Социалното министерство готви анализ на изкривяванията в пенсионната система

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на freedom for ua
    freedom for ua
    Рейтинг: 988 Неутрално

    Пенсиите в България са мизерни.

    Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.
  2. 2 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Пенсиите в България са мизерни.
    —цитат от коментар 1 на anonimnii


    Защото масово крият доходи и се осигуряват на минимума. Получава 2 000, осигуряват го на 700 - това случай отпреди години, но и сега е същото . И после реват и искат. :(((((((

  3. 3 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2859 Неутрално

    Без да съм напълно сигурен, пенсионната система работи по това, което беше направил Иван Нейков и беше изчислено до 2022 година.

    #ТУК НЕ Е МОСКВА! 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
  4. 4 Профил на freedom for ua
    freedom for ua
    Рейтинг: 988 Неутрално

    До коментар [#2] от "Галя Станчева":

    Те и заплатите са мизерни. Доста хора работят реално на минимална.

    Плюсовете и минусите в сайта вече не са белег за нищо. Те се слагат от модератор и са белег само за това кои коментари се харесват на модератора и кои не. На тролове не отговарям.
  5. 5 Профил на Още от същото
    Още от същото
    Рейтинг: 196 Неутрално

    Изкривяванията ги прави държавата:
    - Осигурителният принос почти няма значение.
    - Служителите на бюджетна издръжка не плащат осигуровки. Вместо това, бюджетът внася "на око" суми.
    - Къде е конфискувания от Дянков "Сребърен фонд"?

    Сериозно ли?
  6. 6 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Бухайте осигуровки на програмистите докат може.
    Ще понесат цялата пенсионна система на главата си.

    Поне докато не решат да емигрират някъде другаде.


    Абе в Дневник няма ли да има статия как ДЯСНА партия в Швейцария печели изборите.
    Или в пасквилника на ДБ не обичат думата "дясно"?

  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4667 Неутрално

    Пенсиите в България са мизерни.
    —цитат от коментар 1 на anonimnii


    Най-същественият проблем на българската пенсионна система е, че чрез вноските на настоящите работници се изплащат пенсиите на настоящите пенсионери. Няма индивидуални партиди, където вноските да се инвестират и да носят доходност на притежателя на партидата. Тази система не стимулира работниците да следят дали работодателят ги осигурява на пълния им доход или само частично.

  8. 8 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    Българската пенсионна система изначало е несправедлива. Замениха една несправедливост за трите най-добри години с друга - да не се вземат предвид внесенитите осигуровки преди 1999 г.
    Цитат:
    "Най-общо - хората няма да избират трите си най-добри години на осигуряване преди 1997 г., няма да се взема предвид и периодът между 1997 г. и 1999 г., а само осигуряването от 2000 г. година насам, предава bTV."
    Прочети още на: https://www.dnes.bg/obshtestvo/2018/12/30/ot-2019-pensiite-shte-se-izchisliavat-po-nov-nachin.397909

    Толкова ли не може да се направи сисстема да се изчисляват пенсиите върху вноските от целия трудов стаж?

  9. 9 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 1130 Неутрално


    Да си го кажем направо - ГЕРБ разкатаха пенсионната система.

    Бакиите, които натвориха ще трябва да се оправят дълго след като тези некадърници бъдат забравени.

  10. 10 Профил на Фюриозо
    Фюриозо
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Бухайте осигуровки на програмистите докат може.Ще понесат цялата пенсионна система на главата си.Поне докато не решат да емигрират някъде другаде.Абе в Дневник няма ли да има статия как ДЯСНА партия в Швейцария печели изборите.Или в пасквилника на ДБ не обичат думата "дясно"?
    —цитат от коментар 6 на Тангра


    Значи пак лошо за путинските левундери. Това да се чува, това да се чува!

  11. 11 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2614 Неутрално

    Не смятам че е редно която и пенсионна система да остава без пенсии хора които са работили и са осигурявани за 10-15-20 години заради “недостиг” на година.
    Ако си плащал осигуровки за поне 10 години би трябвало да получиш нещо?
    Другото важно нещо е да се образоват хората.
    Да проумеят че криене на доход при пенсионни вноски ще ги удари в бъдеще.
    Да проумеят че социалната пенсия би трябвало да е само един от доходите като спреш да работиш.
    Да се създаде култура на спестяване за старини, ма инвестиране.

  12. 12 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2278 Разстроено

    Толкова ли не може да се направи сисстема да се изчисляват пенсиите върху вноските от целия трудов стаж?
    —цитат от коментар 8 на pamela


    Може, но българските политици не обичат да гледат как се прави в други страни от Европа!

    В Дойчланд, където получавам разпечатка на всеки 5 години, се вземат предвид всички осигурителни години.

    Много е насправедливо в България, ще ви дам един пример. Вкрая на 2022 година имаше увеличение на пенсиите, баща ми получи 0,00 лв повишение (785 лв), а един мой познат военен пенсионер получи 280лв (от 1580 му стана 1860лева).

    Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник.
  13. 13 Профил на pet fire
    pet fire
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    Сега наред е да не дадат на пенсионерите коледни надбавки, всичко за това се прави.

  14. 14 Профил на мики маус СУПЕР
    мики маус
    Рейтинг: 2417 Неутрално

    Шалапатова приказва общи приказки.
    Най-голямото изкривяване е обърнатата демографска пирамида.
    Все по-малък брой работещи осигуряват пенсиите на все по-голям брой пенсионери.
    Отделно така нареченият втори стълб, а именно частните фондове, работят основно за себе си - за лъскави офиси и високи заплати и мениджърски бонуси.

  15. 15 Профил на мики маус СУПЕР
    мики маус
    Рейтинг: 2417 Весело

    …Къде е конфискувания от Дянков "Сребърен фонд"?
    —цитат от коментар 5 на Още от същото


    Превърна се в първокласна инфраструктура и магистрали.

  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4667 Неутрално

    До коментар [#9] от "Един препатил":

    "Да си го кажем направо - ГЕРБ разкатаха пенсионната система."

    Аз съм върл противник на ГЕРБ заради кражбите им, но не мисля, че ГЕРБ има основната вина за плачевното състояние на българската пенсионна система. Вина имат всички и най-вече комунистите, които през седемдесетте години на миналия век за втори път откраднаха спестяванията в пенсионния фонд на България.

  17. 17 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4667 Неутрално

    Сега наред е да не дадат на пенсионерите коледни надбавки, всичко за това се прави.
    —цитат от коментар 13 на pet fire


    Ако пенсионерите разчитат на 50 лева Коледни добавки за да преживеят, то положението е тотално изтървано! Съгласен съм с Асен Василев, че Коледни/Великденски добавки не решават проблема!

  18. 18 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2278 Разстроено

    Най-същественият проблем на българската пенсионна система е, че чрез вноските на настоящите работници се изплащат пенсиите на настоящите пенсионери.
    —цитат от коментар 7 на vassilun


    Дедо Вася,така ли обсъждате пред блока в Люлин 5?

    Мога да ти гарантиран, че в повечето страни в света, включително Дойчланд, е точно такава пенсионна система! Но всеки може да се доосигурява приватно, но според много анализатори не си струвашеизобщо!

    Има известни разлики, в Австрия се плащат пенсионни отчисления дори на приходите от наеми, затова там пенсиите са по-големи за една и съща работа от Дойчланд!

    Като нямаш понятие по-добре си мълчи!

    Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник.
  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4667 Весело

    До коментар [#15] от "мики маус":

    "Превърна се в първокласна инфраструктура и магистрали."

    Така е! Бац€ сам, с ей тези две ръце построи 500 милиона километра магистрали! Направо земеделска земя не остана! :-)

    https://fakti.bg/bulgaria/591644-borisov-postroihme-nad-500-000-000-kilometra-magistrali-video

  20. 20 Профил на nakokoren
    nakokoren
    Рейтинг: 384 Неутрално

    Тия шарлатани тепърва ли правят анализ? Който ще е готов една година след като са управлявали(ако още съществува сглобката)?Все си мисля, че трябваше да имат вече готови тези анализи.

  21. 21 Профил на nakokoren
    nakokoren
    Рейтинг: 384 Неутрално

    [quote#17:"vassilun"][/quote]

    Ще се изненадаш колко много бедни хорица се радваха на тези мизерни 50 лв. И понеже Кокорчо няма да им повиши пенсиите, поне да беше оставил тези 50 лв на най-нуждаещите се.

  22. 22 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#16] от "vassilun":

    Позволявам се да призова да не се смесват нещата.

    Комунистите въобще ликвидираха пенсионната система и нищо не оставиха от нея.

    А герберите като верен техен Б отбор разкатаха това, което беше сътворено отново чрез реформата на Костов-Нейков.

  23. 23 Профил на vassld
    vassld
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Аман бе, недоразумения природни!

  24. 24 Профил на Петър Георгиев
    Петър Георгиев
    Рейтинг: 1336 Весело

    До коментар [#15] от "мики маус":"Превърна се в първокласна инфраструктура и магистрали."Така е! Бац€ сам, с ей тези две ръце построи 500 милиона километра магистрали! Направо земеделска земя не остана! :-)https://fakti.bg/bulgaria/591644-borisov-postroihme-nad-500-000-000-kilometra-magistrali-video
    —цитат от коментар 19 на vassilun


    Не е баш така, бая километри магистрала са готови за сеитба.

  25. 25 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    Не е Вярно че не се вземат в предвид годините преди 97ма.
    Ако имаш УПта и Осигурителна книжка за Граждански договори Всичко се Взема.
    Но такива са Единици дето през Това време са работили в Часни фирми наливайки Основите на Капитализма за някой.
    За УПФ сте прави Контролът беше и е Нулев.
    Пирамиди фараони и т.н.
    Вече трябваше да има Жени пенсионирани с Две пенсйи ама не съм чул да се е Случило.
    Съветвам да си преместите парите в НОИ докато можете.
    Парите в УПФ са крайни излезнете ли държеливи свършат ли парите свършва и Втората пенсия.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  26. 26 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 808 Неутрално

    [quote#7:"vassilun"][/quote]

    Пишеш глупости. Ако очакваш да ти пазят точно твоите вноски 20+години, и да ги инвестират в нещо, което надхвърля инфлацията... в голямо неразбиране на икономиката си. Инвестиционните фондове не могат да го докарат до такова ниво, ти искаш държавата да може. Ми няма начин. А реално, пенсионната система си е чиста социална система (разходопокривна, с наливане на кинти и от бюджета), която раздава едни пари за навършена възраст. Мислете си каквото си щете, че внасяте за пенсия , че имало значение размера на вноските, накрая получавате едни пари да не просите на стари години. След няколко "оправяния на пенсиите" и разликата между малко внеслите, и много внеслите се стопява драстично. Едно на ръка, че точно тези, дето са правели пакости на държавна хранилка вземат най-много.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  27. 27 Профил на Karamfil Kalchev
    Karamfil Kalchev
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Проблем е и осигурителния стаж
    за жени 37 години за мъже 40 години нали искаха равенство

  28. 28 Профил на Йосиф Давыдович
    Йосиф Давыдович
    Рейтинг: 95 Неутрално

    Бухайте осигуровки на програмистите докат може.Ще понесат цялата пенсионна система на главата си.Поне докато не решат да емигрират някъде другаде.Абе в Дневник няма ли да има статия как ДЯСНА партия в Швейцария печели изборите.Или в пасквилника на ДБ не обичат думата "дясно"?
    —цитат от коментар 6 на Тангра


    Никак няма да ни оправят програмистите, ако те са около 100 хил души и всички се осигуряват на МОД или 3400 при 15% осигуровки за пенсии са 510 лева осигуровка на човех на 100 хил програмисти това са около 50 млн на месец при над 1,5 млрдлева пенсии на месец т0ва с а 3 %.. Силно надценявате ролята на програмистите в пенсионната система...

    "Винаги съм си мислил, че демокрацията - това е власт на народа, само че другарят Рузвелт убедително ми разясни, че демокрацията означава власт на американския народ." Йо̀сиф Висарио̀нович Ста̀лин https://www.youtube.com/shorts/sbdk_w-WH4Y https://www.youtube.com/shorts/-dY7j9CILHo
  29. 29 Профил на batzdravo СУПЕР
    batzdravo
    Рейтинг: 2771 Неутрално

    Първо трябва да се изчистят плащанията от НОЙ, от социалните пера, като майчинство, социални плащания, за болест и инвалидни пенсии, и т.н., т.е. тези плащания които са задължение на Социалното министерство, а не на НОЙ!
    Освен това, трябва да се премахнат "таваните", на заплатите, за осигуряване и на пенсиите! Тогава дефицитът в касата ще бъде много по-малък, а пенсиите ще бъдат по-справедливи, ако хората се осигуряват върху реалните си заплати! Това на първо време!
    А след това, трябва да се помисли и за индивидуалните партиди и наследяването на пенсиите, как да стане това, при ранно почиване на титуляра, примерно преди изчислената средна продължителност на живот!
    Но това вече е в сферата на добрите пожелания, почти фантастика, при нашите политици и законодатели!

  30. 30 Профил на Ivan Stoev
    Ivan Stoev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Изкривяванията ги прави държавата:- Осигурителният принос почти няма значение.- Служителите на бюджетна издръжка не плащат осигуровки. Вместо това, бюджетът внася "на око" суми.- Къде е конфискувания от Дянков "Сребърен фонд"?
    —цитат от коментар 5 на Още от същото


    И трите ти твърдения са пълни глупости и лъжи..

  31. 31 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Най-същественият проблем на българската пенсионна система е, че чрез вноските на настоящите работници се изплащат пенсиите на настоящите пенсионери. Няма индивидуални партиди, където
    —цитат от коментар 7 на vassilun


    Ало, левия другар, какви са тези еретични крайнодесни идеи!?

    В новия хубав свят всичко ще е общо. Ще трябва да подкрепяме по-слабите, които не са плащали осигуровки.
    Днес индивидуални партиди му се прищяло, всеки сам да си внася пенсия, утре ще поиска да затворят портите за мигрантите.
    Не става така. Шори ще дърпа ушите.

  32. 32 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2574 Весело

    [quote#7:"vassilun"][/quote]

    "Пенсиите в България са мизерни.
    —цитат от коментар 1 на anonimnii

    Най-същественият проблем на българската пенсионна система е, че чрез вноските на настоящите работници се изплащат пенсиите на настоящите пенсионери. Няма индивидуални партиди, където вноските да се инвестират и да носят доходност на притежателя на партидата."

    Това не е вярно: Разходно-покривният модел се отнася само за НОИ, частните, задължителни и доброволни пенсионни фондове работят на капиталов принцип - внесените пенсионни вноски се инвестират и носят висока ... отрицателна доходност.
    В НОИ, формално, също има "индивидуални партиди" - от внесените вноски по тях се определя размера на бъдещата пенсия. А след "иновациите" на Борисов и Горанов (прехвърляне на партидите от ППФ, 2011 г., и партиди от УПФ, 2017, НОИ е задължена и физически да поддържа тези партиди, ако кандидат пенсионера реши да са отхвърля герберските внушения до година.

