Увеличените разходи за живот ще променят пазаруването по празниците

На живо
Протест в центъра на София, организиран от "Правосъдие за всеки"

Увеличените разходи за живот ще променят пазаруването по празниците

Увеличените разходи за живот ще променят пазаруването по празниците
Значителна част от потребителите се очаква да променят навиците си при онлайн пазаруване, както и бюджета си покрай празниците. Това показва проучване на Paysafe - глобална финтех компания и специализирана платформа за разплащания.
Изследването "Изгубени в трансакциите 2023: Как потребителите променят навиците си при пазаруване", е осъществено от Sapio Research по поръчка на Paysafe през октомври 2023 г. сред 14 500 потребители в Обединеното кралство, САЩ, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили, Бразилия, Мексико, Колумбия, Аржентина и Еквадор, като изследва промяната на потребителското поведение и отношение към плащанията.
Резултатите показват, че 81% от потребителите ще си променят навиците при празничното пазаруване. Общо 62% казват, че биха се отказали от покупка, ако се сблъскат с усложнения при плащането на стоката. Процентът за България е 55.
От Paysafe коментират, че предлагането на по-широка гама от опции за плащане е жизненоважно както за големите, така и за малките онлайн търговци. Въпреки продължаващата популярност на традиционните методи на плащане при празнично пазаруване като дебитни карти (67%) и кредитни карти (50%) резултатите сочат забележима промяна и все по-голям интерес към алтернативните методи на плащане. Например 48% от потребителите биха предпочели дигиталните си портфейли, когато пазаруват онлайн по време на празничния сезон, 41% редовно използват банкови преводи, а 25% се доверяват на онлайн решенията за плащане в брой, известни също като eCash.
Данните от проучването сочат също, че увеличените разходи за живот значително биха свили бюджета за пазаруване този празничен сезон, като 81% от потребителите се очаква да оптимизират разходите си. За България например 22% от българските потребители планират да харчат по-малко за подаръци, 19% по-малко за храна и напитки (за сравнение в Италия този процент е 14), а 17% ще харчат по-малко за забавления (за Австрия този процент е 13).
Едновременно с това 21% от анкетираните посочват, че планират да се възползват от сезонните оферти и намаления, за да оптимизират портфейла си; 20% споделят, че благодарение на по-големите спестявания, които са успели да направят през годината, влизат подготвени в празничния сезон и по-високите цени на продуктите и услугите не ги притесняват.
"Наблюдаваме по-голяма конкуренция между търговците за крайни клиенти. Тези, които предлагат много и разнообразни методи за плащане и безпроблемно изживяване на потребителите, правят впечатление. Именно те ще привлекат нови клиенти и ще увеличат продажбите си", коментира Роб Гато, главен директор по приходите в компанията, цитиран в съобщение до медиите.
Най-големият офис на Paysafe в света е в София по данни на самата компания с над 1400 служители, работещи в различни направления - продуктови и софтуерни разработки, обслужване на клиенти, риск мениджмънт, счетоводство и контрол, ИТ обслужване и други.