Колкото повече щети, толкова по-скъпа "Гражданска отговорност", предлага правителството

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    А не може ли колкото по-малко щети, толкова по-малко отговорност!?!?!

    Според мен, така ще си го нагласят, че вместо да съберат сегашните такси за всички застраховки и да ги преразпределят наново, те ще вземат сегашните като база, и ще започнат допълнително да ги надуват.

    Откъдя накъдя аз сам шофьор трябва да плащам 2 граждански за 2 коли, които не мога да карам едновременно, и да хвърлям едни 700 леа на година, без да имам произшествия за 30 години назад.

  2. 2 Профил на yilt_
    yilt_
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Това го слушам вече 20 години.
    И трябва да има държавна застрахователна компания.

  3. 3 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2689 Неутрално

    Най тъпоти е е правителство и държава са дори част от това?
    Застрахователят, частния бизнес за застраховане трябва да преценява рискове и цени.
    Ролята на държавата би трябвало да е единствено да контролира че всеки има гражданска отговорност.
    Уууф тоя социализъм и комунизъм няма да ни излезе от празните глави?

  4. 4 Профил на fantomas
    fantomas
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#3] от "Таралеж":

    Регулацията е нормална функция на държавата, иначе като потребители ще бъдем изядени от монополи.

  5. 5 Профил на cto591144385
    cto591144385
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#4] от "fantomas":

    Тя (държавата) поначало е допуснала монополи(картели) пък после щяла да ги регулира.
    И двете действия ми се виждат с крайно съмнителен ефект.

  6. 6 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 632 Любопитно

    Колкото повече щети, толкова по-скъпа "Гражданска отговорност", предлага правителството
    —цитат от коментар 0 на заглавие


    А така.
    Да си дойдем на думата.
    Едно времешните "мутри" станаха
    законни "застрахователи"!
    И "държавата" не спира да им помага
    със законодателство, което ги облагодетелства!
    Та "мафиотско-мутренска" или "мутро -мафиотска" държава
    ли да се нарича, ви оставяме на вас да решите.

  7. 7 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#4] от "fantomas":

    Така е на теория, на практика застрахователното лоби ни гърби точно през държавата. Те видиш ли само се съобразяват със законодателството, а недоволните да протестират пред парламента :)
    Абсолютно всички ще плащат повече от сега, по тия правила дето ги вкарват.

  8. 8 Профил на Maria Simova
    Maria Simova
    Рейтинг: 8 Гневно

    Това трябваше да стане преди 10 год. , ама в "мутро -мафиотска" държава режат до кокал и сега пак нагоре застраховките!

  9. 9 Профил на Петър Атанасов
    Петър Атанасов
    Рейтинг: 10 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тангра":

    Точно същото щях да напиша. В Швейцария е така. Застраховката е към номера и ако имаш 10 коли и не искаш да ги караш едновременно - плащаш една гражданска. Ама тук всички такива са ги направили като данък. И реално като процент от дохода плащаме повече данъци от швейцарците.

  10. 10 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 312 Неутрално

    Връщане към соца? Това си е грижа на застрахов.пазар.

  11. 11 Профил на itl421157417
    itl421157417
    Рейтинг: 382 Гневно

    До коментар [#7] от "terminal velocity":

    ....така е...на всичкото отгоре КАТ вършат работата на застрохователите и проверяват дали са застраховани колите, ония от тол-таксите и те вършат същата работа....
    Егати правителството....как не се сетиха да станат задължителни застраховките за фермерите....без застраховка да няма субсидия...

  12. 12 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    Докато гражданската е за кола а не за шофьор, това са глупости

  13. 13 Профил на Valentin Tzonev
    Valentin Tzonev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Абе сбъркана държава от всякъде: Застрахователите сами си знаят как да застраховат по-бесните водачи; какво ги интересува КАТ колата дали и как е застрахована. Когато ДЗИ бе държавно бе друго време, ма ние си караме като в соца...

  14. 14 Профил на Düsseldorfer
    *****
    Неутрално

    В България явно колата е социална придобивка. Трошка до трошка. Как минават ГТП един господ знае. Гражданската застраховката също е смешна и ако нямаш КАСКО духаш супата. Политическа воля за ред и правила няма. Хубавото в цялата ситуация е, че скоро новият внос на уникати ще спре. Той вече е силно ограничен, но ще дойде момент в който ще спре. В западна Европа пазара на коли, особено втора ръка е в процес на тотална трансформация. Хората си карат колите по-дълго. Не електрическите коли имат висока остатъчна стойност. Трошка за 700 евро, ела пак през новият век.

