Омбудсманът поиска проверка за нежелана застраховка към сметките за ток

Омбудсманът Диана Ковачева поиска проверка на доставчика на електроенергия в Западна България "Електрохолд" след оплаквания от граждани, че към сметките им за ток е добавено плащане от 2 лв. за непоискана от тях застраховка. Компанията увери в отговор, че застраховката е доброволна и, ако не желаят да я сключат, гражданите нищо не дължат. Допусна, че грешката е на нейни платежни партньори.
От този месец "Електрохолд" и свързаното застрахователно дружество "Евроинс" предлагат на битовите потребители доброволна застраховка срещу щети върху битови електроуреди, предизвикани от късо съединение, токов удар и пренапрежение в електрическата мрежа вследствие на мълния. Месечната вноска по полицата е 2 лв., а с идеята да осигури удобство на клиентите си, компанията приема плащания по нея едновременно с плащането на сметката за ток.
Омбудсманът Диана Ковачева съобщи, че е получила оплаквания от граждани, според които са им начислявани 2 лв. към сметката за ток без тяхно знание и съгласие при плащане през през касите на EasyPay или FastPay. Затова тя е сезирала Комисията за финансов надзор с искане за проверка на дейността на "Евроинс" и "Електрохолд Продажби" във връзка със застраховката "ЕлектрозаЩИТа".
От "Електрохолд Продажби" уверяват, че са уведомили платежните си партньори, че услугата е по желание и клиентите не са длъжни да я плащат. "Електрохолд Продажби" не носи и не може да носи никаква отговорност, ако при заплащане на месечна сметка за потребена електроенергия през каси на външни платежни партньори е начислена вноска по застраховката без знание и съгласие на клиента", пише в прессъобщението на компанията. Тя уверява, че е напомнила отново на партньорите си, че застраховката е доброволна