"Старбъкс" търси място за драйв тру обект в България

Американската верига за кафе "Старбъкс", която от 15 г. работи и на българския пазар, се оглежда за подходящи локации на нови обекти. Засега плановете са да се отвори такъв от типа драйв тру (drive-through), в които клиентите пазаруват от автомобилите си, като идеята е той да има такъв първо в София.
Логиката на това е, че нов тип обект обичайно се отваря близо до основния пазар, за да се докаже като концепция, обясни пред "Дневник" Иван Георгиев, регионален директор за България и Румъния на "Амрест България". Каза, че тази концепция включва малки обекти с прилежащи големи зелени площи.
Полската компания пое бизнеса на веригата в България през 2015 г. Към онзи момент тя управляваше над 70 обекта на веригата в Полша, Чехия и Унгария.
Георгиев обясни, че компанията не спира да се оглежда и за подходящи локации за класическите си обекти в София. Посочи, че пазарът на недвижими имоти е доста труден вече, а компанията не е склонна да прави компромиси, тъй като иска да работи дългосрочно на съответния пазар. "Искаме освен това да развиване устойчив бизнес", допълни той.
В момента веригата има 9 заведения в София, 3 във Варна, като последното там бе открито през лятото на миналата година, и по 2 в Пловдив и Бургас. Заетите в бизнеса в България са около 230.
На въпрос дали влошаването на икономиката глобално влияе негативно на плановете за развитие той посочи, че всеки пазар се гледа отделно и плановете се съобразяват с неговата динамика. "Работим на различни скорости по света", обясни мениджърът. Обясни, че стъпването в нови градове отнема много повече ресурс от отварянето на нови обекти в такива, където вече веригата е представена. Затова и засега няма конкретни планове да се отварят обекти в нови градове в България.
Продажбите през тази година са съизмерими с последната година преди пандемията, каза още Георгиев. "Тази година показва, че всички лоши времена са зад нас", допълни той.
Обясни, че развитието на веригата в Румъния е сходно с това в България, потребителите имат същите предпочитания, с разликата, че там пазарът е много по-голям. Веригата присъства с 59 обекта в над 10 града, а несъществуващият още за България формат драйв тру действа успешно от 5 г.