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  16. 16 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 88 Неутрално

    Сега, застраховката на водача ли е или на автомобила? Може ли лице без книжка да сключи ГО?
    Ако застраховката е за автомобила, ако аз съм собственика и имам инциденти, малусът ще се прехвърли ли към купувача? Ами фирмените коли, дето ги карат по няколко човека?
    Въобще ще стане голяма каша, а средната цена ще скочи нагоре.

  17. 17 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Основната тежест при застраховането в Германия е гражданската отговорност. Като резултат е фактът, че си пазят колите. Една беля да направиш виновно, после ти съдират кожата. Без ГО спират колата от движение. Моята застраховка е над 1000 евро годишно, а в БГ цената на ГО е смешна.

  18. 18 Профил на AdMin
    AdMin
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не знам как е във всички останали страни по света, но знам за една, в която Гражданска отговорност се плаща само и единствено на държавна застрахователна компания. Останалите застрахователи могат да си играят само с каско застраховките.
    Та в тази същата държава системата бонус-малус работи. Всяка година се оценяват приходите и оперативните разходи на компанията и решават да вдигнат или да намалят ставките. По-често ги вдигат, но има случаи на намаление.
    Не съм мечтател по соца, но вярвам, че трябва да има една държавна банка, която да обслужва фиска, глоби, такси и пр., една държавна застрахователна компания, която да се грижи за ГО и един държавен модерен последно поколение дейта център, който да обслужва електронното управление, администрацията, сигурността и пр.

  19. 19 Профил на koliok5
    koliok5
    Рейтинг: 530 Неутрално

    пълно порно... гражданска отговорност на колата... тва е ламарина, бе, ква отговорност?!

    Застраховката трябва да е поделена между кола и шофьор: мощна кола - висока застраховка, шофьор - на мама лигльото с 50 нарушения за 2 години, с ботевска брада и татуирани джолани - тройна на нормалната застраховка - тва е..

  20. 20 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2618 Весело

    До коментар [#3] от "Таралеж":

    "Ролята на държавата би трябвало да е единствено да контролира че всеки има гражданска отговорност."

    Да не би държавата да ми контролира всеки договор - за доставка на хляб, мобилни услуги, транспортни услуги!? Ако трябва да обплепвам със стикери прозорците на къщата (за да е видно на проверяващите/катаджии по съответния предмет), ще си остана без слънце.

    "Уууф тоя социализъм и комунизъм няма да ни излезе от празните глави?"

    Тая уйдурма - "Гражданска отговорност", сключена от името/номера на ППС-то, е британска в името на опазването на здравето и имуществото на британците от "злите" автомобили.... и е използвана за "наказване" на "богатите" - колкото е по-мощен (личния) автомобил, толкова е по-висока стойността на застраховката (привнесено и за данък МПС у нас). Обаче, фирмините, държавните и камионите някак си лицимерно са изключени от тази "права комунистическа" логика.
    На всичко отгоре държавата/евромисирките дават самоизключващи се правни норми:
    "Проектът предвижда размерът на застрахователната премия да се обвърже с предявените претенции и да отразява цялата история на причинените щети при използване на дадено превозно средство"
    уж премията ще се обвързва с претенциите, но "за вреди на имущество (вещи) сумата се увеличава от 2.1 млн. лв. за всяко събитие, независимо от броя на увредените лица, на левовата равностойност на 1.3 млн. евро."
    Ще се радвам, ако някой ми посочи автомобил/вещ на стойнст 1.3 млн. евро. Например, Опел Корса се врязва в Еймбръс (Цената на един Abrams достига $4,3 млн. в зависимост от варианта.) и го унищожава напълно, без никаква опция за ремонт. А семействата на "четиримата танкисти и кучето" получават по 6.450 млн. евро (за убитите ни момчета в Кербала държавата/онзи ревящ с трабанта евреин изплати по 20 хил. лв. на семейство).

