Какво да знае бизнесът за поколение Z, което ще наследи богатството от бейби бума

Родените между 1995 и 2010 г., наричани поколение Z (Gen Z), ще наследят в следващите 20 години богатството, създадено от родените от бейби бума след Втората световна война. Експертите определят това като трансфер на богатство в размер, който досега е невиждан. Това е и причината бизнесът в различни сфери да започне да се готви как ще спечели вниманието на тези потребители.
Те не гледат толкова телевизия, не са фенове на мейлите, нито обичат твърде много да говорят по телефона. За тази мащабна промяна се готвят и играчите в сектора на недвижимите имоти.
Не искаме телевизия
Лив Баген от Нидерландия живее в Куала Лумпур от около десет години. Тя заема висок пост - директор "Глобални продажби", в компанията Juwai Iqi. Работила и живяла е и на други места по света, а сега е в Азия, където населението расте с най-бързи темпове. Там вече се виждат и тенденциите, които се очаква много скоро да проникнат и в останалата част на света и в частност Европа.
"Ако искате да правите пари, през следващите 10 години трябва наистина да навлезете дълбоко в културата на поколението Z, за да разберете как мислят, какво четат, какво гледат, как харчат парите си". Това коментира тя на конференция на "Рeалто груп".
Посочва, че ако по-старите поколения, които в момента са най-активната част на пазара, все още гледат по няколко часа телевизия на ден, то това не може да се каже Z, които са взряни в телефоните си и телевизионният екран е за по-малко от час на денонощие в полезрението им. Това е и причината да не може да се очаква, че рекламите ще достигат до тях по този канал.
Техният телевизор е "Ютюб"- платформа, в която информацията е представена интерактивно в кратки видеоклипове. "Нещо, което е много различно от телевизора, от който само с консумира, нали?", посочва тя. Тънкостта е, че това поколение иска да се ангажира, да реагира на видяното, а не само да го гледа с очите си. С това Баген обяснява огромната роля на социалните медии в живота на хората днес.
Не ни звънете, не ни пращайте мейли
За поколението Z не само телевизията се явява отживелица, казва Баген. "Мейлът може би не е бъдещето", казва тя. Подкрепя думите си с данни, от които се вижда, че въпросното поколение все по-малко използва тази форма на комуникация. Вижда това от професионалния си опит в Азия.
"Азиатците не използват имейл. Имейлът не е незабавен", коментира тя. А в допълнение и електронната поща има големия недостатък да не дава възможност за комуникация на момента. С него отговор може да получиш и след 24 часа, не това не е "тук и сега". А подобно на милениълите и поколението Z иска незабавен отговор.
Това е и причината да ползва предимно приложения за незабавни съобщения като WhatsApp и подобни.
Тези хора предпочитат да видят дали съобщението е получено и видяно. И дали получателят е онлайн.
Телефонните обаждания, които широко се ползват от брокерите да общуват с клиентите, също се оказват нещо от миналото от гледната точка на бъдещите държатели на богатството на света. Въпреки, че телефонът е непрекъснато в ръцете им. Това младо поколение не ползва телефоните, за да говори много по тях. И освен това се отнася подозрително към непознати номера, от които им се звъни.
Лив Баген отчита разлики между Азия и Европа, но нейната прогноза е, че това което вече се вижда като поведение в бързо развиващата се Азия е утрешната действителност за Европа.