Прекратен е търгът за 7 двуетажни електрически мотрисни влака

Прекратен е търгът за 7 двуетажни електрически мотрисни влака

Прекратен е търгът за 7 двуетажни електрически мотрисни влака
Обществената поръчка за доставка на 7 двуетажни електрически мотрисни влака с прогнозна цена от 410.5 млн. лв. без ДДС е прекратена. Това е решил министърът на транспорта Георги Гвоздейков, става известно от регистъра на обществените поръчки.
Мотивът на транспортния министър за прекратяването на поръчката е, че единствената подадена оферта от "Консорциум 7 DDEMU" не отговаря на предварително обявените условия за изпълнение на поръчката.
Министерството на транспорта ще обяви нов търг, ако решението за прекратяване на поръчката не бъде обжалвано пред Комисията за защита на конкуренцията, са уточнили от ведомството в отговор на запитване на "Медиапул".
Китайският държавен "Консорциум 7 DDEMU" беше предложил изключително изгодна цена за покупката на влаковете - 250.2 млн. лв. без ДДС, припомня изданието. Проблемът в офертата според Гвоздейков е в представения график за изпълнение на доставката на влаковете. Посоченият срок за доставка на напълно завършен и окомплектован подвижен състав (от втората до седмата бройка влакове) е между 36-ия и 52-ия месец, а за срок за регистрация на името на Министерството на транспорта, включително и времето за самата регистрация, на всички бройки влакове между 50-ия и 54-ия месец.
В същото време в тръжните условия транспортното министерство е поставило изискване бройките подвижен състав да бъдат доставени и регистрирани не по-късно от 33 месеца от датата на започване на изпълнението на договора.
Участниците в "Консорциум 7 DDEMU" са две компании с един и същи китайски собственик. Споразумението за създаването на консорциума е сключено между китайската "CRRC Джуджоу Локомотив Ко." (CRRC Zhuzhou Locomotive) и германската "Фосло Ролинг Сток ГмбХ" (Vossloh), която всъщност е нейна собственост от 2020 г.
"CRRC Zhuzhou Locomotive" участва самостоятелно в прекратения търг за доставка на 20 едноетажни влака. По нея сега тече процедура за пряко договаряне, като транспортното министерство отправи покана към двамата кандидати, които подадоха оферти - CRRC Zhuzhou Locomotive CO и испанската Patentes Talgo SL.
Държавната политика на Китай е да дотира производителите си на влакове, което позволява предлаганите от китайските компании цени да са двойно по-ниски от тези на европейските конкуренти. Целта на Китай е да навлезе и да завладее европейския пазар.