Компанията за жп инфраструктура изненадващо вдигна таксите и възмути превозвачите

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2846 Неутрално

    Тъй ле а Ваклите превозвачи не са дигнали и със Стотинка цените си.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  2. 2 Профил на мики маус СУПЕР
    мики маус
    Рейтинг: 2488 Весело

    Пазарна икономика, какво да правиш?
    Щом държавната газова компания вдига цената за пренос на газ с 20лв, защо и държавната жп инфраструктурна компания да не вдигне цените за ползване на релсите?

    Както казва Венко Сабрутев “имаме право, правим го”.

  3. 3 Профил на робин от Крузо
    робин от Крузо
    Рейтинг: 203 Любопитно

    Хммм ... нямам отнощение към НКЖИ но относно таксите. В България са 10,7 пъти в повече от тези в Германия. Как ги изчисли тези 12 пъти, господин Несторов?
    Поздрави от Isla Robinson Crusoe.

    Има хора, които пишат това което знаят, аз съм от другите, тези, които знаят това което пишат.
  4. 4 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1547 Неутрално

    Таксата се вдига тройно, което си е доста шоково.
    Може би си имат доводи, но странно, че НКЖИ са се изплъзнали от регулация, все пак са монополист.

  5. 5 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    Цените на пътническите билети остават същите.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  7. 7 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 251 Любопитно

    Ако таксите не са били променяни от 15 години, е нормално това да се случи. За изминалият период има съществена инфлация и промяна в размера на заплатите и цените на материалите. Някой трябва да провери дали написаните твърдения за цени за трафик в Германия да истински и ако са толкова на какво се дължат. Във всеки случай написаните цени за Германия, са нереално ниски.

    мурзилка
  8. 8 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 664 Любопитно

    Точно това трасе е чисто ново и може до 160 тия ко реват PIMK и булмаркет не се наядоха🤨

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  10. 10 Профил на робин от Крузо
    робин от Крузо
    Рейтинг: 203 Весело

    До коментар [#3] от "робин от Крузо":

    Хммм... много обичам когато получавам минуси от полуграмитни. Та накратко за 4000 тона таксата е 3 €/км, а в България за 4000 тона (за да могат да са сравними) таксата е 32 €/км (4 х 8 €/км).
    32 : 3 = 10,666 или 10,7... трябва ли нещо повече да се обяснява. Аман от неграмотници.
    Поздрави от Isla Más a Tierra.

    Има хора, които пишат това което знаят, аз съм от другите, тези, които знаят това което пишат.
  11. 11 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 199 Разстроено

    “Например, за влак, който е 1000 тона за трасето от Драгоман до Капъкуле се заплащат такси в размер на 8 евро за километър”

    Танкер за втечнен газ гори 320 тона мазут на денонощие. Пристига от Емиратите до Европа за 10 денонощия, или 3200 тона, чието изгаряне се равнява на замърсяването със въглероден диоксид на всички коли в света за 5години……

    ДА РАЗЛАЕМ ПУДЕЛИТЕ !
  12. 12 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1552 Весело

    До коментар [#11] от "proventuss":
    Това със всички коли по света...... я пак?

    Русия е проказата на планетата Земя.
  13. 13 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Такива сравнения с Германия са неуместни - може и наистина да е 3 пъти по-скъпо в БГ.

    Причината е че в Германия ЖП транспортът се субсидира за да се пренасочи товарен трафик от пътен към ЖП транспорт с цел се намалят вредните емисии и да се изпълнят изискванията на зелената сделка.

    Въпрос на държавна политика и решения на най-високо ниво за това кой тип транспорт се приоритизира. Да не забравяме че в Германия част от управляващата коалиция е партията на Зелените а това е в техните цели. В България такава цел не е заявена, а и като цяло не съм сигурен че би имало голяма подкрепа от обществото (колкото и да е правилна в дългосрочен план).

    Но все пак НКЖИ увеличават такси които не са променени от 15 години не мисля че превозвачите имат силен аргумент да твърдят че са ощетени. Все пак, за коя цена на услуга у нас можем да кажем че е непроменена от 15 години?

    А дали е обосновано да е толкова увеличението може да прецени ИАЖА - регулаторът на ЖП транспорта у нас.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #