Възможността да се пазарува онлайн повиши значително приходите на дрогерията dm

На живо
Заседанието на Народното събрание

Възможността да се пазарува онлайн повиши значително приходите на дрогерията dm

Възможността да се пазарува онлайн повиши значително приходите на дрогерията dm
dm
Веригата за дрогерийни стоки dm отчита ръст от 29% в броя на клиентите и с близо 45% в оборота през последната финансова година, която приключи в края на септември. Компанията има 109 физически магазина в страната и вече предлага и онлайн продажби от септември 2022 г.. Анализът на компанията сочи, че отварянето и на интернет магазина е довело до големия ръст в продажбите. За броя на клиентите пък допринася и отварянето на нови 12 филиала.
Средният размер на онлайн сметката е над 3 пъти по-висок в сравнение с този във физическите магазини на веригата, сочат данните й. Освен това, през интернет хората купуват четири пъти повече продукти спрямо посещението във физическите филиали.
Към момента онлайн могат да бъдат купени над 11 хил. стоки. Това е ръст от близо 30% в сравнение със септември 2022 година.
Наблюденията на компанията показват, че хората от градовете, в които има магазини, предпочитат хибридния модел на пазаруване. Те разглеждат и избират стоки онлайн и ги вземат на място с експресно получаване в избран от тях магазин, като времето за обработка на поръчката е 90 минути. През последната година почти 30% от клиентите са избрали този метод на пазаруване.
Преди година само в обекта си в мол "Парадайз" компанията предлагаше и наливни почистващи продукти, сега тази възможност, която цели да спести използването на пластмаса, вече е налична в общо 4 обекта. Станции за повторно пълнене на био препарати на марката Planet Pure има вече и в Пловдив.
След онлайн магазина веригата пусна и мобилно приложение, което предлага различни възможности като например проверка на наличност на даден продукт във физическите магазини и други.
В същото време компанията продължава да увеличава физическите си обекти. През изминалата финансовата година са отворени 12, а за започналата вече са планирани още 10, с което общият им брой ще стане 120.
Инвестициите през последната финансова година са 11.5 млн. лв. като освен в отварянето на нови магазини и обновяване на съществуващите, те са вложени и към развитие на онлайн магазина и обучение на служителите на компанията.