    "Тази система не стимулира работниците да следят дали работодателят ги осигурява на пълния им доход или само частично."

    Явно, никога не си получавал фиш за работна заплата!? Няма лошо човек да преживява от грантове и хонорари, но фишът се изготвя преди края на месеца и в него всичко е отбелязано, дори и колко плаща работодателят от осигуровките на служителя/работника. Заплатите се изплащат/превеждат по банковите сметки на служителите в началото на следващия месец след като работодателите смее превели в НАП дължимите осигуровки. Обаче има едни "честни частни бизнесмени" като Валентин Захариев (Кремиковци,
    https://www.mediapool.bg/bivshiyat-danachen-shef-mariya-murgina-opravdana-po-vsichki-obvineniya-news194280.html
    ГОРУБСО-Мадан
    https://www.mediapool.bg/dve-godini-danachnite-ne-potarsili-gorubso---madan-za-osigurovkite-na-minyorite-news191527.html
    при които фишовете са правилно попълнени, но парите не са превеждани от години ни към НОИ (преди данъчните да станат НАП), нито към НАП. При това със съдествието на политиците и министрите Александър Томов, Пламен Орешарски (Кремиковци) и Владислав Горанов след фиктивната продажба на терена на Кремиковци; Бойко Борисов, Владислав Горанов и оная партизанска внучка за маданските миньори.

  33. 33 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 987 Весело

    До коментар [#9] от "Един препатил":"Да си го кажем направо - ГЕРБ разкатаха пенсионната система."Аз съм върл противник на ГЕРБ заради кражбите им, но не мисля, че ГЕРБ има основната вина за плачевното състояние на българската пенсионна система. Вина имат всички и най-вече комунистите, които през седемдесетте години на миналия век за втори път откраднаха спестяванията в пенсионния фонд на България.
    —цитат от коментар 16 на vassilun

    2ро дясно мнение, слагам плюс и гледам ококорено.

    Дядо ми преди 40 години разправяше как окрали 1я фонд, където плащал огромни осигуровки (преди 1944та) и раздали парите на селяни, дето не са внасяли и 1 лв осигуровка в живота си. Как няма да обичат лявото? Козички, прасенца, а социалната система буха. А средната градска класа плаща масрафа.

  34. 34 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2574 Весело

    До коментар [#5] от "Още от същото":

    "Изкривяванията ги прави държавата:
    - Осигурителният принос почти няма значение."

    Не е само държавата! Банката (ЕЦБ) като напечата три трилиона евро, приносът на максимално осигурителен доход от 760 лв. през 2002 г., в момента, 20 години по-късно, става минимална работна заплата, а 40 години по-късно, когато трябва да се плаща пенсията, вече е "детска добавка" от 350 евро.

    "- Служителите на бюджетна издръжка не плащат осигуровки. Вместо това, бюджетът внася "на око" суми."
    Служителите на бюджетна издръжка (учители, общински фирми, болници, социални домове) си плащат като всички "трета непотребна класа" работници. Държавата плаща осигуровките само на държавните служители (около 127 хил. души), полицаи (около 65 хил. души), военни (около 35 хил. души и малко отгоре "мисионери" и "пазванти" на курортуващите САЩисани у нас), "магистрати" (съдии, прокурор-пръскачки и следователи-петьо-евраци).

    "- Къде е конфискувания от Дянков "Сребърен фонд"?"
    Сребърният фонд е "гузната съвест" на вуйчо Ваньо Лаборанта и на онзи пишман-адвокат Иван Нейков (не зная кой бог да го прощава). Сиреч, "свършихме работата като кучето на нивата, ама ей тук един фонд от приватизацията на Нищото за да се доизоре нивата и ... нищо да не никне". В момента двата млрд. лв. стоят "замръзнали" в резерва на паричната система при БНБ. Още не са "инвестирани" в стабилни банки като Кредит Суис или Силикон валей, но Кокорчо може да измисли схема за да се чувстваме свободни, независими (от комунистическите отчисления) и да не губим време в празни мисли за тоя нищо незначещ фонд. Какво са два милиарда!? И за осем фърчила не стигат!

