"Лидл" финансира 36 граждански идеи с 365 хил. лв.

Търговската верига "Лидл България" даде ваучери на различна стойност за 36 идеи на граждански организации, медии, журналисти и младежки групи от различни населени места в рамките на програмата си "Ти и Lidl за нашето утре". Общият фонд за всички проекти този път е 365 хил. лв.
Парите се набират от веригата, като тя заделя 5 ст. от всеки фискален бон на клиент. Общо за шестте години от съществуването си програмата е финансирала 155 проекта за 1.28 млн. лв.
Проектите, чиито автори днес получиха наградите си, имат за цел да достигнат до 300 325 души от 21 населени места в цяла България, допринасяйки за това хората да водят по-качествен и пълноценен начин на живот. В тазгодишното издание ще се изпълнят проекти в нови осем населени места - Карнобат,
Крушаре, Тутракан, Чепеларе, Синеморец, Райново, Петрич, Садовец.
Одобрените от жури проекти са разпределени в пет области: 8 са в #BeFair - за социална справедливост и равенство; 6 са в #BeLocal - с фокус насърчаване на културата и опазване на историческото наследство, 5 са в #BeActive - за активен начин на живот и граждански активизъм; 7 са в #BeGreen - за идеи, свързани с опазването на околната среда; 7 са в #BeVocal - в подкрепа на медийни и журналистически проекти.
За първи път в инициативата можеха да кандидатстват регионални медии и индивидуални журналисти. В категорията финансиране ще получат четири регионални медии и трима индивидуални журналисти. Целта на новата категория, създадена с подкрепата на Асоциацията на европейските журналисти, е да се даде повече гласност на социално значими теми и да се подкрепи т. нар. журналистика на решенията. Мария Черешева, представител на организацията, напомни, че в днешно време е много трудно да се прави качествена журналистика по места заради влошената среда и натиска, който изпитват регионалните журналисти.
Грант в подкрепа на децата със специални образователни потребности връчи националният омбудсман Диана Ковачева. Тя избра да отличи проекта на Фондация "Св. Николай Чудотворец" от Добрич -"Многообразие и равенство в "Чудната градина". Той е част от категорията #BeFair и целта му е да създаде пространство, в което да бъдат провеждани интерактивни обучителни сесии на открито, работилници и събития, в които участници да бъдат деца от 4 до 11 години.
"Тази кампания е особено важна, защото всъщност се сбъдват мечти и те не биха се случили, ако не беше тази подкрепа, защото тя дава шанс. Тези деца са част от уязвима група, невидима и неразбрана от обществото. Те се сблъскват с много стереотипи, липсата на учители, възможности и ресурси. Няма да е пресилено да се каже, че тази кампания им дава възможност за живот, защото образованието им дава шанс да се учат на умения за живот. А нашето образование не е адаптирано към тези деца", обяви тя.