 000 kt eqCO2. Това е двойно по-малко спрямо 1990/1988 г.

    Емисиите от производството на електроенергия за 2019 г. обаче са около 20 000 kt eqCO2. А 40% от 20 000 kt са равни на 8 000 kt. Толкова е обещанието на правителството на Кирил Петков.

    Което намаление 40% В ЕНЕРГЕТИКАТА няма как да стане, без да се спрат поне половината от ТЕЦ овете на въглища ..

    Това - до 2030 ..

    А идеята за реактори на министъра е напълно малоумна!

    За какво му е да почва строеж на реактори и какви ли чудати цели има ??

  68. 69 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    Не че не можем още другия месец посред зима да им дръпнем шалтерите, ама какво правим след това?
    —цитат от коментар 59 на k_


    А какво ще правим АКО НЕ СПРЕМ ТЕЦ?

    Първото предизвикателство - Планът за възстановяване .. той е 6.3 милиарда евро ..
    До 2030 ЩЕ С,Е ВЗЕЛИ голяма част..

    И не изпълним целите?

    Ко става - ша връщаме!

    Второ предизвикателство - планът на Ес за намаление на емисии до нулеви - хоризонт до 2050 ..

    И не спираме ТЕЦ на въглища ..
    И ко прайм- спират ни структурните фондове и ни удържат санкции..

    И НЯМА ВРЕМЕ за никакви чудновати реактори .. колкото ще министърът да събира всякакви кукувци , та да плещят и да лочат кафета ..

    И 2030, и 2050 са си утре ..

    Единствен изход - 100% ВЕИ ..

  69. 70 Профил на sim4o
    *****
    Неутрално

    В Капитал днеска имаше статия, че заявките за фотоволтаични панели са 33 (!!) гигавата! Какви атомни централи, какви 5 евра?Освен това миналия месец хората "откриха" термоядрения синтез. Това е бъдещето, а не радиоактивни отживелици.
    —цитат от коментар 19 на БМЗ


    Да се стягат, щот до 2030 трябва да сме пуснали термоядрените реактор
    и ..

    П.П
    за 33 гигавата панелки, трябват 42 гигавата батерии минимум ..

  70. 71 Профил на ocean СУПЕР
    ocean
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Ебахти служебното правителство, ще ни зароби за 100 години напред!

  71. 72 Профил на ТимурСКомандаИКодовеПатокостроителПазителНаМОЧА
    ТимурСКомандаИКодовеПатокостроителПазителНаМОЧА
    Рейтинг: 1198 Неутрално

    А бе, нали бяха служебно правителство и не можеха да взимат дългосрочни решения? 13 години договор с Турция, сега па 4 реактора ..
    От де ги намира Мунча такива идиоти бе?! Тоя специално гони по интелигентност Барни! Ако го видя на 4 очи нищо добро не го чака!

    Ту-туууу
  72. 73 Профил на ТимурСКомандаИКодовеПатокостроителПазителНаМОЧА
    ТимурСКомандаИКодовеПатокостроителПазителНаМОЧА
    Рейтинг: 1198 Неутрално

    Толкова години само това слушаме и четем. И накрая ще се окаже, че ще внасяме ел. енергия.
    —цитат от коментар 15 на stedim


    по-добре да внасяме. Поне ще знам, че няма да крадат разни кадиевци и други комунистически синчета

    Ту-туууу
  73. 74 Профил на Иван Арнаудов СУПЕР
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 742 Весело

    Никаква индустрия, народът намалява с милион човека на десетилетие, ама без четири реактора сме заникъде.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  74. 75 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 471 Гневно

    Сети се Мара да се побара!

    Малинчо




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #