Два стартъпа влязоха в "Кауфланд"

Два стартъпа влязоха в "Кауфланд"

Иван Чернев, изп. директор на компанията, вляво.
Кауфланд България
Иван Чернев, изп. директор на компанията, вляво.
Първите две стартиращи компании (стартъпи), на които търговската верига "Кауфланд" е ментор, вече представят дейността си във веригата.
Единият стартъп предлага технология, при която клиентът сканира QR код върху продукта и получава информация за произхода му - кой го е произвел, къде, идеи за приготвяне на рецепти и др., обясниха създателите на технологията от "Трейсграунд". За момента разработката им обхваща пресния спанак под марката "Брей", а постепенно ще се пренесе и върху другите пресни продукти от нея, а също ще се мисли по внедряването й върху опакованите от тази линия.
Второто партньорство - с "РИМ груп ко", в резултат на менторската програма е с малка компания за производство на продукти с участието на розова вода и роза - два вида сладко, чай от рози и лавандула, шоколад с розова вода и др. Продуктите за пръв път се предлагат в търговска верига, досега са намирали място в специализирани магазини.
Изп. директор на веригата Иван Чернев обяви, че предстои в скоро време още два стартъпа да се покажат в магазините на веригата.
През април се разбра, че "Кауфланд България" става основен партньор на най-новата акселераторска програма FoodТech за стартъп идеи - Future Verticals. Нейната цел е да подпомогне развитието и осъществяването на най-обещаващите идеи и компании, които ще определят бъдещето в сектора на храните. В същото време веригата през последните години подкрепя стартиращи компании на ниво асортимент, а също и като част от концепцията й за пазаруване на едно място - One Stop Shopping.
Двата действащи вече на територията на веригата стартъпа бяха представени в най-новия обект на веригата в столичния квартал "Манастирски ливади", в който са вложени 50 млн. лв. и който е представен като най-технологичния до момента. Той е 15-и обект за София и 65-и за страната.
Обяснението на Чернев е, че в този магазин са вложени всички иновации, които ползва веригата в целия си бизнес - от строежа, до системата за следене на складови наличности и разпределяне на стоките от централния склад към отделните обекти.
Смарт дигиталната система изчислява необходимите всекидневни наличности от стоки и промоционалните предложения. Тя генерира заявки на база клиентското търсене в магазините като дава всекидневни решения,
съобразени с очакванията на клиентите. По този начин помага за прецизиране на доставките, минимизиране на възможностите от грешки и намаляване на хранителните отпадъци, обясняват от веригата. Изчисленията им показват, че чрез нея обемът на хранителните отпадъци спада с 22 млн. кг/броя годишно.