По неокончателни данни: бюджетният дефицит за 2023 г. ще е под 3 на сто

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (81)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ltr845654768
    ltr845654768
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Добре, че ГЕРБ са в сглобката и дърпат йуздите! Баце знае, кои са важните неща.

  2. 2 Профил на svg64
    svg64
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Велика радост!

  3. 3 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    Като го докарат до 0 % (колкото е нормалното) да вземат да се похвалят.

  4. 4 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Да напомня, че имаше един бюджет на един гълъбарник с 6% дефицит и 10% по-ниски разходи ..

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  5. 5 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2976 Неутрално

    Нормално След като капиталовите разходи са ниски, а по пътя Русе-Бяла всеки ден стават катастрофи Догодина ще е същото Държавата ни никога те е способна да изхарчи 11 милиарда капиталови разходи ако ще да хванат всички кирки и лопати.

  6. 6 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    тая изкуствена глупост само води до стагнация. като настигнем европа може, но имаме много да ги гоним още.

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  7. 7 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    Държавата ни никога те е способна да изхарчи 11 милиарда капиталови разходи ако ще да хванат всички кирки и лопати.
    —цитат от коментар 5 на Да вярваме на истината


    Че тя държавата ако не може да направи инфраструктура за 11 млрд. на година не знам закъде сме тръгнали всъщност?

  8. 8 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3611 Разстроено

    Даже и няма да разберем колко е бил. Ще го напудрят. Само ще разберем колко заеми сме теглили.

    Еретик
  9. 9 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2976 Неутрално

    Същевременно имаме налудничавият валутен резерв от 82 милиарда лева точно и още 6,5 милиарда от фискалния резерв вземания 88,5 милиарда лева. Плюс 75 милиарда свпъхликвидност от банките 163,5 милиарда мъртви пари.

  10. 10 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    Даже и няма да разберем колко е бил. Ще го напудрят. Само ще разберем колко заеми сме теглили.
    —цитат от коментар 8 на Костадин Иванов


    Така е, счетоводно могат да си го мачкат като пластилин този дефицит.
    Виж за инфлацията няма да им е толкова лесно, да видим с нея как ще се оправят.

  11. 11 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2976 Неутрално

    До коментар [#7] от "zxp53317185":

    Ще видиш. Ще се почне. Няма проектна готовност. Има еколози да протестират А я си представи колко работници камо трябват да уплътняване 11 милиарда лева за 250 работни дни Включвам и общините не само пътища.

  12. 12 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 207 Неутрално

    Ако Асен не се махне след ротацията, по-добре да падне кабинетът. Тоя долен червен разсипник ще излезе по-вреден и от Мутрата. Дори Дабълите усетиха накъде отиват нещата и спешно тръгнаха да се ребрандират като десни, време е да видим и реални действия.

  13. 13 Профил на dio161156603
    dio161156603
    Рейтинг: 21 Весело

    Гоуема Асена и още по-гоуем Спецов.

  14. 14 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#11] от "Да вярваме на истината":

    ми айде, че стана време пак зажстроене. цените на материалите падат

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  15. 15 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    До коментар [#7] от "zxp53317185":Ще видиш. Ще се почне. Няма проектна готовност. Има еколози да протестират А я си представи колко работници камо трябват да уплътняване 11 милиарда лева за 250 работни дни Включвам и общините не само пътища.
    —цитат от коментар 11 на Да вярваме на истината


    Не знам.
    Само знам че най - спешното което трябва да се направи в тази държава не са нито пенсиите, нито здравеопазването или образованието а именно инфраструктурата, тя е в основата на всичко.
    Това си е лично мое, скромно мнение.

  16. 16 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 207 Весело

    До коментар [#15] от "zxp53317185":

    Образованието е в основата на всичко, ама еднокнижните само асфалт сънуват.

  17. 17 Профил на flex_fan
    flex_fan
    Рейтинг: 358 Неутрално

    При предвиден 3% да е 2,2% е много съмнително.

    бях nema_labavo
  18. 18 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2976 Неутрално

    До коментар [#15] от "zxp53317185":

    Че аз откога пиша, че пътищата ка най-важни. То е кошмар И те само ремонт, а разширение трябва. Например Русе-Свиленград трябва ускорено изграждане на магистрала. Експортът на Турция и половината на България минава по този път. Мини от Русе до Свиленград и виж колоните от ТИР-ове Сложи и хиляди румънци.

  19. 19 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    До коментар [#15] от "zxp53317185":Образованието е в основата на всичко, ама еднокнижните само асфалт сънуват.
    —цитат от коментар 16 на Darulio


    Ами за да имаш добро образование, трябва да имаш добра инфраструктура, а не обратното 😉

    А и инфраструктурата не е само асфалт, многокнижнико 😉

  20. 20 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2976 Неутрално

    До коментар [#14] от "karatista":

    Ами хайде де. Аз искам да усвоят 22 милиарда. Пари бол. Ама не вярвам.

  21. 21 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#16] от "Darulio":

    там пиши на янкитакеви и подобни. казаха че пизата ни е бомба!

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  22. 22 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2976 Неутрално

    До коментар [#16] от "Darulio":

    Образованието и здравеопазването са ни префинансирани И неефективни. Имаме най-много лекари и университети на човек в ЕС. Добре, че е евтино, че ги пълнят хиляди студенти от ЕС.

  23. 23 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    До коментар [#15] от "zxp53317185":Образованието е в основата на всичко, ама еднокнижните само асфалт сънуват.
    —цитат от коментар 16 на Darulio


    Замисли се само ако утре изведнъж цялата нация стане 6 милиона професори и сравни ако имахме завършен магистрален пръстен с тунели под стара планина, мостове на Дунав и високоскоростен влак всъщност кое от двете би докарало повече инвестиции и кое би повишило моментално БВП на държавата 😉

  24. 24 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 207 Весело

    До коментар [#19] от "zxp53317185":

    Продължавай да се самозалъгваш, съмишленико на Буцифал. Личи си колко ти е акълът, ама от една книжка толкоз. Шофьорска книжка най-вероятно.

  25. 25 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#23] от "zxp53317185":

    професорите, ама ако са истински!

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  26. 26 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3611 Неутрално

    Ако Асен не се махне след ротацията, по-добре да падне кабинетът. Тоя долен червен разсипник ще излезе по-вреден и от Мутрата. Дори Дабълите усетиха накъде отиват нещата и спешно тръгнаха да се ребрандират като десни, време е да видим и реални действия.
    —цитат от коментар 12 на Darulio

    +++++++++++++++

    Аз затова гласувам за ББ, не че съм влюбен в него. Когато се появят нормални политици, с радост ще се преориентирам към тях. А тези наистина са шарлатени.

    Еретик
  27. 27 Профил на liz31552545
    liz31552545
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Икономиите са от капиталовата програма. Друга част са раздадени и изядени. С помпане на държавни заплати няма да забогатеем. За догодина никой не отчита стагнацията, възможна дефлация, криза в имотния пазар и експорта. Настигаме и задминаваме Америка. Като при комунизма!

  28. 28 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 207 Весело

    До коментар [#23] от "zxp53317185":

    Дочети си шофьорската книжка и не философствай. Видях докъде стига хоризонтът на мисълта ти. Подсказвам: не е далеч.

  29. 29 Профил на tuborg75
    tuborg75
    Рейтинг: 255 Неутрално

    До коментар [#9] от "Да вярваме на истината":

    Нещо си в грешка....Имаме само фискалния резерв който е 15 милиарда или 7,5 милиарда евро.. Това поддържа валутния борд...
    Валутни резерви, както си го описал, няма такова чудо...
    Иначе депозитите са над 100 милиарда, и за това съм съгласен че са мъртви пари !

  30. 30 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    До коментар [#23] от "zxp53317185":Дочети си шофьорската книжка и не философствай. Видях докъде стига хоризонтът на мисълта ти. Подсказвам: не е далеч.
    —цитат от коментар 28 на Darulio


    Интересното е че на фона на доста ниското ниво на написаното от теб имаш някакви несъразмерно високи претенции, което пък общо взето взето е привично точно за умствено по - ограничените 🤷

  31. 31 Профил на Pile Driver
    Pile Driver
    Рейтинг: 238 Любопитно

    тая изкуствена глупост само води до стагнация. като настигнем европа може, но имаме много да ги гоним още.
    —цитат от коментар 6 на karatista


    uuu, pak izprevari baba papadiya selqnin

    1 000 018
  32. 32 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2976 Неутрално

    До коментар [#29] от "tuborg75":

    Мале Голямо невежество. Фискалния резерв е резерват на правителството Той е част от валутният резерв А бордът се гарантира от валутният резерв Който се състои от златото ни, пари във валута в брой и швейцарски ценни книжа. А Фискалния резерв е в пасища, заедно с парите в брой. Които са близо 30 милиарда лева.

  33. 33 Профил на БОНГО СУПЕР
    БОНГО
    Рейтинг: 2149 Неутрално

    Да напомня, че имаше един бюджет на един гълъбарник с 6% дефицит и 10% по-ниски разходи ..
    —цитат от коментар 4 на Канасубиги


    Не само гълъбарникът правеше тези прогнози, ами и Д. Добрев пригласяше

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  34. 34 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 2796 Неутрално

    Същевременно имаме налудничавият валутен резерв от 82 милиарда лева точно и още 6,5 милиарда от фискалния резерв вземания 88,5 милиарда лева. Плюс 75 милиарда свпъхликвидност от банките 163,5 милиарда мъртви пари.
    —цитат от коментар 9 на Да вярваме на истината


    Валутният резерв е заради валутния борд. За да поддържаме цената на лева. Когато влезем в Еврозоната, тези пари ще се освободят. Това е една от причините да влезем там, колкото се може по-бързо!

  35. 35 Профил на Pile Driver
    Pile Driver
    Рейтинг: 238 Любопитно

    До коментар [#25] от "karatista":

    kvi profesore ve, sekash ni sa malko maloumnite selski pruchki naredeni za uchitele kat taa otrepka


    До коментар [#26] от "Костадин Иванов":

    1 000 018
  36. 36 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2976 Неутрално

    До коментар [#23] от "zxp53317185":

    Там е работа, че в България всеки ден живеят над 9 милиона с туристите. Почнаха да мъкнат работници. Миналата година освен 40 000 турци деца на български турци и чисти турци най-много извън ЕС идват таджикистанци и индийци.

  37. 37 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 2651 Неутрално

    Чорапения антураж предвиждаше 6-7%.
    Една трътлеста тьотка казваше, че не може по-малко.
    Днес Чорапенко и неговия антураж са в редиците на враговете на България.

  38. 38 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2976 Неутрално

    До коментар [#29] от "tuborg75":

    https://www.bnb.bg/Statistics/StBNBBalances/StBalancesIssueDepartment/StBIDWeekly/index.htm

    Ето ти валутният резерв. В лявата колона виждаш какви активи има. В дясната пасивите. Фискалния резерв е посочен като Задължения към правителството и бюджетни организации.

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  40. 40 Профил на tuborg75
    tuborg75
    Рейтинг: 255 Неутрално

    До коментар [#32] от "Да вярваме на истината":

    Ами пак не са толкова....смятай ги поизлъга малко.....
    ОТ БНБ излизат 74 милиарда лева,
    Ако говориш за това за т.нар Чуждестранни активи и пасиви на БНБ..Половината са вземания от тях..Депозити 30 тина милиарда, и злато - 5 имилиарда, това е по -ликвидното
    Така ,че да - към 35 милиарда има....
    В тях сто процента се включва и фискалния резерв, защото е част от активите на БНБ, обикновено депозити, така че изваждаш още 15 милиарда...
    И остават около 20 милиарда ликвидни активи в ЛЕВА

    Знам,че се изхвърляш там с Габрово, но фактите лесно се проверяват !
    Така,че както казват посмали Манго !

  41. 41 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2846 Весело

    Няма мърдане няма бегане 1.1.2025г
    ЕВРО на Българица на Банкнотица.
    Па после ако ще и кой ще.
    България ще пребъде в Златният милиард на Белият свят.
    Изкурец сте ми.
    Прощай Немытая Россия

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  42. 42 Профил на goofy
    goofy
    Рейтинг: 77 Неутрално

    Е мега стабилното правителство на чорапа нали прогнозираше 7% дефицит и фалит на държавата? Къде се крие сега в чужбина, разглася семейни ценности, а той самия минал през развод.

  43. 43 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 2651 Неутрално

    Същевременно имаме
    налудничавият валутен резерв от 82 милиарда лева
    точно
    и още 6,5 милиарда от фискалния резерв
    вземания 88,5 милиарда лева.
    Плюс 75 милиарда свпъхликвидност от банките 163,5 милиарда мъртви пари.
    —цитат от коментар 9 на Да вярваме на истината


    Някой казвал ли ти е, че си жертва на руската пропаганда?
    Налудничави може да бъдат само бг глупаци.
    Ти си нагледен пример какво бъдеще очаква България с такива като теб.

  44. 44 Профил на tuborg75
    tuborg75
    Рейтинг: 255 Неутрално

    До коментар [#42] от "goofy":

    Асенчо като им каза че ще го докара до 3 % и всички се смяха...
    Харвард си е Харвард , не Югозападният.....че даже и дадоха по капиталовата, милиард която бе един вид резерв !
    Аз работя в бюджетния сектор и имаме около 20 % излишък спрямо 2022г. при гълъбите (т.нар преходен остатък/ спрямо миналата година , така че и на микрониво се потвърждават тези резултати

  45. 45 Профил на tuborg75
    tuborg75
    Рейтинг: 255 Неутрално

    До коментар [#38] от "Да вярваме на истината":

    Алоо, седмичен баланс на отдел Емисионно ??
    Хептен обърка козите !
    Това са издадените от БНБ, отдел емисионно активи - кюлчета, пари и т.н...

  46. 46 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2976 Неутрално

    До коментар [#45] от "tuborg75":

    Ти си болен или невеж Върви се учи Няма какво да коментирам с тебе

  47. 47 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#20] от "Да вярваме на истината":

    пътищата криво ляво ще станат, ама за да сме екстра трябва пизата да е в топ 10 на 🇪🇺 и унсс, су и меито в топ 300-400. тогава вече ще е джам!

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  48. 48 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#44] от "tuborg75":

    Асен Василев кефи. Определено.

  49. 49 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2976 Неутрално

    До коментар [#43] от "Uprsport":

    Напротив ти ми говориш с руска пропаганда и съзнание. Да трупаме. А не активно да инвестипаме в страната и гя да изглежда като Русия. Няма лошо. Ще трупаме. Щом така иска народът. И ще имаме тесни пътища. И руски вид на градовете и селата.
    Само да вметна, че имаме по Маастрихтските критерии право да вземем 90 милиарда лева държавен дълг 8а да стигнем 60% от БВП.

  50. 50 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2976 Неутрално

    До коментар [#47] от "karatista":

    Трябва. Но това не въпрос на пари според мене А на качество. Оптимизация. Начин на мислене и преподаване.
    Ето пак пример от това около мен. Габровското МЕИ дето аз съм твърдо против да го има противно на всяка логика има 102% заетост от студенти. Обаче се случиха със заводите, случиха се с Япония и с 30 милиона европейски средства направиха най-модерните лаборатории в Източна Европа. Да се смаеш И оцеляват. Щели да привличат генийчета и да правели Силициева долина. На мене ми е смешно. Мегаломанщина. Ама оцелява.
    Като направим 10 университета, а не във всеки град тогава ще стане работата. Габрово и университет Смях. Комунизъм. Във всеки град университет Ама ЕС ги е приело и си животуват.

  51. 51 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Весело

    До коментар [#49] от "Да вярваме на истината":

    я, ми ето, с маастрихта мислим еднакво

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  52. 52 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#50] от "Да вярваме на истината":

    ми идеално, сега денков като го ротират да почва да изпълнява план 2030 за пизата и университетите.

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  53. 53 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 617 Неутрално

    До коментар [#9] от "Да вярваме на истината":Нещо си в грешка....Имаме само фискалния резерв който е 15 милиарда или 7,5 милиарда евро.. Това поддържа валутния борд...Валутни резерви, както си го описал, няма такова чудо...Иначе депозитите са над 100 милиарда, и за това съм съгласен че са мъртви пари !
    —цитат от коментар 29 на tuborg75


    Въобще не си наясно, нали? Валутния резерв е в съвсем друга институция, нарича се БНБ (или валутен борд) и няма нищо, ама нищо общо с фискалния резерв (който пък е ангажимент на правителството и парламента). Валутния ни резерв трябва да е равен (по фиксирания курс 1.95583) на левовете в обръщение. Ако дойде виденовата зима отново, този път бнб може да реагира адекватно. Нещо повече, в момента Валутния резерв не е равен на левовете в обръщение, а е по-голям, и то доста.

  54. 54 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3932 Неутрално

    Отлична новина за България.

  55. 55 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1579 Весело

    Добре, че ГЕРБ са в сглобката и дърпат йуздите! Баце знае, кои са важните неща.
    —цитат от коментар 1 на rtf181246358


    Добре е. Дръпнал ти е юздите тиквоча и ето на от вчера си на линия. И недей да четеш дори Винету. Той обича простите, но най-вече по-простите. Капиш?

  56. 56 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 838 Любопитно

    Същевременно имаме налудничавият валутен резерв от 82 милиарда лева точно и още 6,5 милиарда от фискалния резерв вземания 88,5 милиарда лева. Плюс 75 милиарда свпъхликвидност от банките 163,5 милиарда мъртви пари.
    —цитат от коментар 9 на Да вярваме на истината


    Не са "мъртви пари". Това е паричната стойност на рисковете, които света вижда в нашата политика. Тези рискове са натрупани от досегашните ни политици и провежданата от тях политика. А досегашните ни политици са били такива защото са били поканени от народа. Така погледнато, тези 163,5 милиарда са глупостта на 6 млн. гласоподаватели за последните трийсетина години. "Гъбарите" също ги слагам в кюпа, защото те имат капацитета да вкарат в парламента една чисто нова партия, и да я направят "незаобиколима". И това са го можели почти постоянно, обаче "гъбите са по-важни".

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  57. 57 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3932 Весело

    До коментар [#2] от "svg64":

    Що , не Таварищ ......?! Това да не е РуZZия , дето яко печатат рубли , за да финансират войната и подготвят окончателния срив на икономиката....?!

  58. 58 Профил на bistr
    bistr
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    До коментар [#23] от "zxp53317185":професорите, ама ако са истински!
    —цитат от коментар 25 на karatista

    До коментар [#12] от "Darulio":
    - в рамките на добрата шега, и аз предпочитам професорите ! нали разбирате, че ако имахме толкоз И Истински професори, нямаше дори да има нужда да харчим милиарди за пътища а щяхме да си летиме напред назад...
    но за съжаление ни професорите ни професори, а още по-малко пък смешните ни министърчета

  59. 59 Профил на bistr
    bistr
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    До коментар [#34] от "пРезидента!":

    - а ако позволите, разбирам много добре какво казвате, но аз го виждам като риск... Ами че те тези нещастни министърчета не можаха един План за развитие да разработят, и да вземат от там милиард - 2... А не дай си боже ако изведнъж трябва да харчат милиарди...
    Бихте ли си поверили собствените милиони на такива като Асенча да ви ги управляват ?...

  60. 60 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3932 Неутрално

    До коментар [#4] от "Канасубиги":

    ++++++++++++++++
    Гарантирано от Чорапът !

  61. 61 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 598 Любопитно

    "Постигнатият по-добър дефицит е дал възможност правителството да одобри 1.2 млрд. лв. на регионалното министерство за разплащане проекти на общините. "

    Те пък гледат всичко да похарчат от очакваните данъци и такси плюс още 3% от БВП дефицит. И това е когато икономиката е в подем...

    Можеше тази година бюджета да е по-скромен, така че да сме абсолюутно сигурни, че няма да надхвърлим 3% бюджетен дефицит. Освен това, пропуснахме да включим в конституцията поправка, че за пълния икономически цикъл (от рецесия до рецесия) бюджетния дефицит ще е на нула. Такава поправка към конституцията приеха в Германия. По този начин, България няма да увеличава дълговете си дори и когато държавата няма нужда да помага...

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  62. 62 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3932 Любопитно

    До коментар [#18] от "Да вярваме на истината":

    Ама градски, този проблем е от доста години .....какво направи Тиквата за 11-12 години на власт.....какво направиха " служебните гълъби" за около две години.....?! И сега ти е виновна " сглобката"!!!!

  63. 63 Профил на kkl38598034
    kkl38598034
    Рейтинг: 430 Неутрално

    До коментар [#43] от "Uprsport":Напротив ти ми говориш с руска пропаганда и съзнание. Да трупаме. А не активно да инвестипаме в страната и гя да изглежда като Русия. Няма лошо. Ще трупаме. Щом така иска народът. И ще имаме тесни пътища. И руски вид на градовете и селата. Само да вметна, че имаме по Маастрихтските критерии право да вземем 90 милиарда лева държавен дълг 8а да стигнем 60% от БВП.
    —цитат от коментар 49 на Да вярваме на истината


    Кои сме тия "НИЕ" дето ще ги вземем тия пари. И после които е са тия другите дето ще ги връщат? Или те няма да се връщат тия пари? Щото май тия дето ще ги "вземат" ще са различни от тия дето ще ги връщат. Аз например нямам никакъв път до тези пари, няма да получа нущо от тях. Както и 90% от съгражданите няма да получат нищо тях. Ще ги развъртят по едни фирми за поръчки, хубаво ще построят нещо, ама ще забогатеят неимоверно и после с поколения ще се подиграват на останалите.

  64. 64 Профил на galina georgieva
    galina georgieva
    Рейтинг: 1726 Неутрално

    Всъщност този дефицит въобще не е добра новина,защото цената е нереализирани големи инфраструктурни проекти, харчим по-малко, защото в някакъв момент не успяваме да реализираме големи инвестиционни проекти, включително по еврофондовете и Плана за възстановяване! Наред с това и задлъжняхме още повече,заради теглени кредити!

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  66. 66 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2976 Неутрално

    До коментар [#62] от "bat_plamen":

    Защо да ми е виновна сглобката?! Държавата харчи бавно независимо кой е на власт. И при Борисов пишех същото. Това ни е проблемът. Няма оперативен капацитет. Дай боже да го създаде Държавата България.

  67. 67 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 598 Любопитно

    [quote#10:"zxp53317185"][/quote]

    Инфлацията за декември 2023 г. още не е отчетена:

    https://www.nsi.bg/en/content/2539/inflation-rate-calculator

    Но ако подледнем инфлацията през последните 12 месеца които са достъпни (ноември 2022 г.- ноември 2023 г.), тя е вече 5.4%, в сравнение с 16.9% за предходните 12 месеца (ноември 2021 г- ноември 2022 г.).

    Почти пет процента и половина е сравнително висока инфлация, но е тройно по-ниска от почти 17%... Нещата се движат в правилната посока, и при това сравнително бързо (при положение че все още сме извън еврозоната, но във валутен борд, и не можем да влияем на основния лихвен процент на ЕЦБ).

    Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)
  68. 68 Профил на edin13
    edin13
    Рейтинг: 159 Неутрално

    До коментар [#18] от "Да вярваме на истината":

    Държавата няма визия какво трябва да прави ,а няма и капацитет ,има капацитет само да се организират групови кражби от строежи и затова вървят само проекти на наши хора , които се разграбват ,за пример мога да ти дам пътя Русе Варна ,от Дунав мост до Метро ,път ,за който бяха изхарчени 150 милиона ,ама преди да дойде ГЕРБ и го откри видната червена другарка Плугчиева ,дето сега дава интервюта няляво и надясно ,а дефакто парите откраднати ,пътя дупка до дупка и напълно амортизиран ,същото е положението и с мечтите за път Русе Бяла и Русе Свиленград ,просто никога няма да станат ,защото ни управляват червените мародери ,те са във всички партии и групировки .

  69. 69 Профил на edin13
    edin13
    Рейтинг: 159 Неутрално

    До коментар [#67] от "plamen_b":

    Добре ,че ни храни ЕС ,без нищо да произвеждаме ,дефакто в страната плащат данъци само средните фирми ,големите не дават нищо , а над 1.5 милиона души са в сивата икономика и не плащат нито данъци ,нито осигуровки ,държавата лесно може да ги открие и да им направят ревизии ,кой от къде си има парички и да ги принуди да плащат данъците си ,за да имаме що годе икономика и растеж поне като румънските .

  70. 70 Профил на boevbisser СУПЕР
    boevbisser
    Рейтинг: 2357 Неутрално

    Положително е, че дефицитът е под 3 %, щото президентът щеше да сложи 6 %, ако нямаше редовно правителство и сбогом на еврозоната. Обаче не харесвам какъвто и да е бюджет с дефицит - защо въобще да правим дефицит, ако можем да изкараме на 0. И тази година явно ще е така - не стигат приходите - те са неизпълними, режем малко повече от капиталовата програма и готово. Продължавам да твърдя, че програмата за 2024 г. е проинфлационна и без никакви реформи, никакви - хеликоптерни пари по много и за всички, с цената на външни заеми при висока лихва. Това, което куца на държавата - образование, здравеопазване, инфраструктура, не се решава елементарно с хвърляне на повече пари, а с умно харчене.

  71. 71 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1578 Неутрално

    До коментар [#67] от "plamen_b":

    За да влезем в еврозоната инфлацията трябва да ни е двойно по - ниска от сегашната.
    Това че била падала не е достатъчно.

  72. 72 Профил на До руските мекерета
    До руските мекерета
    Рейтинг: 2017 Весело

    Е, армагедонът се отлага.

    Оплаквачите на бюджетните дефицити, в т.ч.. повелителите на изчисляването им, следва да се концентрират върху 2025 и насетне, за да не се излагат с 2024.

  73. 73 Профил на Родолюбец
    Родолюбец
    Рейтинг: 917 Весело

    За лани - добре. Да видим как ще се развият нещата тази година.

    61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.
  74. 74 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 8 Неутрално

    По-малко ще ме боли, ако вместо от 3 метра, падна от 2.8 :)

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  75. 75 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5757 Неутрално

    Къде са Радевите служебни да докарат дефицита до 6-7 %.

  76. 76 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    По-малко ще ме боли, ако вместо от 3 метра, падна от 2.8 :)
    —цитат от коментар 74 на petrow1973


    Глупав коментар. Не разбираш смисъла на това , дефицитът да бъде под 3%. Това е изискване , на което трябва да отговаряме за влизане в еврозоната и както се вижда от публикацията, го изпълняваме.

  77. 77 Профил на k.i.p.
    k.i.p.
    Рейтинг: 66 Неутрално

    2.8% на касова основа, а на начислена основа колко ще излезе? Защото това също е важно, дори повече! За да стане ясно и колко задължения за разходи е направило правителството през годината! И пак не ми е ясно защо се радват повечето, като при отбелязани дефицити през последните няколко години, ние сме задължени по теорията на публичните финанси да уравновесим бюджета и да направим няколко години на излишък! Кога???? Когато го няма Хасенчо, предполагам!!!???

  78. 78 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5763 Неутрално

    Къде е Радев и неговите “експерти”, които отговаряте за преточване на парите ни в Русия?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  79. 79 Профил на madridchanin
    madridchanin
    Рейтинг: 247 Неутрално

    До коментар [#76] от "tacheaux":

    под 3%. Това е изискване , на което трябва да отговаряме за влизане в еврозоната и както се вижда от публикацията, го изпълняваме.
    😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆
    Това е изискване да не се връщат пари 💸 и затягат коланите

  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  81. 81 Профил на madridchanin
    madridchanin
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Ако тия 2,2% дефицит са верни това лош показател за усвояване на европейските фондове за 2023 година преди ЕС допускаше дефицит 2,5% а България е даже под него а сега е цели 3%





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #