Българите са сред най-често посещаващите търговските вериги

Българите са втората нация в ЕС по най-често посещаване на търговските вериги за пазаруване на храни и други основни стоки. Представител на домакинството отива средно 12 пъти месечно да пазарува, като при хипермаркетите посещенията са средно 10 за същия период. Най-често пазаруващият член на домакинството е жена на възраст 35 - 49 г. Това показват данни от проучване на "Нилсен" (Nielsen IQ). То е проведено сред 1200 потребители на възраст 18 - 65 години през ноември.
Честота на пазаруване се обяснява с нуждата от покупка на пресни плодове и зеленчуци, месо, хляб и млечни продукти, сочат още данните, представени от Марко Наумов. Коментира, че обичайно член на домакинството веднъж седмично прави по-голямо пазаруване и още 2-3 пъти купува по-малко неща. Един от изводите от прочуването е, че въпреки високата инфлация пазарът на бързооборотни стоки не е сериозно засегнат.
Като основна причина да се посещават обекти на търговски вериги участниците в проучването сочат "преживяването", което за отделните хора може да означава добро съотношение между качество и цена, това, че всичко нужно е събрано на едно място, че пазаруването е лесно и бързо, доброто обслужване или друго.
Над 70% от запитаните също посочват като големи удобства дългото работно време на магазините, лесното паркиране и др.
В проучването е оценена и нуждата на потребителите от допълнителни услуги, които превръщат магазините в единна точка за пазаруване, като дават възможност да се платят битови сметки, да си купят лекарства, химическо чистене, продажба на готвени храни и др.
Най-много от участниците в проучването - 27%, посочват като най-важна допълнителна услуга наличието на аптека, следвана от щандове за готвена храна - 18%, за 15% е важно да могат да си платят сметките освен да напазаруват, а за 10% да си купят вестници и списания.

Отвори трети квартал за улична храна
Данните на веригата "Кауфланд", по чиято поръчка е направено проучването, показват, че наистина най-посещаваното място извън щандовете на самите хипермаркети са аптеките, като на тях се пада 5% от оборота на аптечния пазар в страната. Веригата поддържа 130 активни партньорства с други търговци, които предлагат различни услуги, като те са разнообразни за отделните обекти и райони на страната.