  35. 35 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#4] от "anonimnii":

    Няма такива на минимална - само декларират минимална, а работят на черно.
    Имаш ли идея колко чистачки на входове например деклрарират парите, които получават. А са хиляди - няма вход без чистачка.

  36. 36 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    До коментар [#33] от "Тангра":Дядо ми преди 40 години разправяше как окрали 1я фонд, където плащал огромни осигуровки (преди 1944та)

    Никога преди 1944 е нямало пенсионен фонд

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  37. 37 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Тия шарлатани тепърва ли правят анализ? Който ще е готов една година след като са управлявали(ако още съществува сглобката)?Все си мисля, че трябваше да имат вече готови тези анализи.
    —цитат от коментар 20 на nakokoren


    При пъпъджиите всичко е "готово" на думи. Те нямат никаква идея как се управлява държава.

  38. 38 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2574 Весело

    До коментар [#33] от "Тангра":

    "раздали парите на селяни, дето не са внасяли и 1 лв осигуровка в живота си."

    Царска реформа! С Указ на Борис III за оземляване с по 50 дка преселниците след Крайовската спогодба
    "през 1942 г. е приет Закон за земеделските пенсии. С него България става първата страна в света, която осигурява старините на земеделските стопани, навършили 60 години."
    https://glasove.com/public_html/izgubenata-bylgariya/pensionnoto-osigurqvane-v-bylgariq-predi-1944-g
    И тогава, и сега реформите се правят с "пожалателно мислене" и без пари. Тогавашната е завещала над 5 млрд. златни лева държавен дълг, сегашната всяка година дотира "Пенсионни фонд" на НОИ с толкова и повече (8 млрд. лв. годишен трасфер от бюджета).

  39. 39 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2574 Весело

    До коментар [#36] от "дерибеев":

    "Никога преди 1944 е нямало пенсионен фонд"

    Трите са преди реформата на Иван Багрянов със земеделските пенсии. Първият на държавните служители (преди 1900), вторият на военните офицери (преди Независимостта) и един на учителите и/или на миньорите (по време на войните). Малко (обхващат под 300 хил. души от населението), но достатъчно за създаването на легенди за капиталовите фондове (с недвижими имоти/хотели, осигуряващи доходност за недостигащото индексиране на пенсиите).

  40. 40 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2574 Весело

    До коментар [#22] от "Един препатил":

    "А герберите като верен техен Б отбор разкатаха това, което беше сътворено отново чрез реформата на Костов-Нейков."


    Никой не е пипал тотално грешните темели на Костов-Нейков:
    - осигуряване върху брутното възнаграждение и то само от трудово-правно правоотношение;
    - тоталитарното задължение за осигуряване не само в обществено-държавния фонд, но и в задължителен частен фонд;
    - друг да решава вместо кандидат-пенсионера;

    "Козметичните промени" за попряване на недомислията Костов-Нейков бяха;
    - въвеждане на минимален и максимален осигурителен праг за да се спре източването на осигуровки чрез фиктивни договори, болнични и инвалидност;
    - премахва се прогресивното данъчно облагане и необлагаемия минимум за да може и земеделците да плащат осигуровки върху половин МРЗ каквито при Нейков изобщо не са плащани;
    - въведоха се критерии за пенсиониране по инвалидност, с което годишния брой се намали от 50-60 хил. новопенсионирани инвалиди на 30-40 хил. души;
    - отпадна абсолютното задължение да си роб на честен частен фонд (това не е добро принципно решение, но при разкраченото положение между два пенсионни модела е предпочетен по-устойчивия);
    - сложи се ограничение, до 10 % от облагаемия доход вместо целия, на данъчното облекчение при пенсионна вноска в доброволен частен фонд (нарасна данъка върху доходите);
    - отпадна (от 2018 г) прост-съюзния рекет "трите най-добри години от последните 15 години" за определяне размера на пенсията;
    - промениха се дащните обезщетения (болнични, безработица) вместо от последния месец (с фиктивно завишена заплата) на средни осигурителен доход от последните 24 месеца.
    Ама на крива къща каквито и подпорки да се слагат, все ще рухне при първия народо-трус.

  41. 41 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2278 Неутрално

    До коментар [#33] от "Тангра":Дядо ми преди 40 години разправяше как окрали 1я фонд, където плащал огромни осигуровки (преди 1944та)

    Никога преди 1944 е нямало пенсионен фонд
    —цитат от коментар 36 на дерибеев


    Не съм 100% сигурен, но моят прадядо беше плащал в някакъв пенсионен фонд по царско време, но нему признаха няколко години! Още помня марките в една осигурителна книжка с лика на Кобурга!

    Снимка на прадядо ми ПАЛИКЪЩОВ, поборник.
  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  43. 43 Профил на Maria Simova
    Maria Simova
    Рейтинг: 8 Гневно

    Точно тези, дето са правели пакости на държавна хранилка вземат най-много!

  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  45. 45 Профил на edin13
    edin13
    Рейтинг: 159 Неутрално

    До коментар [#43] от "Maria Simova":

    най много вземат партийци ,военни и милиционери ,които никога не са внасяли вноски в пенсионни фондове ,едва последните години държавата им превежда в НОИ някакви пари за работата ,но е факт ,че се пенсионират млади на по 50 години и после над 36години вземат големи пенсии ,за които никога не са внасяли пари ,а редовия гражданин внася над 40 години пари и накрая се пенсионира на 67 при средна продължителност около 70 години за мъжете ,което е средно 3 години реално на пенсия ,тоест държавата ни краде парите ,за да ги раздава на верните на червената партия другари и другарки .

  46. 46 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3581 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Много повече сготви ДПС
    в предишна (пред) изборна еуфория.

    Проект Закон за пенсионно осигупяване на лица
    репресирани от тоталността на тоталитаризма,
    както и на лица служили военна повинност
    под режма на тоталитаризма.
    За периода от 1944 до 1989, всячески включително.

    Социалното министерство се потрива мързеливо
    и готви "анализ".

    А МОЧА виси като уй демоклев меч над Народа,
    Държавата, Европа и Държави Партньорки Членки
    на НАТО

    "Социалното министерство готви анализ
    на изкривяванията в пенсионната система"

  47. 47 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4667 Неутрално

    До коментар [#26] от "gost22":

    "Пишеш глупости."

    Добре! Аз внасям пенсионни вноски в индивидуална партида и във всеки момент мога да проверя каква би била пенсията ми, ако реша да се пенсионирам след пет години, например.

  48. 48 Профил на batzdravo СУПЕР
    batzdravo
    Рейтинг: 2771 Неутрално

    До коментар [#43] от "Maria Simova":най много вземат партийци ,военни и милиционери ,които никога не са внасяли вноски в пенсионни фондове ,едва последните години държавата им превежда в НОИ някакви пари за работата ,но е факт ,че се пенсионират млади на по 50 години и после над 36години вземат големи пенсии ,за които никога не са внасяли пари ,а редовия гражданин внася над 40 години пари и накрая се пенсионира на 67 при средна продължителност около 70 години за мъжете ,което е средно 3 години реално на пенсия ,тоест държавата ни краде парите ,за да ги раздава на верните на червената партия другари и другарки .
    —цитат от коментар 45 на edin13



    До коментар [#45] от "edin13":

    Изводът?!
    Ходете за гъби и всичко е наред!

  49. 49 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 987 Неутрално

    До коментар [#33] от "Тангра":Дядо ми преди 40 години разправяше как окрали 1я фонд, където плащал огромни осигуровки (преди 1944та) Никога преди 1944 е нямало пенсионен фонд
    —цитат от коментар 36 на дерибеев


    Ти нормален ли си?

    https://www.168chasa.bg/Article/7895889
    Как комунистите ни откраднаха пенсии за над $2 млрд.

    Братът на Никола Гешев въвежда партидите и индивидуалните
    вноски, които след 9 септември 1944 г. изчезват

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  51. 51 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 808 Любопитно

    До коментар [#47] от "vassilun":

    Да, от там е объркването. Първо мислиш, че пазят точно твоите пари, и че точно тях ги превъртат през инвестиции така, че когато се пенсионираш (примерно 20 години след едкоя си вноски) точно тази вноска ще изпреварила инфлацията за тези 20 години. Все едно днес да внесеш 100лв, и да очакваш след 20 години да са с по-висока покупателна (или поне да са си я запазили) стойност от сега. Ми няма как да стане. На инвеститорите в цял свят точно това им е проблема — инфлацията изпреварва ниско рисковите вложения, а пенсионните фондове СА ДЛЪЖНИ ПО ЗАКОН да влагат точно в такива нискорискови (и нискодоходни) акции. В САЩ, дето са крайни капиталисти, дори там имат "блу чипове", големи фирми, в които пенсионните фондове внасят вноските и печелят, и те са защитени от правителството точно защото при фалит на тези, пенсиите оттичат в канала.
    Да знам, "ама аз не съм инвеститор, не ги разбирам тези неща", ми добре, ей ти го обяснено по друг начин. Ако твоите вноски стигаха за да ти дават пенсия след 20-30 години, защо държавите по света покриват пенсиите от бюджета, точно като у нас? Защо хем си внасял, хем когато получаваш пенсия държавата трябва да ти додава, защо не стига внесеното, а? Не, не е "защото работниците намаляха", щото нали става дума за твоите си вноски, дето уж не зависели от сегашните работещи... Ей ти я математиката на "пенсията", аканъ социално плащане за навършени години. От там идва и несправедливото разпределяне на пенсиите, от там идва и "несправедливото" изравняване и компенсиране. Днешните внасящи с помощта на бюджета осигуряват пенсиите на днешните пенсионери, с надеждата, когато те станат пенсионери, да има кой да внася и як бюджет да додава недостигащото (разходопокривна система му казват). Останалото е приказки за наивници.

    Ако си признаем, че "пенсията" реално е социално плащане за навършени години, ще сложим една пенсия за всички (някъде малко над минималната днес), и така всеки ще е защитен от глад и студ на стари години. Точно това става и в момента — минималната пенсия расте за да догони инфлацията, и бързо настига "високите пенсии" на останалите. Ако пенсията е една и съща за всички, който иска повече кинти на стари години, да си внася в банките и инвестиционните фондове, и да си носи рисковете. Съвсем справедливо и няма как държавата да прави шашми с държавните заплати, както е в момента, няма да има и сива икономика, щото ще искаш да си внасяш официално за старини...
    Това с "втори стълб" и "трети стълб" дето го мъчиха, е точно опит, да си направиш горницата на пенсията по твое желание, и се провали, точно заради инвестирането. Инвестициите, които са сигурни носят доход, по-нисък от инфлацията, а тези дето изпреварват инфлацията са много рисковани, което в 15-25 годишен план означава сигурна загуба на внесеното. Или ще го излапа инфлацията, или ще изгърми в някое рисковано вложение.

    В Япония е било така — няма пенсии, и който каквото си е внесъл в банката, докато е работел, това му е "пенсията". От там огромните спестявания в банките, които позволяват на Япония да инвестира в образование и икономика, и го добутват до втора световна икономика. Когато го постигат, чак тогава въвеждат пенсионна система каквато ние я познаваме.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #