За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
dedoliben
Рейтинг: 2846 НеутралноТъй ле а Ваклите превозвачи не са дигнали и със Стотинка цените си.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIмики маус
Рейтинг: 2488 ВеселоПазарна икономика, какво да правиш?
Щом държавната газова компания вдига цената за пренос на газ с 20лв, защо и държавната жп инфраструктурна компания да не вдигне цените за ползване на релсите?
Както казва Венко Сабрутев “имаме право, правим го”.
робин от Крузо
Рейтинг: 203 ЛюбопитноХммм ... нямам отнощение към НКЖИ но относно таксите. В България са 10,7 пъти в повече от тези в Германия. Как ги изчисли тези 12 пъти, господин Несторов?
Има хора, които пишат това което знаят, аз съм от другите, тези, които знаят това което пишат.Поздрави от Isla Robinson Crusoe.
Yotce
Рейтинг: 1547 НеутралноТаксата се вдига тройно, което си е доста шоково.
Може би си имат доводи, но странно, че НКЖИ са се изплъзнали от регулация, все пак са монополист.
tacheaux
Рейтинг: 2478 НеутралноЦените на пътническите билети остават същите.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Маршалов
Рейтинг: 251 ЛюбопитноАко таксите не са били променяни от 15 години, е нормално това да се случи. За изминалият период има съществена инфлация и промяна в размера на заплатите и цените на материалите. Някой трябва да провери дали написаните твърдения за цени за трафик в Германия да истински и ако са толкова на какво се дължат. Във всеки случай написаните цени за Германия, са нереално ниски.
мурзилкаMititU
Рейтинг: 664 ЛюбопитноТочно това трасе е чисто ново и може до 160 тия ко реват PIMK и булмаркет не се наядоха🤨
"Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
робин от Крузо
Рейтинг: 203 ВеселоДо коментар [#3] от "робин от Крузо":
Има хора, които пишат това което знаят, аз съм от другите, тези, които знаят това което пишат.Хммм... много обичам когато получавам минуси от полуграмитни. Та накратко за 4000 тона таксата е 3 €/км, а в България за 4000 тона (за да могат да са сравними) таксата е 32 €/км (4 х 8 €/км).
32 : 3 = 10,666 или 10,7... трябва ли нещо повече да се обяснява. Аман от неграмотници.
Поздрави от Isla Más a Tierra.
proventuss
Рейтинг: 199 Разстроено“Например, за влак, който е 1000 тона за трасето от Драгоман до Капъкуле се заплащат такси в размер на 8 евро за километър”
ДА РАЗЛАЕМ ПУДЕЛИТЕ !Танкер за втечнен газ гори 320 тона мазут на денонощие. Пристига от Емиратите до Европа за 10 денонощия, или 3200 тона, чието изгаряне се равнява на замърсяването със въглероден диоксид на всички коли в света за 5години……
chichka
Рейтинг: 1552 ВеселоДо коментар [#11] от "proventuss":
Русия е проказата на планетата Земя.Това със всички коли по света...... я пак?
skeptichen
Рейтинг: 229 НеутралноТакива сравнения с Германия са неуместни - може и наистина да е 3 пъти по-скъпо в БГ.
Причината е че в Германия ЖП транспортът се субсидира за да се пренасочи товарен трафик от пътен към ЖП транспорт с цел се намалят вредните емисии и да се изпълнят изискванията на зелената сделка.
Въпрос на държавна политика и решения на най-високо ниво за това кой тип транспорт се приоритизира. Да не забравяме че в Германия част от управляващата коалиция е партията на Зелените а това е в техните цели. В България такава цел не е заявена, а и като цяло не съм сигурен че би имало голяма подкрепа от обществото (колкото и да е правилна в дългосрочен план).
Но все пак НКЖИ увеличават такси които не са променени от 15 години не мисля че превозвачите имат силен аргумент да твърдят че са ощетени. Все пак, за коя цена на услуга у нас можем да кажем че е непроменена от 15 години?
А дали е обосновано да е толкова увеличението може да прецени ИАЖА - регулаторът на ЖП транспорта у нас.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.