Омбудсманът поиска проверка за нежелана застраховка към сметките за ток

Омбудсманът поиска проверка за нежелана застраховка към сметките за ток

Диана Ковачева
Диана Ковачева
Омбудсманът Диана Ковачева поиска проверка на доставчика на електроенергия в Западна България "Електрохолд" след оплаквания от граждани, че към сметките им за ток е добавено плащане от 2 лв. за непоискана от тях застраховка. Компанията увери в отговор, че застраховката е доброволна и, ако не желаят да я сключат, гражданите нищо не дължат. Допусна, че грешката е на нейни платежни партньори.
От този месец "Електрохолд" и свързаното застрахователно дружество "Евроинс" предлагат на битовите потребители доброволна застраховка срещу щети върху битови електроуреди, предизвикани от късо съединение, токов удар и пренапрежение в електрическата мрежа вследствие на мълния. Месечната вноска по полицата е 2 лв., а с идеята да осигури удобство на клиентите си, компанията приема плащания по нея едновременно с плащането на сметката за ток.
Омбудсманът Диана Ковачева съобщи, че е получила оплаквания от граждани, според които са им начислявани 2 лв. към сметката за ток без тяхно знание и съгласие при плащане през през касите на EasyPay или FastPay. Затова тя е сезирала Комисията за финансов надзор с искане за проверка на дейността на "Евроинс" и "Електрохолд Продажби" във връзка със застраховката "ЕлектрозаЩИТа".
От "Електрохолд Продажби" уверяват, че са уведомили платежните си партньори, че услугата е по желание и клиентите не са длъжни да я плащат. "Електрохолд Продажби" не носи и не може да носи никаква отговорност, ако при заплащане на месечна сметка за потребена електроенергия през каси на външни платежни партньори е начислена вноска по застраховката без знание и съгласие на клиента", пише в прессъобщението на компанията. Тя уверява, че е напомнила отново на партньорите си, че застраховката е доброволна