  21. 21 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#9] от "Петър Атанасов":

    Риска от инциденти е функция както от водача (възраст, навици) така и от автомобила и това е доказано многократно. И затова на каквото и да е застраховката - водач или автомобил винаги ше има недоволни. И затова в повечето държави е приет варианта който е по-удобен за типичната ситуация 1 човек да има 1 автомобил и затова застрахйовката е на комбинацията човек-автомобил. И само за сведение, в Бълагрия имавсякакви застраховки - примерно има застраховка на фирма с която може произволен човек да управлява всеки един фирмен автомобил. Но понеже риска е по-висок (понеже не знаеш кой джигит ще вземе ключовете), цената е значително по-висока Има и чиста застраховка на човек и важи за всеки автомобил, ползват ги за пренасяне на нови автомобили. И пак са доста по-скъпи.

  22. 22 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#18] от "AdMin":

    Големия проблем с такива "единствени държавани" неща е че почват добре но много бързо деградират и стават много зле. Понеже партиите на власт кадруват в управлението им, много бърчо се окава че шефа е идиот и краде като разпран. Ако искате скорошен роден пример - вижте Ел Би Булгарикум дето вечно е пред фалит. И така е по цял свят, даже в САЩ има проблем с малкото държавни неша - примерно завода за танкове Абрамс е държавен и има вечна драма с него. И затова в нормалните държави всяка икономическа дейност се оставя за частни фирми а държавата само контролира. И ако и трябва нашо се прави търг и обшествена поръчна.

  23. 23 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 894 Неутрално

    Откъдя накъдя аз сам шофьор трябва да плащам 2 граждански за 2 коли, които не мога да карам едновременно, и да хвърлям едни 700 леа на година, без да имам произшествия за 30 години назад.
    —цитат от коментар 1 на Тангра

    Трябва, защото може едната да я кара жена ти, ама да си я писал на твое име, защото имаш бонус, а тя има малус.
    Когато имаш един номер за двете коли и го местиш на която ще караш, тогава можеш да имаш една застраховка на двете.
    Същото важи за някой приятел, за внука-джигит на някоя баба, която уж има книжка ама не е карала от 20 години и съответно няма нарушения, и т.н.
    Тоест - пак неперфектна система.
    Освен липсата на произшествия и щети по света отчитат и шофьорския стаж, ама само времето, през което си бил застрахован на твое име, а не цялото време когато си имал книжка. Като нямаш стаж, почваш на много висока застраховка.
    Затова хората си я правят и почват да си трупат добра история - не карат кола на името на баба си, защото няма да натрупат история и все някога бабата като умре, ще трябва да почват все едно от нула с висока застраховка.

  24. 24 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#16] от "tos_buratino":

    Никаква каша няма освен във вашата глава. Гражднаската е на човек ЗА автомобил. Като така може да се сметне по-добре риска и цената е най-ниската. Ако много държите, има и само на автомобил има и само на човек но понеже риска е по-висок са много по-скъпи и се ползват само професионално от фирми.

  25. 25 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#23] от "Камен":

    Този модел с отстъпка за липса на инциденти е много добър но няма да го приемат в България понеже ще доведе до високи застраховки на новите водачи. А това е свешщенното право на младия джигит - да си вземе таралясник за 3000лв и да го кара нявсякъде.

  26. 26 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2618 Весело

    До коментар [#17] от "georgi_ww":

    "Моята застраховка е над 1000 евро годишно,"

    "The average cost of car insurance in Germany is around €300 per year for liability insurance, €500 per year for partial coverage, and €900 per year for comprehensive coverage. However, these are only rough estimates, and the actual cost can vary significantly depending on the factors mentioned above.

    Low mileage: If you drive less than 10,000 km per year, you can save up to 30%"
    https://www.expatova.com/car-insurance-in-germany-guide-for-expats #:~:text=The average cost of car,on the factors mentioned above.

    Ясно, тираджия! Или с "богато криминално досие".

  27. 27 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2618 Весело

    До коментар [#21] от "m17":

    "Но понеже риска е по-висок (понеже не знаеш кой джигит ще вземе ключовете), цената е значително по-висока "

    Ти да видиш пък как Булстрад отма приеха, че рискът при фирмените автомобили е по-нисък, цели 50% (за 120 автомобила), защото колата се дава на изпитан служител (може да е с книжка от една година, но е добросъвестен, че остава без работа при ПТП), с ограничен лимит (на гориво), с регулярен мрашрут (пътна книжка), с пълна сервизна подръжка на автомобила, ако и да е, че средния годишен пробег е 50 хил. км.
    И още 30% отстъпва при Автокаско застраховката.

  28. 28 Профил на Düsseldorfer
    *****
    Неутрално

    До коментар [#17] от "georgi_ww": "Моята застраховка е над 1000 евро годишно,""The average cost of car insurance in Germany is around €300 per year for liability insurance, €500 per year for partial coverage, and €900 per year for comprehensive coverage. However, these are only rough estimates, and the actual cost can vary significantly depending on the factors mentioned above.Low mileage: If you drive less than 10,000 km per year, you can save up to 30%"https://www.expatova.com/car-insurance-in-germany-guide-for-expats #:~:text=The average cost of car,on the factors mentioned above.Ясно, тираджия! Или с "богато криминално досие".
    —цитат от коментар 26 на wanderer


    Живота в Германия е сложен. Законодателя не е мързелив е разписал всичко по буквоядски начин. Може колегата просто да не е обърнал внимание какво пише в полицата му, дали е Haftpflicht, Teilkasko или Vollkasko. Аз не познавам човек с гражданска тук. Това значи стара кола, изцяло твоя собственост. Такива в Германия почти няма, всичко е на изплащане или лизинг(наем).

  29. 29 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2618 Любопитно

    До коментар [#24] от "m17":

    "Гражданската е на човек ЗА автомобил"

    И какво се записва в досието? Синът превишил с 50 км ограничението на скоростта; щерката "опраля" в стоповете на автобус, жената паркирала неправилно и собственикът wanderer не може да си поднови книжката или да плацика задник в Бяло море дорде не плати всички глоби (за които дори не знае).

  30. 30 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#27] от "wanderer":

    Това си е тяхно решение - щом са си сметнали риска и са решили че им е изгодно е ок. Но най-вероятноо има нещо специфично, примерно автомобилите са "закачени" към служител т.е на практика това е водач-автомобил. В типичната ситуация "всеки се качва на буса" цената е значително по-висока спрямо варианта човек-автомобил.

  31. 31 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#26] от "wanderer":

    Не, млад водач. В Германия младия водач без доказана история взима най-скъпата застраховка ( която пак е на човек и автомобил т.е ако кара спортен мерцедес ще плаща много хиляди евро на година) която е над 800 евро. И постепенно спада до под 300 ако нямаш инциденти много време.

  32. 32 Профил на AdMin
    AdMin
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#22] от "m17":

    То ако се разсъждава по такъв начин, виждаме колко са читави и онези, дето контролират - регулаторите.
    Виждаме как се сриват мрежи и системи, поддържани от ерзац дейта центрове, виждаме и как ни ухажват застрахователите, ама само докато сключим застраховката, а после зор да получиш обезщетението. При наличие на множество застрахователи не може реално да се приложи системата бонус-малус при ГО. За банката съм донякъде съгласен, понеже наскоро почнаха да изплозват пос терминали за безкасово плащане.

  33. 33 Профил на qqv391093118 СУПЕР
    qqv391093118
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Май пак ще има бонус фалос. Бонусът за застрахователите, фалосът за редовните шофьори.

  34. 34 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#29] от "wanderer":

    В гражданската може да впишпете и други водачи и тогава цената е друга. И ако има инцидент, догодина ще ви я коригират. А да дадете автомобила на невписан водач е незаконно, даже в България е така. И ако стане инцидент застрахователя ще плати но ще ви пусне регресивен иск и ще ви скъса задника.

  35. 35 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2618 Весело

    До коментар [#23] от "Камен":

    "Затова хората си я правят и почват да си трупат добра история "

    И като фалира Олимпик - край с историята ... и последният човек плаща двойно за съответната година.

    Не може ли да има едно базово/статистичско определяне на риска? Ако не си на пътя, няма риск. Следователно, ключов параметър е изминатото разстояние за година (ей на немците отма редуцират с 30% пенсиите, които два пъти в годината ходят на вилата). Вторият ключов параметър е извършено сервизно обслужване (не сегашните ГТП) - сервиз на застрахователя, сервиз на производителя попълват сервизната книжка на автомобила. Няма сервизна книжка, рискът/застраховката се утроява.
    И вместо да се гледа цената/мощността на автомобила като комунист на власт, да се гледа теглото - един претоварен пикат е пет пъти по-опасен от мощно Порше.

  36. 36 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#32] от "AdMin":

    Напротив, съвсем си може да се приложи. Вижте как е в цяла европа. Почваш на висока застраховка и всяка година без инциденти ви намаляват цената. И годините без инциденти си вървят с вас, независико от застрахователя. Те ги виждат и ви смятат индивидуален рисков профил и ви дават съоветна цена.

  37. 37 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2618 Весело

    До коментар [#34] от "m17":

    "В гражданската може да впишпете "

    Питам в досието какво се записва? И не по-малко важно, кой го вписва? Защото камерата, която била заснела превишената скорост преди 4 години край Плевен, вече е няма в правния мир - няма доказателство - няма нарушение.

  38. 38 Профил на qqv391093118 СУПЕР
    qqv391093118
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Да уточним, какво предлагат "експертите" - добре забравеният бонус-фалос, който се опитаха да вкарат гербоклуците:

    Кофти шофьор си, продаваш си колата на такива, които изнасят такива коли зад граница, примерно РСМ или Сърбия. Купуваш си пак от там друга, без история в България и започваш на чисто. Правиш мазалото, бракуваш колата, продаваш я за части или пък я продаваш на гореспоменатите и отново си купуваш друг автомобил, с който започваш на чисто.

    Бонусът е за тарикатите - колкото по-често правиш залуми, толкова по-често си сменяш колата.

    Редовен шофьор си, купуваш си кола, успяват да те измамят с такава с история, плащаш масрафа.

    Фалосът е за редовните шофьори.

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  40. 40 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 894 Неутрално

    До коментар [#23] от "Камен":"Затова хората си я правят и почват да си трупат добра история "И като фалира Олимпик - край с историята ... и последният човек плаща двойно за съответната година.Не може ли да има едно базово/статистичско определяне на риска?
    —цитат от коментар 35 на wanderer

    Не знам нашите гении какво са сътворили. Дано е както по света. А там как е:
    Историята за произшествия е на шофьора, не на колата. Ако имаш предизвикани инциденти и щети, ако щеш продай бавареца и се качи на Дачия 65 к.с. - няма да ти се изтрият.
    И обратното - ако нямаш инциденти, като си купиш нова (на старо) кола, инцедентите на предишния й собственик не се прехвърлят на теб.
    Колата има значение за премията ти само според мощността си. За кола 200 к.с. ще плащаш повече от за кола 100 к.с. Но две еднакви коли по 200 к.с. няма да ти струват различно само защото с едната са правени индиценти в миналото.
    Туйто - това е най-разумното. Вече нашите мъдри управници каква са я свършили, не знам.

  41. 41 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2689 Неутрално

    До коментар [#38] от "qqv391093118":

    Редовен шофьор си, купуваш си кола, успяват да те измамят
    😂😂😂😂
    Имам две коли, плащам им само гражданска застраховка с двама шофьори.
    Отстъпките са за плащане наведнъж, за това че застраховам и къщите в същата компания, за нерисково каране в зависимост от апликацията на телефоните.
    Ако сменя колата добавям новата в застраховката и махам старата, връщат ми пари от неизползваните дни. Всичко онлайн.
    Не разбирам как в България за щети е отговорна колата не шофьора?

  42. 42 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 383 Неутрално

    Правителството да се погрижи да се оправят пътищата в България(настилка, хоризонтална и вертикална планировка, осветеност,мантинели и т. н и т.н.). Няма други такива пътища в такова трагично състояние(като след война) не само в ЕС а в цяла Европа. А не да се грижи за увеличаване на печалбата на частни застрахователни дружества за сметка на данъкоплатците при това със закон.

  43. 43 Профил на Stan
    Stan
    Рейтинг: 1238 Весело

    Честито на гласувалите за ПП-ДБ, пожелавам им двойни и тройни застраховки.
    Скоро и двойни и тройни сметки за ток, благодарение на ПП-ДБ!
    Големи реформатори са няма що, народа от беден по беден ще става, а с всеки месец за наред от 2021 година април насам!

  44. 44 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    Колкото повече нарушения, по-голяма гражданска отговорност, защото това са рискови шофьори. А също и след всяко нарушение, освен глоба, посещаване на неделно у1чилище.

  45. 45 Профил на Stan
    Stan
    Рейтинг: 1238 Весело

    Имаше идея от "умниците" от ПП-ДБ, да се увеличава застраховката, дори при глоба от фиш и акт. Дали са го въвели, нашите лиляво "умници"?

  46. 46 Профил на Stan
    Stan
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#44] от "Роси":

    Казваш, да си богатеят застрахователите, що д ане станат милиардери от милионери?
    А и нали те глобяват с фиш и акт, или си мислиш че трябва за едно нарушение пет глоби да ти направят за това?
    Винаги си е личало, че феновете на ПП-ДБ, сте от умни, по умни. :)))))))))))))))))))))

  47. 47 Профил на Ivan Stoyanov
    Ivan Stoyanov
    Рейтинг: 174 Неутрално

    Напълно подкрепям проблема е, че например в София много пъти мутреси, мутри или просто обикновени лоу левъл след като те ударят и те са виновни на 100% при идването на полицията започват да лъжат и ако нямаш видео регистратор си за никъде защото милицията ти казва например: ще ви глобим и двамата единият при положение, че килфата на паркинга дава рязко газ и връща назад без да гледа дали има коли а ти си на 20 метра зад нея и милиционера иска и теб да те глоби защото не "спазваш дистанция" и ти си мислиш егати корупцията! И да на повечето хипермаркети има камери ама в същото време милиционера ти казва, че няма и ти какво да направиш в този случай! Така, че според мен е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да има закон всеки да е длъжен да има видео-регистратор! За тези части на Европа и това население няма друг вариант защото на Запад западняка няма да тръгне да лъже ама Ганьо тук е роден за това!

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  49. 49 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 25 Неутрално

    Аз в системата бонус малус виждам само малус. И кога най-накрая застраховките ще са на шофьора, а не на колата? Какво му пречи на някой с 15 катастрофи да кара "чиста" кола на жена си(примерно)?

    Няма да се абонирам
  50. 50 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 967 Неутрално

    А какво стана със злополучната реформа "Бонус-малус"? Колко години я чакаме и още я няма. Иначе е ясно какво се случи. Лобито на застрахователните компании победи. Много по-доходно е да взимаш големи застраховки от всички, вместо да товариш само честите нарушители и да намалиш цената за съвестните шофьори. Никога не сме били бяла държава и нма да бъдем. Още много хляб има да изядем, докато стигнем напредъка на западната цивилизация. Значи, Иванчо ще кара като луд, ще прави катастрофи всеки ден и ще плаща 100 лв гражданска, а Петранчо, който цял живот една катастрофа не е направил, също ще плаща 100 лв... И за да е още по-мазно, застрахователят ще вдигне гражданската на Петранчо, защото някой французин дошъл само да си регистрира колата в България и се прибрал във Франция, където направил катастрофа и сега Петранчо ще плаща и за французина.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  51. 51 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 8 Неутрално

    пълно порно... гражданска отговорност на колата... тва е ламарина, бе, ква отговорност?! Застраховката трябва да е поделена между кола и шофьор: мощна кола - висока застраховка, шофьор - на мама лигльото с 50 нарушения за 2 години, с ботевска брада и татуирани джолани - тройна на нормалната застраховка - тва е..
    —цитат от коментар 19 на koliok5


    По твоята логика маце 90-60-90 с кола 100 коня, държавата трябва да ѝ плаща за да кара:)

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  53. 53 Профил на Idmvr
    Idmvr
    Рейтинг: 363 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тангра":

    По принцип така трябва. В Германия всеки притежател на полица Гражданска отговорност има “степен”. 30 са мисля. Аз като дойдох в Германия почнах от първа, стигнах до пета, при което значително намалява вноската и един ден чукнах калника на една кола. Лекичко. Върнаха ме на втора и едва сега го докарах до пета. Колкото по-ниска е степента, толкова по-малко плащаш и обратното. И да смениш застрахователя, нищо не се променя, защото си имат регистър.

  54. 54 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Чудесно предложение, което се върти всяка година последните 17 години...и нищо.
    Да видим дали ще стане тоя път.

  55. 55 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#38] от "qqv391093118":

    Историята е на ЧОВЕК не на автомобил. Цената на застраховката компонент, сметнат върху вашата история като водач и един малък компонент спрямо автомобила. Но никъде не се води исторята на автомобил!

  56. 56 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#37] от "wanderer":

    За какво досие става дума? Има си регистър на причинените щети по гражданска, той на името на човек. Предполагам визирате идеите да се проверява и рисковия ви профил в КАТ? Предполагам че ще се взимат предвди наложени и влезли в сила наказателни постановления - ако не оспорите фиш или акт той си влиза в сила и си остава на ваше име завинаги.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #