Над половината онлайн потребители на модни стоки купуват само намалени, сочи проучване

Над половината онлайн потребители на модни стоки купуват само намалени, сочи проучване

Над половината онлайн потребители на модни стоки купуват само намалени, сочи проучване
Продължилата и през 2023 г. инфлация, непредвидима политическа и икономическа обстановка, както и редица други макрофактори с влияние върху индивидуалния начин на живот, са се отразили и през 2023 г. на навиците за пазаруване на мода онлайн. Това се вижда от данните от традиционното годишно проучване на европейската модна търсачка "Глами" (Glami). То е проведено сред 6679 души страната. Почти половината от тях - 44%, казват, че отделят по-малко средства за дрехи и обувки, отколкото преди.
Все пак според 41% от анкетираните повишението не е драстично, но 52% казват, че купуват по-малко и само необходими модни артикули. Други предпочитани подходи са пазаруването само на намалени продукти и определянето на стриктен бюджет. Общо 59% пазаруват само намалени стоки, а промоциите не са фактор за само 12% от анкетираните.
Една трета от участниците в проучването казват, че средно на месец отделят между 200 и 400 лв. за дрехи и обувки (30% от отговорите).
Резултатите от проучването сочат, че 71% от потребителите избират да пазаруват предимно онлайн, а 22% от анкетираните разпределят усилията си в съотношение 50/50 между дигиталното и физическото модно пазаруване.
Трите най-важни причини, които анкетираните посочват като предимства пред физическите магазини, са: по-голям избор на брандове и стилове, пестене на време и по-ниски цени. На следващите позиции се нареждат възможността да филтрират това, от което се нуждаят, избягването на пренаселените магазини, възможността за сравнение на оферти и промокодовете, които са приложими предимно онлайн.
Извън сравнението между онлайн и офлайн средата потребителите заявяват, че най-важното съображение по време на интернет пазаруването е доброто съотношение между цена и качество (45%).
Други фактори, които оказват влияние, са дали любимите брандове са пуснали разпродажба, безплатна ли е доставката до вкъщи и дали има възможност за плащане при получаване на пратката. Последното е свързано с това, че българите все още остават привърженици на плащането при доставка - 75% отговарят, че залагат на този метод пред онлайн плащането.