"Лидл" финансира 36 граждански идеи с 365 хил. лв.

"Лидл" финансира 36 граждански идеи с 365 хил. лв.

За нас този проект е мисия, в която вярва всеки член на нашия екип. С всяка изминала година виждаме реалното отражение на усилията, които всички като общество влагаме в тази кауза. Защото онези 5 ст. от всеки касов бон, които заделяме, имат реално измерение, обяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"
"Лидл България"
За нас този проект е мисия, в която вярва всеки член на нашия екип. С всяка изминала година виждаме реалното отражение на усилията, които всички като общество влагаме в тази кауза. Защото онези 5 ст. от всеки касов бон, които заделяме, имат реално измерение, обяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"
Търговската верига "Лидл България" даде ваучери на различна стойност за 36 идеи на граждански организации, медии, журналисти и младежки групи от различни населени места в рамките на програмата си "Ти и Lidl за нашето утре". Общият фонд за всички проекти този път е 365 хил. лв.
Парите се набират от веригата, като тя заделя 5 ст. от всеки фискален бон на клиент. Общо за шестте години от съществуването си програмата е финансирала 155 проекта за 1.28 млн. лв.
Проектите, чиито автори днес получиха наградите си, имат за цел да достигнат до 300 325 души от 21 населени места в цяла България, допринасяйки за това хората да водят по-качествен и пълноценен начин на живот. В тазгодишното издание ще се изпълнят проекти в нови осем населени места - Карнобат,
Крушаре, Тутракан, Чепеларе, Синеморец, Райново, Петрич, Садовец.
Одобрените от жури проекти са разпределени в пет области: 8 са в #BeFair - за социална справедливост и равенство; 6 са в #BeLocal - с фокус насърчаване на културата и опазване на историческото наследство, 5 са в #BeActive - за активен начин на живот и граждански активизъм; 7 са в #BeGreen - за идеи, свързани с опазването на околната среда; 7 са в #BeVocal - в подкрепа на медийни и журналистически проекти.
За първи път в инициативата можеха да кандидатстват регионални медии и индивидуални журналисти. В категорията финансиране ще получат четири регионални медии и трима индивидуални журналисти. Целта на новата категория, създадена с подкрепата на Асоциацията на европейските журналисти, е да се даде повече гласност на социално значими теми и да се подкрепи т. нар. журналистика на решенията. Мария Черешева, представител на организацията, напомни, че в днешно време е много трудно да се прави качествена журналистика по места заради влошената среда и натиска, който изпитват регионалните журналисти.
Грант в подкрепа на децата със специални образователни потребности връчи националният омбудсман Диана Ковачева. Тя избра да отличи проекта на Фондация "Св. Николай Чудотворец" от Добрич -"Многообразие и равенство в "Чудната градина". Той е част от категорията #BeFair и целта му е да създаде пространство, в което да бъдат провеждани интерактивни обучителни сесии на открито, работилници и събития, в които участници да бъдат деца от 4 до 11 години.
"Тази кампания е особено важна, защото всъщност се сбъдват мечти и те не биха се случили, ако не беше тази подкрепа, защото тя дава шанс. Тези деца са част от уязвима група, невидима и неразбрана от обществото. Те се сблъскват с много стереотипи, липсата на учители, възможности и ресурси. Няма да е пресилено да се каже, че тази кампания им дава възможност за живот, защото образованието им дава шанс да се учат на умения за живот. А нашето образование не е адаптирано към тези деца", обяви тя.