Увеличените разходи за живот ще променят пазаруването по празниците

Значителна част от потребителите се очаква да променят навиците си при онлайн пазаруване, както и бюджета си покрай празниците. Това показва проучване на Paysafe - глобална финтех компания и специализирана платформа за разплащания.
Изследването "Изгубени в трансакциите 2023: Как потребителите променят навиците си при пазаруване", е осъществено от Sapio Research по поръчка на Paysafe през октомври 2023 г. сред 14 500 потребители в Обединеното кралство, САЩ, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили, Бразилия, Мексико, Колумбия, Аржентина и Еквадор, като изследва промяната на потребителското поведение и отношение към плащанията.
Резултатите показват, че 81% от потребителите ще си променят навиците при празничното пазаруване. Общо 62% казват, че биха се отказали от покупка, ако се сблъскат с усложнения при плащането на стоката. Процентът за България е 55.

"Карфур" за втори път ще стъпи на българския пазар
От Paysafe коментират, че предлагането на по-широка гама от опции за плащане е жизненоважно както за големите, така и за малките онлайн търговци. Въпреки продължаващата популярност на традиционните методи на плащане при празнично пазаруване като дебитни карти (67%) и кредитни карти (50%) резултатите сочат забележима промяна и все по-голям интерес към алтернативните методи на плащане. Например 48% от потребителите биха предпочели дигиталните си портфейли, когато пазаруват онлайн по време на празничния сезон, 41% редовно използват банкови преводи, а 25% се доверяват на онлайн решенията за плащане в брой, известни също като eCash.
Данните от проучването сочат също, че увеличените разходи за живот значително биха свили бюджета за пазаруване този празничен сезон, като 81% от потребителите се очаква да оптимизират разходите си. За България например 22% от българските потребители планират да харчат по-малко за подаръци, 19% по-малко за храна и напитки (за сравнение в Италия този процент е 14), а 17% ще харчат по-малко за забавления (за Австрия този процент е 13). |
Едновременно с това 21% от анкетираните посочват, че планират да се възползват от сезонните оферти и намаления, за да оптимизират портфейла си; 20% споделят, че благодарение на по-големите спестявания, които са успели да направят през годината, влизат подготвени в празничния сезон и по-високите цени на продуктите и услугите не ги притесняват.
"Наблюдаваме по-голяма конкуренция между търговците за крайни клиенти. Тези, които предлагат много и разнообразни методи за плащане и безпроблемно изживяване на потребителите, правят впечатление. Именно те ще привлекат нови клиенти и ще увеличат продажбите си", коментира Роб Гато, главен директор по приходите в компанията, цитиран в съобщение до медиите.
Най-големият офис на Paysafe в света е в София по данни на самата компания с над 1400 служители, работещи в различни направления - продуктови и софтуерни разработки, обслужване на клиенти, риск мениджмънт, счетоводство и контрол, ИТ обслужване и други.