Средната стойност на поръчаните онлайн стоки расте с над 100 евро за година

Средната стойност на поръчаните онлайн стоки расте с над 100 евро за година

Средната стойност на поръчаните онлайн стоки расте с над 100 евро за година
Електронната търговия в България продължава да расте, като голяма част от търговците вече продават и зад граница. През миналата година предварителните данни сочат, че нейният дял от БВП е достигнал 2.11% при 1.92% година по-рано.
Това обяви на пресконференция създателят и организатор на Balkan eCommerce Summit, цитирайки проучвания на организацията.
Според тях средната стойност на поръчаните стоки онлайн през 2023 г. е 680 евро, докато през 2022 г. е била 555 евро.
Христо Радичев от "Медияпост Хит Мейл" цитира данни на собствено онлайн проучване в региона на Централна и Източна Европа, според които малко над 52 процента от търговците все още не продават онлайн. Причините за това са различни, но най-общо, защото не смятат, че им липсват знания или че стоките им са подходящи за такава търговия.
В същото време 35% планират до 12 месеца да започнат собствен онлайн бизнес, а една трета твърдят, че в следващите 12 месеца ще започнат да продават в чужбина.
От тези, които продават онлайн, около 20 на сто го правят извън собствената си държава.
"Динамиката ясно показва, че непрекъснато расте процентът на хората, които или отварят собствен онлайн магазин, или заедно с това започват да продават зад граница", казва Радичев, цитиран от БТА.
По данни на най-големия онлайн търговец eMAG над 53 процента от потребителите в България са купували до момента някаква стока онлайн. Потребителската кошница е разнообразна, а все повече се купуват напитки, кафе, продукти за красота, лична грижа, дори и пелени за бебе. "Пазаруването онлайн става все по-често за ежедневните ни нужди, а не само за големите покупки", коментира обясни Мирослава Станева.