Летището в София да се развие като хъб, призовават авиокомпании

Летището в София да се развие като хъб, призовават авиокомпании

Летището в София да се развие като хъб, призовават авиокомпании
България трябва да анализира възможностите си да превърне летището в София в хъб за транзитни и трансферни полети, за да се подобри свързаността. Това заяви председателят на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА) Светослав Станулов при представянето на анализ на българския авиационен пазар за 2023 г., цитиран от БТА.
Той отбеляза и че развитието на летището трябва да осигурява достъп до наземната и до въздушната инфраструктура, а в момента няма бърза и пряка връзка с националната железопьтна инфраструктура, а Гара Искър е само на спирка с метрото от аерогарата.
Той очерта, че силното търсене на пътувания по въздух е продължило да стимулира възстановяването на пътническите пазари през 2023 г., но авиоиндустрията продължава да се бори с последиците от пандемията. И през миналата година е продължила нестабилността на повечето летища заради стачки, недостиг на персонал и оттам проблеми с наземното обслужване, отменени и закъснели полети.
По данни на организацията в края на 2023 г. действащи са 20 авиопревозвача с валиден оперативен лиценз, като българските авиокомпании са оперирали със 78 самолета - 59 пътнически и 18 карго. Над 85% от самолетите на българските компании работиха на чужди пазари, основно в Европа.
Осигуряването на безопасност беше ключово и през 2023 г. за българските авиооператори, посочи той. България продължи да се утвърждава с бързи темпове като важен европейски център за техническо обслужване и ремонт на самолети, посочи Станулов.