За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
zxp53317185
Рейтинг: 1455 НеутралноВземе пари от едните (които печелят), даде пари на вторите (те пък вземат че фалират), после вика - изоставаме с инвестициите , трябва да вземем повече пари от първите и да дадем на вторите 🤷
БМЗ
Рейтинг: 756 Любопитно2.66 ГВт нови мощности, какво ще го правим тоя ток??!
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)karatista
Рейтинг: 211 Неутралноотлично! то не че има друг вариант
We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!Смутензасрамен
Рейтинг: 1057 ВеселоИ това без законите на ППДБ, за които пишат кървави писма до всички ?
Не мога да повярвам.
danvan
Рейтинг: 6755 РазстроеноТова е поради малкото закони, приети от ППДБ ...
Точно обратно на тъпите опорки.
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
*****
Неутрално5 Профил на danvan
Това е поради малкото закони, приети от ППДБ ...
Точно обратно на тъпите опорки.
-- -- --
Да не кажа - комай никакви закони приети от ПП/ДБ ..
А които бяха все пак приемани - им се наложи преправяне по 3-4 пъти!
Това е истината..
Напълно вярно!
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноЕ нали точно за това са батериите. 1000MW батерии са колкото мощността на единия блок на АЕЦ Козлодуй.
Когато има нужда от тази енергия, тя ще се ползва директно, А ако в момента на производството има излишък и цената е ниска, тогава се съхранява в батериите. Връща се обратно в мрежата вечерно време, по време на пика на търсенето на енергия, когато слънцето се е скрило и цената на тока е най-висока.
При наличието на батерии, няма да има нужда тецовете да работят цял ден без нужда, за да могат да поемат вечерният ПИК.
*****
Неутрално4 Профил на Смутензасрамен
КЛУБ
Смутензасрамен
Рейтинг: 2178
12:35, 02 ное 24
Весело
И това без законите на ППДБ, за които пишат кървави писма до всички ?
Не мога да повярвам...
-- -- --
Не ..
Има закони, специално турнати в ПВУ .. (от самият Просто Киро ) ..
-- -- --
.. "Законът за личния фалит е ключов по отношение на второто плащане по Националния план за възстановяване и устойчивост. Ако той не се приеме, няма да има плащане“, заяви министърът на иновациите и растежа Александър Пулев, цитиран от пресцентъра на ресорното ведомство.
Пулев акцентира върху липсата на законодателство за свръхзадлъжнялостта на гражданите. .."
Мнозина фенове на ПП/ДБ назовават Закона за личния фалит - "антикорупционен закон " .. а ако ги питанме за поробности - кое му е антикорупционното - бият минуси и ни цукват на доклад за банване!
ПП/ДБ .. такива са ни те ..
*****
НеутралноВанка, ти па с твоите батерии ..
КОЛКО им е капацитетът - пита се - на всите теа твои батерии..
Капацитет - е във мегават.часове ..
Напр- ако батерията може да дава 10 часа по 1000 киловавата - то тя е 1 Мвч..
За да покрие товар на Мрежата у нас - който е ок. 5300 Мв - за седмица - 168 часа..
Ни трябват батерии 168х5,3 Гигавата = 890 Гигаватчаса ..
Това - ако имаме седмица с мъгли, облаци и сняг ..
Ако имаме две седмици - двоен капацитет !
*****
НеутралноДо коментар [#2] от "БМЗ":
Ще го субсидираме,какво да го правим?!Са,и ще изсечем още гори,за да забучим соларки.
brazza
Рейтинг: 2089 НеутралноТази "подкрепа" за проектите е какво? - заем без лихви; заем с ниски лихви или безвъзмезден кредит?
Тези проекти са губещи, нали така, и всички ние ги подкрепяме в името на зеления преход.
Ако пък са печеливши, защо е нужно ние да ги подкрепяме? Банките са набълбукани с пари, да си вземат заем.
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноДо коментар [#9] от "sim4o":сеСлед толкова писане за балансиране, регулиране на честота и косинус фи, точно на тебе ли трябва да ти обяснявам разликата между базова, балансираща и пикова централи?
Очевидно не си имал дете, защото това което си написал е че като се роди първо ще го научиш на първата годинка на 100 метра спринт, на година и два месеца на 10 км маратон, и половина да се научи да пълзи.
Защо реши, че първоначално батериите трябва да поемат базовия товар за седмица напред, а след това да караме назад?
След толкова писане, така и не си разбрал че инерцията на масите, която е толкова важна за стабилността на мрежата, не акумулира енергия за седмица, нито за ден, нито за час, даже не е и за минута, А за 1-2 секунди, за да даде време на автоматиката да регулира мощността.
Батериите първоначално ще поемат тези една-две секунди, после първичното регулиране на честотата, което също е за секунди, после вторичното за минути.
Това са изключително скъпи услуги, които ще дадат най-добра възвръщаемост.
Ivan Peev
Рейтинг: 311 НеутралноОтново пари на вятъра, или на слънцето, все тая - пропилени пари за да се облагодетелствата "наши" хора.
Два дебила это сила!Закриване на всички ВЕИ-та и пренасочване на финасирането къв АЕЦ БЕлене.
Щом някои хора имат свободни пари и искат да инвестират, АЕЦ Белене е за тях.
Частно-пубично партньорство, АЕЦ изградена за 2-3 години и прекратяване на проблемите в енергетиката.
Де го сега онова недонсче Трайчо, дето тъвредеше, че имаме излишна енергия?
Къде са останалите скачащи срещу АЕЦ Белене, които твърдяха, че не ни трява?
Сега те да плащат от джоба си всеки киловат внесена енергия в страната.
Премахване на всички ВЕЦ-ове вкарани в експлоатация след 2000-та година.
Нода за хората, а не джобовете на спекуланти.
И е крайно време енергетиката да излезе на светло. Всеки договор сключен за енергийни прокети да се публикува н Ентернет. Край на търговската тайна.
Който крие нещо, значи е мошенник и работи срещу народа и държавата!
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноТочно обратното! Изключително печеливши са. Две от батериите с общ капацитет 110 MWh вече заработиха и се очаква капацитетът им да се увеличи двойно до края на годината.
В интервю на въпрос защо не е изчакал милиардът който отпуска Европа за батерии, единият от собствениците каза, че би изгубил милиони докато ги чака. Спокойно можеш да видиш колко е разликата в цената на тока за мегават час по обяд и вечерно време и да сметнеш Колко струва зареждането на тези батерии по обяд и връщането на тока в мрежата вечерта.
*****
НеутралноДо коментар [#14] от "Ivan е":
Аа виждаме я цената каква е По сметките си.Хем уж евтин тока,хем сметките растат?!Мислите ли,че лъжете някого изобщо??
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноНе знам тролиш ли, или наистина вярваш в глупостите които пишеш? Информацията е навсякъде и достъпна за всеки
Отваряш сайта на ЕСО, който е публичен и виждаш кои централи колко произвеждат в реално време, както и консумацията на цяла България
Ще ми кажеш ли като погледнеш какво виждаш
Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 02.11.2024 13:20:21
Име MW
АЕЦ 21,53% 1061.51
Кондензационни ТЕЦ 16,93% 834.82
Топлофикационни ТЕЦ 6,02% 296.84
Заводски ТЕЦ 2,75% 135.65
ВЕЦ 0,20% 9.85
Малки ВЕЦ 0,82% 40.43
ВяЕЦ 1,35% 66.69
ФЕЦ 50,12% 2471.39
Био ЕЦ 0,27% 13.34
Товар на РБ 3497.04
*****
НеутралноТоест - сега БАТЕРИИТЕ НЕ МОГАТ да поемат за седмица нито базовия товар , нито пиковия, нито друг , нито сезонна неравномерност ..
ТОВА ти е мнението в момента?
*****
НеутралноДа бе ..
След толкова обяснения и писане - взех да се май отказвам от Дискусии ..
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноАз не лъжа, но ти правиш внушения.
Първо, сметките на битовите потребители нямат нищо общо с цените на борсата за които говоря.
Второ, цената на тока намалява през последните години, ако отчетем инфлацията. Иначе казано, цените на тука се качват по-бавно отколкото расте инфлацията.
Трето. Тебе може и да те лъжат, но мен не могат да ме излъжат, че тока не ми е поскъпнал. Ще ми обясниш ли откъде идват парите за разликата, при положение, че плащам за нощна тарифа 5 стотинки за киловатчас, а държавата плаща на ТЕЦ Марица Изток 2 по 20 ст за същата енергия? Само наивник вярва че има безплатен обяд. Разликата пак и я плащаме ние. Чист популизъм.
За предишния дадох сайта на ЕСО, Но тебе мога да те пратя да видиш реалните цени в сайта на ibex
*****
НеутралноТука съм съгласен напълно..
Малоумната гретенска сган теа работи не ги вдява , колкото и да обясняваме!
А за синус 50 херца , за първи хармоници 150 херца , за косинус фи, за синхронизация, за балансиране - спирам да коментирам , понеже взе да ми писва от тъпоти ..
MilliVanilli
Рейтинг: 575 НеутралноДо коментар [#7] от "Ivan е":
Сам съм, други няма...Колега, я дай пример за ефективно работеща батерия нейде по света? Чувам, че цената за съхранение/освобождаване на тази енергия е 60 ст/квч. Скъпо удоволствие.
MilliVanilli
Рейтинг: 575 НеутралноТези батерии нейде в района на Банско/Разлог? Да, четох за този успешен опит с китайски батерии. Ама нали вече слагаме мито на всички китайски стоки?
Сам съм, други няма...
LIon
Рейтинг: 8 НеутралноПовечето използвани батерии работят с ефективност над 95%.
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноТова е твоето мнение, моето мнение е, че не могат да поемат седмичен товар, не могат да поемат базов товар, да не говорим за сезонна неравномерност, което вече пък би било върха на простотията да се поема от батерии, които да правят по един цикъл годишно
Твърдя, че към момента батериите могат да поемат балансирането и да помагат за регулиране на честотата.
Ех ако знаеше какво е балансиране и как се извършва? Няколко пъти ти зададох въпроса, но не ми отговори.
Като за начало разбери какво е това балансираща група и за какви мощности става въпрос В балансиращата група и колко енергия трябва
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноБраво! Виждам че за пет минути разлика в мненията, вече си намерил информация за несъществуващите батерии в световен мащаб.
Батериите вярно са скъпо удоволствие. Прочете ли за цената им? Отвори ли сайта на ibex, да видиш цените на тока за всеки час от денонощието за вчера за днес за утре?
На няколко места вече наричат батериите машина за печатане на пари. Да знаеш цената на тока за всеки час от Ден и ножчето за следващите 24 часа и да имаш батерия, която да ти позволява да спекулираш с тези цени е като предварително да знаеш числата от тотото.
Погледни ги и направи една елементарна сметка?
MilliVanilli
Рейтинг: 575 НеутралноДо коментар [#25] от "Ivan е":
Сам съм, други няма...Когато попитах се сетих за батериите на Илон Мъск в Австралия. После си спомних, че е имало малък пожар там. И после се сетих за идиотският план на Кокорчо за инсталиране на гигантски батериен парк в Старозагорско в мащаби невиждани в света и далеч по-мощен парк отколкото този в Австралия.
И най-накарая: питам се защо ще се подаряват пари на инвеститори в много рентабилен проект? Та това е антипазарно.
Роси
Рейтинг: 5238 НеутралноА , когато изпуснем сроковете за внасяне на корекциите по ПВ, ще ги плати бюджета ли?
*****
НеутралноТова е една от ключовите мащабни промени в Националния план за възстановяване и устойчивост в направление "Нисковъглеродна икономика".. На 1 562 815 429 лв. без ДДС е оценен проектът за соларни батерии, залегнал в българския План за възстановяване.
Имаме и ПОЛОЖИТЕЛНО ЯВЛЕНИЕ В ПРОЕКТА НА КИРИЛ ПЕТКОВ ..
ПРАВИЛНИТЕ ДИМЕНСИИ - ПРОЕКТЪТ Е ЗА 6000 МЕГАВАТ.ЧАСА - тоест може да поеме базов товар 6 Гигавата за ЕДИН ЧАС..
Да припомним, че според разчетите на ЕСО имаме пиков товар от 7,6 Гигавата ..
Или - батериите ще могат да захранят мрежата за 40 минути.
След това - отнякъде трябва да дойде енергия ..
Животът на батериите е около 3000 зареждания. Ако ги разделим на 365 дни, са 8 години, но това е, ако ги зареждаш по един път на ден.
Ако , обаче имат няколко цикъла разреждане/зареждане, няма да изкарат 8 години, а 4-5..
След което - трябва да намерим, къде да ги заровим (или изгорим ) ??
Или друго?
Какво?
*****
Неутрално27 Профил на Роси
СУПЕР
Роси
Рейтинг: 7866
14:47, 02 ное 24
Неутрално
А , когато изпуснем сроковете за внасяне на корекциите по ПВ, ще ги плати бюджета ли?
-- -- -- -
А защо ще изпускате сроковете?
До сега нищо ли не е направено?
Закона за личния фалит е ясен .. въпреки, че е вписан в ПВУ - с него сте до кривата круша ..
Ама и с останалите неща ли ПП/ДБ са я свършили, като кучето на нивата?
Нищо ли няма готово/
Два реда барем, написани?
*****
НеутралноПод 92% , ако са нови.. литий-феритни ..
Като мине малко време и не са нови - КПД 80% средно ..
Което не е малко ..
Като се сложат обаче инверторите и силовата електроника, както и преноса и трансфомирането на енергията - се явяват още едни 15 % загуби..
*****
НеутралноМи да ..
С тея 6000 Мегаватчаса батерии на Киро ( браво, че използва правилни мерки - а не като някоакви мислители, дето лумкат някакви гигавати .. ама не е ясно, за час ли са теа мощности, за два ли) .. та с тея 6000 - имаме поемане на товара за .. от 40 минути минималоно . до 1,5 часа максимално .. зависи от консумацията ..
И после, като минат тея 40 минути, за които сме дали два милиарда за батерии - кво правим?
Ей ни го проблемът ..
А КПДто - с мед да ги намажеш .. устройва ни и 40% КПД ..
irl471142598
Рейтинг: 2946 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "zxp53317185":
Ако имаш предвид "мариците" , печалбата имат , когато не се отчита загубата . Откъде идват напр. стотиците милиони за рекултивация на унищожената там земя? От Марс ли падат?
Или напр. парите разходвани за лекуване на дихателни и еднокринни болести на десетките хиляди работещи и живеещи в 30 км радиус около мариците?
Или десетките хиляди отпаднали от пазара на труда , отсъстващи дълго от работа, починали ? Кой плаща това ?
Ivan е
Рейтинг: 24 Неутрално[quote#31:"sim4o"][/quote]
Пак те питам знаеш ли какво е балансиране И какво базова мощност?
Погледни в 16-ти коментар и кажи какво ще се промени през нощта?
Тези ФЕЦ 50,12% 2471.39MW с какво ще бъдат заместени?
Тангра
Рейтинг: 992 НеутралноПак обяснявам на неграмотните маргинали, ППДБ гласоподаватели.
Причината за НОВИТЕ ЦЕНИ НА ИМОТИТЕ Е ИНФЛАЦИЯТА.
А ИНФЛАЦИЯТА СЕ ПОРАЖДА КАТО СЕ ПЕЧАТАТ ПАРИ И СЕ РАЗДАВАТ ЗА ГЛУПОСТИ.
Ай ся, пак врякайте, че бабата, дето си продавала панелката била алчна. В същото време не ставате един пирон да забиете. Диванджии.
*****
НеутралноПогледни в 16-ти коментар и кажи какво ще се промени през нощта? Тези ФЕЦ 50,12% 2471.39MW с какво ще бъдат заместени? [/quote]
Въпроси, въпроси ..
А когато сняг запръска?
Що ще чиниш, ти зимъска?
Ако сняг и лед покрие теа 2471.39MW за пет дена - с какво ще бъдат заместени?
А после - има облаци и мъгла още седмица ?
А товарът на мрежата - баш тогава има свойството да отива накъм 7,4 Гигавата..
Отговорът на всичко - е разбира се - в коментар 16!
Истината, и пътят, и живота ..
С батерии - таз сила нова - съдбата си ти поднови!
И какво правим , като Планът на Просто Киро е за 6 Гигаватчаса срещу скромната сума от милиард и половина без ДДС , а товарът на цяла България - е 7,4 Гигавата ?
Ами батериите ни стигат за 40 минути!
После - ток от Турция!
Глупав бил Просто Киро, а ?
Ми не, не е ..
*****
Неутрално5,3 гигавата - СРЕДЕН ТОВАР .. максималният (пиков) е към 7,6 Гв.
За един час - 7,6 Гвч..
На Киро батериите, са 6 Гвч.
За тях ще се дадат милиард и половина - без ДДС ..
За да покрие ЕДНО ДЕНОНОЩИЕ, на Киро и на гретените от ПП/ДБ ще им трябват поне 24 такива комплекси батерии ...
1 562 815 429 лв. без ДДС х 24 = 37 507 570 296 лв. без ДДС
За седмица - със сняг, мъгла и лед 168 часа ..
562 815 429 лв. без ДДС х 168 = 262 552 992 072 лв. без ДДС
Това - за първите батерии..
Ама след 4 години - трябва да сме ги сменили, понеже ще им е минал срока на ползване и ще са взели-дали..
Нали ви обяснихме :
А Мурзилите на Митрофанова ми бият ли, бият минуси
tacheaux
Рейтинг: 2382 НеутралноТой ще замени тока от Мариците , които ще бъдат спрени.
*****
НеутралноКак , чисто физически , ще замени Мариците?
Ето едно мнение:
Какво, вярно - ще става през нощта?
Вечер кат си лягаме - колело ще караме, или що ?
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноТъкмо се прибрах и си лягам, но не смятам да карам колело. Гледам обаче, тези 2500MW не са заместени с въглища, както ти обясняваше? Как тогава е БАЛАНСИРАНА системата? Този баланс ти се губи, защото не знаеш какво е и как се прави. ОчевАдно не е с въглища!
Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 03.11.2024 02:07:44
Име MW
АЕЦ 35,20% 1063.04
Кондензационни ТЕЦ 31,52% 951.79
Топлофикационни ТЕЦ 10,16% 306.73
Заводски ТЕЦ 4,03% 121.62
ВЕЦ 0,32% 9.68
Малки ВЕЦ 1,35% 40.77
ВяЕЦ 16,98% 512.76
ФЕЦ 0,00% 0
Био ЕЦ 0,44% 13.24
Товар на РБ 3179.95
*****
Неутрално??????????
Кога съм обяснявал за въглища?
Когато говорихме за балансиране , синхронизиране и диспечеризиране - винаги съм казвал, че има хора - диспечери.
Инженери, дето са в една зала ..
Те отговарят за баласниране, поддържане на честотата, поддържане на синус , решаване на проблемите с реактивната енергия и хармониците и т.н.
Един от основните ефекти на хармониците е увеличаването на тока в системата. Това се наблюдава при третия хармоник, който предизвиква остро увеличение в нулевата фаза на синусоидата на тока ..
Този ефект е от значение при създаването на електрически системи с нелинеен товар.
И да си представим - махнем инженерите..
Кажем "въглищата ще балансират"..
И насипем в залата купове с въглища и заключим !
Какво ще стане вечерта?
Ти ако си едно въглище - ще балансираш ли?
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноДо коментар [#40] от "sim4o":
Значи според тебе отговора е че тези хора карат колело в залата А ти спиш?
Виждаш ли колко абсурдни стават отговорите ти когато не разбираш въпроса?
Като сме тръгнали да говорим за хора, има едни хора, които се събират да правят товарови графици на всяко предприятие, които отчитат потреблението на всяко предприятие за следващите 24 часа за всеки час от денонощието и ги дават на търговеца си на енергия да им напазарува съответните количества за всеки час. Той отива на борсата и за всеки час от денонощието се пазари отделно кой ще му продаде енергията и на каква цена.
Тоест за всеки час от денонощието всеки един участник независимо дали е консуматор или производител, е планирал точни количество в мегават часа за всеки час.
Тези планове не винаги се спазват на 100% затова потребители и консуматори сами влизат в балансиращи групи, които сумират грешките и се стремят да запазят баланса на потребление и консумация в групата, защото иначе плащат за небаланс. В България има около 50 такива балансиращи групи.
Освен борса ден напред има и борса час напред, където можеш да си купиш или продадеш излишната енергия ако нещо са се променили плановете в последния момент. Това е балансирането. Балансирането е ПЛАН. Не става хаотично, както си го представяш!
Както виждаш е предвиден товара за 10 дни напред. Включително на фотоволтаиците и вятъра, за които е предвидена точно колко ще произведат и с какво ще бъдат заместени.
През по-голямата част от годината, въглищните централи могат да не работят при наличие на достатъчно батерии и добре балансирано производство на ток от вятър и слънце.
*****
НеутралноАко въглищните централи не работят поне 80% от времето - е безумие въобще да съществуват ..
Да припомним - основните разходи , напр заплати, амортизации, поддръжка и т.н. си им вървят при всяко положение ..
Ако отворим за Германия Kapazitätsreserve, Netzreserve, Sicherheitsbereitschaft - и ще видим, че за да стоят мощности в резерв - се плаща по 99 990 евро на Мегават резервирана мощност !
1000 Мегавата - са един гигават, а ние видяхме, че за България понякога трябват над 7 гигавата ..
Ако оставим ТЕЦ да ни стоят диван-чапраз за момента, когато ни потрябват бихме давали , по немската методика , за резерв над 70 милиона евро ..
Отделно разходи за Мрежа към тях и т.н.
Иначе - много ясно, че НИТО БАТЕРИИ, НИТО ВЪГЛИЩА МОГАТ ДА поддържат честотата, да се справят с реактивната енергия или с балансирането ..
Да направим експеримент - да махнем инженерите от залата, а да насипем по пода батерии ..
Ще имаме ли балансиране и стабилизиране на честотата на Мрежата?
Не, разбира се .. батериите ще балансират, колкото би балансирала и котката - тоест никак !
И двете теории - че въглищата могат да балансират, или че батериите могат да балансират - са еднакво идиотски!
Прост експеримент - слагаме в някоя стая по пода батерии/въглища и излизаме и затваряме вратата ..
Ще видим, че батериите самостоятелно не могат , даже да угасят лампата!
П.П
Иначе видяхме, че батериите за 1,6 милиарда на Просто Киро - при върхово натоварване стигат за 40 минути ..
П.П
И аз много често съм в почивни дни на работа.
Например - тази събота бях зает, но понеделник няма да работя - и ще ходя до Гезундбрунен до българския магазин..
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноКато говориш как мариците не могат да бъдат заменени, за хората в мариците ли говориш или за въглищните централи които да бъдат заменени физически с нещо друго?
Аз през цялото време ти говоря, че ТЕЦ Марица Изток 2 в най-скоро време ще бъде заменена от батерии. Процесът вече е започнал. Жалко за хората работещи в мариците, които ти се опитваш да принизиш до цитирам "едно въглище" .
Държавата, тоест политиците, отдавна трябваше да са спрели да лъжат тези хора, че Марица Изток има някакво бъдеще. Няма никаква икономическа логика мините и централите да продължават да работят с този раздут щат.
Дано политиците не залепнат в другата крайност да ги нареждат на скрап. Задължително трябва да запазим тези мощности като студен резерв. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!
*****
Неутрално.. 99 990 евро на Мегават държан в резерв Е В МОМЕНТА в сила до 2026 г. .. Може да стане и повече .
.. " Die Reserveleistung ist für zwei Jahre vom 2024 bis zum 30. September 2026 zu erbringen.
Die Kraftwerksbetreiber erhalten dafür 99.990 Euro pro Megawatt .."
Ако ще имаме разполагаемост и резервиране - трябва да плащаме ..
П.П
НИЕ И В МОМЕНТА ПЛАЩАМЕ..
Благодарение на един стар, все още пазен в тайна договор, подписан четири дни преди парламентарните избори през 2001 г., Националната електрическа компания се задължава с 250-280 млн. лв. годишно
. Плащането е за „разполагаемост“, тоест не е свързано с конкретна дейност или продукция, а с обещанието в случай на нужда да се задействат мощности за производство на електричество.
Общо за разполагаемост и за произвеждания ток, НЕК плаща на „КонтурГлобал Марица Изток 3“ над половин милиард лева годишно.
Вижда се, че за девет години НЕК са заплатили 4.35 млрд. лв., като плащането за произведено електричество е само 42% от това число. Останалият приход идва от плащане за разполагаема мощност ..
Ако ще имаме ТЕЦ да ни стоят диван-чапраз и да чакат да заработят - сумите няма да са по-малки и в момента ..
*****
НеутралноЛогиката е чисто технологична ..
ЗА ДА МОЖЕ НОРМАЛНО и безопасно да работят мощностите - им трябват специалисти НА ВСИЧКИ ПОЗИЦИИ..
Без никакво значение, дали произвеждат в момента 0 Мегаватчаса, 10 Мегаватчаса или повече ..
Малоумното умнокрасивистко каканижене : " ама те не работят на пълнамощност, за какво е тоя персонал" е точно толкова идиотско, ако се иска един влак/самолет/кораб - ако се движи с 12 км/ч. да има един екипаж, а ако се движи с 40 км/ч. персоналът да е по-голям ..
Ми умнокрасивистки глупости!
Персоналът Е ЕДИН И СЪЩ И ПРИ ПЪЛНО НАТОВАРВАНЕ И ПРИ ЧАСТИЧНО !
Разходите за осветление, за отопление , за топла вода в баните и за транспорт на заетите - също е един и същ , без никакво значение с каква мощност работи съоръжението в момента и дали въобще работи ..
Ама какво да очакваш от гретените - освен гретенизми..
Таа сган вярваше, че ако насипеш по пода на командна зала батерии и махнеш инженерите - батериите щели били да се емнат да балансират ..
Да се смееш ли, да плачеш ли?
А дето си мислят, че диспечерите нощем карали били колело?
Боже, Боже ..
*****
НеутралноТози "раздут щат " им СЕ ПЛАЩА...
Те са си доказали, пред НЕК разходите , доказали са технологичната необходимост и например на ТЕЦ-3 СЕ ПЛАЩАТ ПО 230 МИЛИОНА ЗА "РАЗПОЛАГАЕМОСТ"..
Ако НЕК иска да са в резерв и съоръженията да могат да тръгнат - плаща!
Как иначе?
Кой да го поеме разходът за персонал?
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноДо коментар [#42] от "sim4o":
Писали сме заедно.
Продължаваш малоумните теории че ако няма инженер да ти включва и изключва бойлера той ще гръмне. Също така че на климатика стои инженер с термометър в ръка и го включва и изключва за да поддържа точно температурата която си задал на дистанционното което е прочетено от друг инженер.
Балансирането на системата става автоматично. Да не мислиш че инженера стои за да балансира всяка секунда ръчно? Да не мислиш че аз стоя на инвертора да му обяснявам кога колко трябва да произвежда за да не връщам в мрежата?
Той си стои в килера сам самичък и си ги решава тези неща. Прави каквото съм му казал. В случая да не произвежда повече, отколкото ми е моментната консумация, за да не връща енергия в мрежата.
Ето че и аз балансирам европейската система, към която съм свързан.
Поне най-накрая осъзна, че системата е съставена от милиарди части, така че нищо не зависи от една единствена част колкото и да е голяма. Било то и въглищен ТЕЦ.
И продължаваш да не правиш разлика между максимален товар за всички времена, за който не спря да говориш и реален товар който се изменя в рамките на денонощието в големи граници, както и сезонно.
Както виждаш, максимумите през сезона в ежедневието са около пет шест хиляди мегавата. До 7 ни трябват само още 1 000 студен резерв. Можем да си го позволим. Така или иначе загубите когато мариците работят са още повече. Печалбата е че няма да замърсяват.
Работниците спокойно могат да се наемат сезонно, точно както селскостопанските работници, работниците в зимните курорти и работниците на морските курорти. Няма да е някакъв прецедент.
*****
НеутралноТова къде, в коя държава?
В Германия, в САЩ, в Япония - не е така ..
И НИКЪДЕ НЯМА система (става дума за голяма, национална мрежа - а не 15 къщи на някакъв остров) , която да е на любимите ти батерии ..
Няма - и толкоз !
А като искаме да имаме резерв ТЕЦ , а зад него - да имаме резерв и мини - плащаме!
Цена в Европа (цитирах ти я) някъде 100 000 евро на мегават резервирана мощност ..
Персоналът е технологично обоснован и няма как да е друг !
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноНеправилно си сметнал задачката.
Това все едно да намалят на 50% влаковете, а не да им намалят с 50% скоростта.
Пет Марица Изток има осем блока, всеки със свой персонал. В момента работят само 4 блока и то на половин мощност, А другите са спрени.
Ще ми обясниш ли каква е логиката ако от 8 влака четирите са спрени, техния екипаж да ходи всеки ден на работа и да включва отоплението на четирите влака за да се топли?
*****
Неутрално?????
Така е по договор ..
А за тази разполагаемост СЕ ПЛАЩА..
По договора от 2001 имаш разполагаемост 260 милиона на година
Как да е иначе, да не се плаща?
П.П
Според Кодекса на труда - даже и в къщи да стоят и да чакат да ги извикат - пак би трябвало да им се плаща!
След като някой е решил, че трябва да разполага с резерва - за тая резерва плаща и толкоз..
Ако не иска резерв - да прекрати изискването за разполагаемост!
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноДо коментар [#46] от "sim4o":
Погледни си източника на информация за това плащане за студен резерв!
Свещена въглеродна крава
Димитър Събев 20.12.2019
Отдавна вече е забранено да се плаща студен резерв и разполагаемост. Затова трябваше да измислят държавна поръчка на завишени цени за изкупуване на тока от ТЕЦ Марица Изток 2 за регулирания пазар, за да може тецът да оцелее. Но и тази практика си има край на дата - излизането на битовите потребители на либерализирания пазар.
Да те питам знаеш ли колко произведе ТЕЦ Марица Изток 3 за последното тримесечие и колко работника работят в него?
Не знам Ти ли не знаеш или си мислиш че аз не знам за да говориш такива глупости.
zhivko6461
Рейтинг: 853 НеутралноРазбира се получават ги наши другари. По-важно е какви са резултатите от тези проекти? Основно: сериозни поражения за енергийната система; унищожаване огромни площи, подходящи за земеделие, пасища и гори; предизвикване на сериозна криза в осигуряването на вода за битови нужди и напояване; ...Финансовият ефект е съмнителен. Дори може би отрицателен. Особено ако се отчитат проблемите и разходите за балансиране на системата.А инвестициите? Те не са само за основното технологично оборудване. Средствата за допълнителна инфраструктура са огромни. Цената на електроенергията не клони към нула.
В някои страни реализират зелени енергийни проекти. Без това да предизвиква проблеми с баланса на системата. Те не плащат за прословутите квоти. По-точно плащат минимални суми. Колкото да са в играта.
А икономиката на ЕС рухва.
*****
НеутралноЯко глупости ..
И пиковото натоварване, според ЕСО е 7,6 Гигавата ..
Средно претеглено за годината - 5,3 Гигавата (Товара по времето когато е бил ангажиран - разделен на сумата на времето) ..
Отваряйте, четете бе ..
*****
НеутралноКуко, Марица 3 СПРЯ !!!
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноДо коментар [#54] от "sim4o":
Ти да видиш? Вярно ли вече научи тази информация? Защото само до преди минути обясняваше че продължаваме да им плащаме по 260 милиона годишно за разполагаемост?
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноТова мнение съм го пропуснал
Даже вече съм му отговорил . Аз сам си балансирам енергийната система на Европа към която съм включен.
Така и не разбра какво значи това балансиране и че не зависи от никоя държава, а от съвкупност на хиляди балансиращи групи.
Буквално всеки потребител или производител балансира енергийната система. ВСЕКИ. Попитах те кой инженер ти управлява бойлера както по температура, така и по балансиране на енергийната система? Или имаш двама инженера в къщи само на бойлера?
Прочете ли поне какво е балансираща група и колко такива има само в България? Не разбра ли че си поръчваш точно определено количество ток за всеки час от денонощието и си отговорен да си го ползваш.
Наистина не разбираш дори цитатите които даваш. Проблемът на България беше че бяха купени 2000 мегавата от чужбина от търговец който не е намерил на кой да ги продаде. Поръчани са а не са използвани и България беше глобена, въпреки че производството е било в чужбина.
Всяко предприятие може да си купи енергия от която си държава пожелае. Балансирането на Германия може да стане и от България при нужда. Свързани сме в една и съща система и честотата е една и съща.
Не става въпрос за държави и за шепа инженери събрани в една зала, който балансират цялата европейска енергийна система.
Инженер енергетик трябва да има във всяко едно предприятие по закон. Инженер който да изготвя товаровите графици за следващия ден и да купува точното количество енергия.
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноТо не е въпрос да четеш, без да разбираш като тебе.
Ето аз прочетох твоето мнение и направих бърза СОБСТВЕНА проверка.
5,3 х 24 часа = 127,2 GWh на денонощие
Това прави 890GWh на седмица
Средно 3,9TWh на месец
Това означава годишна консумация на България 46,4 TWh годишно.
Не мислиш ли че малко си пресолил манджата?
За 2023 България е консумирана 36 TWh като консумацията всяка година пада и ще пада, защото все повече домакинства и предприятия сами започнаха да си произвеждат енергията. С навлизане на батериите консумацията която преминава през мрежата ще става все по-малка.
Тоест за последната година средната консумация е била 4,1GW и ще продължава да пада, а не 5,3GW, както твърдиш. 50% от тази консумация се поема от АЕЦ Козлодуй, през деня над 100% от консумацията през по-голямата част от годината се поема от АЕЦ и възобновяемите източници. Попитах те колко произвежда ТЕЦ Марица Изток 2 за година да видим дали могат да бъдат заместени с батерии.
Задавам ти за 10-ти път този въпрос а ти продължаваш да ми говориш за някакви си 7600 мегавата все едно са ежедневие
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноДо коментар [#53] от "sim4o":
Знаеш ли поне с каква мощност работи ТЕЦ Марица Изток 2 напоследък? Например днес?
Колко енергия е произведена от въглища за последния месец?
*****
Неутрално???????????
" ТЕЦ "КонтурГлобал Марица-изток 3" окончателно спира работа"..
"Капитал"!
А това за плащането за разполагаемост, точно на "Марица изток" 3 , къде точно успя да го видиш ???
Малоумник, в живота помага ли ти ,да си глупав ?
*****
НеутралноИма он-лайн сайт ..
И не, не знам.
Тотално не ме интересува !
Ти знаеш ли?
Тези данни - за какво ги ползваш?
Мнозина са те преценили, да си яко тъп .. например аз..
Дори и да им декламираш производството на електроенергия по всеки блок отделно - освен за глупав, ще те мислят и за психически неуравновесен и неадекватен..
ТОВА производство на ток например, в момента - по какъв повод ти щукна в главицата и що се емна да го споменаваш?
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноНяма как да не се съглася този път. Да си глупав не е лесно. Това е ясно за абсолютно всички освен за самия глупак. Ето малко цитати от него. Погледни за кой ТЕЦ си писал в сегашно време
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноАми сигурно заради това защото и ти говориш за в момента и плащането на половин милиард годишно за ТЕЦ Марица 3
Кой изглежда глупав в МОМЕНТА?
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноА иначе в момента вече е мрачен мъглив ден в късна есен и въпреки това ТЕЦ Марица Изток 2 работи само с 2 от 8 блока
Пълната мощност на централата е около 1600 мегавата, но в момента произвежда цитиран от официалния сайт за моментно производство 363 MW 49.987 Hz
За колко часа ще стигнат 6000MWh батерии за 1 милиард лева?
tpp2.com/site/realTimeData.html
*****
НеутралноМи да ..
Както ти обяснявам и за 999 990 евро на мегават в Германия ЗА РАЗПОЛАГАЕМОСТ..
Опитвам се, да ти дам КОНКРЕТНИ ПРИМЕРИ, ТА ДА РАЗБЕРЕШ , че без да се плаща за да разполагаш мощности - те няма как да са ти резерв ..
И да ТИ СИ ТЪП, ЩОТ СИ МАЛОУМЕН..
Като аз съм се мъчел горното да ти го обясня с прости примери ..
За Германия, за някогашните 230 милиона давани за разполагаемост на един ТЕЦ в България и т.н.
Като за тъпанар, като тебе , Ванка ..
АКО ИМАМЕ ТЕЦ - РАЗХОДИТЕ ИМ ВЪРВЯТ, БЕЗ НИКАКВО ЗНАЧЕНИЕ , колко мегаватчаса произвеждат ..
Дали 0, дали 10 .. теа милиони си вървят !
Иначе за синуси, за балансиране - съм се отказал да ти пълня главицата , ти си си тъпо идиотче ..
НЯМА в света, мрежа на батерии - приеми го като знание свише и дай повече да не ми ръсиш глупости ..
*****
НеутралноТози "раздут щат " им СЕ ПЛАЩА...
Те са си доказали, пред НЕК разходите , доказали са технологичната необходимост и например на ТЕЦ-3 СЕ ПЛАЩАТ ПО 230 МИЛИОНА ЗА "РАЗПОЛАГАЕМОСТ"..
Ако НЕК иска да са в резерв и съоръженията да могат да тръгнат - плаща!
Как иначе?
Кой да го поеме разходът за персонал?
—цитат от коментар 46 на sim4o
Ми за ВСИЧКИ ТЕЦ.. па и не само за ТЕЦ е в сила ..
В МОМЕНТА ВСИЧКИ ТЕЦ по света, които са резерв - вземат пари за разполагаемост и няма как да е иначе ..
Без заплата - няма как да имаш резерв!
Яко глупости..
*****
НеутралноПърво на 1 562 815 429 лв. без ДДС е оценен проектът за соларни батерии, залегнал в българския План за възстановяване.
Мощност - 6000 Мвч.
Въпрос - КОЛКО МОМЕНТНА МОЩНОСТ, за да покрият МОМЕНТЕН ТОВАР могат да дадат 6000 Мвч. батерии..
Да припомним КОЕ Е ТОВА ТОВАР..
Това са всички лампи, отоплителни уреди, електромотори , бойлери и т.н. КОИТО СА ВКЛЮЧЕНИ В МОМЕНТА..
Това е ТОВАР на консуматорите .. който товар, трябва да се покрие ТОЧНО С ТОЛКОВА мощност на производителите..
Като ВЪВ ВСЯКА СЕКУНДА - ТОВАРЪТ ТРЯБВА ДА Е РАВЕН на производството.
И се чудим- а дали батерия 6000 Мвч. може да дава 6000 Мегавата за час?
Или 10 000 Мвч за 10 секунди?
Не, разбира се ..
Ако е оловна - трябва да е поне 15 000 Мв, че и повече , за да даде моментна мощност 6000 ..
Ако е литиево-феритна .. малко по-малко ..
Това е защото батериите ползват енергия от химически реакции, която се отделя за време и не е разполагаема в момента на 100% ..
И се пита - А КОЛКО БАТЕРИИ ТРЯБВА ДА ИМА БЪЛГАРИЯ, ЗА ДА И Е НАПЪЛНО ПОДСИГУРЕНА МРЕЖАТА ??
*****
НеутралноС ДДС проектът за батерии е 1 875 378 515 лв.
Капацитет - 6000 Мвч.
Който капацитет НЕ МОЖЕ ДА ПОКРИЕ МОМЕНТЕН ТОВАР 6000 Мв ..
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноДал съм ти задача В последния коментар, да я беше сметнал? Ама не си. Защзабраненоко я беше сметнал нямаше да приказваш толкова глупости.
А плащането на резерв от няколко години е забранено със закон. Не случайно цитираш новини от 2019 година на които ти дадох и заглавието, ако си спомняш.
Освен това се опитваш да лъжеш, че тези милиони се плащат в сегашно време за вече затворен ТЕЦ. Две лъжи в едно, но не си намерил правилния човек който да лъжеш. Както виждаш те хващам в движение и сменяш посоката с малоумни коментари за човека въглищ
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноМислиш ли че като се правиш на умник ще изглеждаш умен?
Казах ти че си объркал човека и не го забравяй следващия път когато се опитваш да правиш внушения с откровени манипулации
Знаеш ли Колко е разликата между германската енергийна система и българската? Е тогава защо извади думите от контекста и "пропусна без да искаш" за какви мощности става въпрос? Ето пълният цитат на български от Уикипедия от където си копирал, за да не се правиш на неразбрал...
[quote:"Уикипедия"]Срок на доставка 2024-2026г
Редактиране
Следващите блокове получиха договор за 1205 мегавата в търга на оператора на преносната мрежа . [ 5 ] Резервната услуга трябва да бъде предоставена за две години от 1 октомври 2024 г. до 30 септември 2026 г. Операторите на централите получават 99 990 евро за мегават годишно.
9 MW, въздушни продукти и химикали
Газотурбинна електроцентрала Ahrensfelde , 120 MW, LEAG
Газотурбинна електроцентрала Thyrow , 150 MW, LEAG
Електроцентрала Landesbergen , 56 MW, Statkraft
Електрическа централа Emden , 50 MW, Statkraft
Gersteinwerk , 820 MW, RWE Generation
..[/quote]
Цяла Германия се нуждае от 1200 мегавата резервиращи мощности, за 120 милиона евро годишно, въпреки че е произвежда и потребява 20 пъти повече енергия от България. А България в момента плаща милиарди да поддържа ТЕЦ Марица Изток 2
Много по-евтино ще е да плащаме само 160 милиона годишно за всичките 1600 мегавата.
*****
НеутралноКуко малоумно, с това си вадя хляба!
Ако шефът не ме има за умен - няма да ми плаща заплата ..
И да, в Германия съм инженерче ..
Ти къде си, Малоумников ?
Къде си завършил ???
*****
НеутралноИначе плащаме В ПЪТИ ПО-МАЛКО .. Резерв с обща инсталирана мощност 1260 МВт ..
Шест блока по 210 МВт.
Платили сме 26.5 млн. лв., за услугата резерв на ТЕЦ “Варна” –
И да, КАК СИ МИСЛИШ, МАЛОУМНИК, ЧЕ МОЖЕ ДА СЕ ДЪРЖАТ ТЕЦ в резерв - и да не се плаща?
КАК Е ВЪЗМОЖНО физически???
Или затваряме - или ги ползваме !
Твоите идеи, да ги държим ТЕЦовете , ама да нямаме персонал ( а за какво ги държим ?? ), да нямаме поддръжка и да наемаме сезонни работници в ненадейни моменти - са тотал идиотски ..
Въглищата, между другото - не могат много дълго да се държат в големи количества на купове - понеже ще се самозапалят ..
Понеже си тъп като гъз - не се сещаш, че ако се затворят мините - няма никаква логика ТЕЦове с пещи - да стоят, като паметници, да се поддържат и да имаме персонал..
А ако мините и те не работят - трябва да плащаме не само за персонал, ами и за отводняване и поддържане на забоите и участъците за добив!
Отделно - трябва да се поддържат и машините, транспортните ленти, релсите (в мините има технологични релсови пътища) системите за отводняване и т.н.
Тоест - твоите идеи за резерв, дето ей така стои и само да щракнеш с пръст - и гориво се намира за пещите, и обучен и инструктиран сертифициран персонал , дето веднага да застъпи на смяна се появява, и машините в мините веднага тръгват и веднага дават гориво, и участъците за добив са отводнени и подготвени и ей така могат да си стоят с години - та всичките твои подобни идеи са тотално малоумни ..
Понеже си тъп идиот!
Като искаш ТЕЦовете и мините да ти стоят за резерв - през цялото време плащаш - както е по света ..
Тц .. кретенизъм пълен
Плащаш за разполагаемост , през цялото време - както е по света !
Цената на разполагаемостта доставчикът спокойно може да си я сметне , да я докаже и ти я калкулира - и ако не ти отърва - не сключваш договор за разполагаемост..
Ivan е
Рейтинг: 24 Неутрално[quote#70:"sim4o"][/quote]
Като си инженер и си мислиш че можеш да излъжеш останалите ли?
Досега не видях нито една инженерна сметка, а само опити за манипулация, защото си мислиш, че всички са по-глупави от тебе.
Досега ти зададох няколко инженерни въпроса и освен глупави заобикаления на въпроса, отговор не съм получил.
За разлика от тебе аз ти намерих десетки грешки, които са или защото си некадърен инженер или защото се мислиш за много умен или и двете заедно.
Попитах те ако Германия се нуждае от 1200 мегавата, от колко ще се нуждае България за да получи същия процент резерв?
Колко енергия произвежда годишно Германия и колко България?
Така и не разбра, че ако ни е объркаме баланса, ще променим честотата и на Германия и всички европейски страни, точно както ако Германия обърка баланса ще обърка нашата честота и абсолютно всички централи ще реагират АВТОМАТИЧНО И ЕДНОВРЕМЕННО за регулиране на честотата.
Ще си повишат мощността при падане на честотата, а ще я намалят при увеличаване на честотата.
Прочети какво е първично и вторично регулиране и как се прави.
Ако ще се плаща разполагаемост за честотно регулиране, то тези пари ще се платят на най-бързите централи, които В случая са батериите, чак след това на по-бавните, които са водните централи и газовите. Въглищата дори не са в графата.
Не го ли прочете в източника си от Уикипедия, господин псевдоинженер?
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноМалоумник е този който не е разбрал тази част от изказването ми, иначе нямаше да напише толкова огромен пост с повторения на това което съм казал само в едно изречение
Последното изречения в пост 69
"Цяла Германия се нуждае от 1200 мегавата резервиращи мощности, за 120 милиона евро годишно, въпреки че е произвежда и потребява 20 пъти повече енергия от България. А България в момента плаща милиарди да поддържа ТЕЦ Марица Изток 2
Много по-евтино ще е да плащаме само 160 милиона годишно за всичките 1600 мегавата."
Успя ли да го разбереш господин инженер? Сигурно си имал двойка по математика? Единица по електротехника и отрицателни оценки по останалите дисциплини.
*****
НеутралноТоест или работят, или ПЛАЩАМЕ ЗА ДА СТОЯТ РЕЗЕРВ , или затваряме ..
Друго - няма измислено..
Както вече дадох пример (не си го разбрал, па и кой знае защо си си го превеждал с Гугъл-преводач) цената в Европа е ок 100 000 евро за мегават резервирана мощност.
В комплекса Марица Изток, разполагаемост струваше над 200 милиона лева/ на ТЕЦ на година , (дадох конкретен пример)
Отделно - за да има гориво за пещите - ако резервираната мощност е както при нас на въглища - трябва да плащаме и на мината ..
Понеже ТЕХНОЛОГИЧНО не можем, просто да натрупаме огромни купове с въглища на плаца и те да са ни резерв..
А за персонал , който да е на разположение - по света друго , освен да му се плащат заплати и постоянно да му се поддържа квалификацията - не е измислено ..
Всичките ти идеи, че може за мините и ТЕЦовете в "Мариците" , да се събира персонал ей така - а после да се освобождава и че машини, участъците за добив и съоръженията , ей така ще си стоят готови на секундата да заработят - са върло идиотски ..
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноПиша го вече за 10-ти път дано да го разбереш;
"България в момента плаща милиарди да поддържа ТЕЦ Марица Изток 2
Много по-евтино ще е да плащаме само 160 милиона годишно за всичките 1600 мегавата."
Това са фактите, всичко друго са твои внушения и манипулации.
Очевидно след като в момента ТЕЦ Марица Изток 2 работи само с 356 MW което са 2 блока от 8, въпреки че фотоволтаиците не работят а АЕЦ работи на половин мощност само с 1000MW от 2000 възможни, въпреки че ТЕЦ Марица Изток 2 осигурява токът за регулирания пазар на над пазарни цени за които да не куплатеца плаща по около милиард годишно, сещаш ли се колко ще работи, ако трябва да продава само на свободния пазар?
Ще продава точно толкова колкото продава в момента ТЕЦ Марица Изток 3.
Колко ще издържи според тебе, ако не им се плаща за резерв някаква твърда сума?
Откъде ще взимат въглища, след като приходите на Мини Марица Изток са с 50 милиона по-малко отколкото трябва да плащат за заплати?
Ако беше истински инженер нямаше да заравяш главата в пясъка и да не виждаш тези очевАдни неща. Ако няма батерии, всяка вечер ще плащаме все по-скъп ток. Засега не си го разбрал защото си на регулирания пазар.
*****
НеутралноМалоумник, спирам ..
А със здраве ..
И ако не затворим комплекса - мините и ТЕЦ - ще трябва да плащаме поне едни 300-400 милиона, та да не се затрият, да не се разбягат специалистите и да могат отново да тръгнат ..
Друго измислено - няма !
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноАбе ти идиот ли си или бавноразвиващ се? От началото на дискусията ти обяснявам че ТРЯБВА да се плаща ЗА СТУДЕН РЕЗЕРВ
ТРЯБВА да се плаща ЗА СТУДЕН РЕЗЕРВ
ТРЯБВА да се плаща ЗА СТУДЕН РЕЗЕРВТРЯБВА да се плаща ЗА СТУДЕН РЕЗЕРВТРЯБВА да се плаща ЗА СТУДЕН РЕЗЕРВТРЯБВА да се плаща ЗА СТУДЕН РЕЗЕРВТРЯБВА да се плаща ЗА СТУДЕН РЕЗЕРВ
Колко пъти още трябва да ти се повтори за да го разбереш бе малоумник
ТРЯБВА да се плаща ЗА СТУДЕН РЕЗЕРВ
ТРЯБВА да се плаща ЗА СТУДЕН РЕЗЕРВ
ТРЯБВА да се плаща ЗА СТУДЕН РЕЗЕРВ
ТРЯБВА да се плаща ЗА СТУДЕН РЕЗЕРВ
ТРЯБВА да се плаща ЗА СТУДЕН РЕЗЕРВ
ТРЯБВА да се плаща ЗА СТУДЕН РЕЗЕРВ
ТРЯБВА да се плаща ЗА СТУДЕН РЕЗЕРВ
ТРЯБВА да се плаща ЗА СТУДЕН РЕЗЕРВ
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноМного по-евтино ще е да плащаме само 160 милиона годишно за всичките 1600 мегавата."
Много по-евтино ще е да плащаме само 160 милиона годишно за всичките 1600 мегавата."
Много по-евтино ще е да плащаме само 160 милиона годишно за всичките 1600 мегавата."
Много по-евтино ще е да плащаме само 160 милиона годишно за всичките 1600 мегавата."
Много по-евтино ще е да плащаме само 160 милиона годишно за всичките 1600 мегавата."
Много по-евтино ще е да плащаме само 160 милиона годишно за всичките 1600 мегавата."
Много по-евтино ще е да плащаме само 160 милиона годишно за всичките 1600 мегавата."
Много по-евтино ще е да плащаме само 160 милиона годишно за всичките 1600 мегавата."
Много по-евтино ще е да плащаме само 160 милиона годишно за всичките 1600 мегавата."
Много по-евтино ще е да плащаме само 160 милиона годишно за всичките 1600 мегавата."
Много по-евтино ще е да плащаме само 160 милиона годишно за всичките 1600 мегавата."
Много по-евтино ще е да плащаме само 160 милиона годишно за всичките 1600 мегавата."
Много по-евтино ще е да плащаме само 160 милиона годишно за всичките 1600 мегавата."
Много по-евтино ще е да плащаме само 160 милиона годишно за всичките 1600 мегавата."
Много по-евтино ще е да плащаме само 160 милиона годишно за всичките 1600 мегавата."
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноИ като повтаряш моите думи, по умен ли си мислиш че изглеждаш?
Накрая повтаряш абсолютно всичко за което ми противоречеше от няколко статии насам.
Сигурно защото провери фактите и видя в каква грешка си бил досега!
Поправи ми грешките?
Няма нали?
Хайде сега да поправя твоите
Прочети това без google преводач да не кажеш че нещо съм се объркал
Auch diese Kraftwerke stehen in der Regel still und werden nur bei Bedarf aktiviert. Wichtige Voraussetzung für eine Aufnahme in die Kapazitätsreserve ist eine Anlaufzeit von weniger als 12 Stunden, weshalb die meisten Kohlekraftwerke nicht für die Kapazitätsreserve geeignet sind.
Google го превежда така
Важна предпоставка за включване в резервната мощност е време за пуск под 12 часа, поради което повечето ВЪГЛИЩНИ ЦЕНТРАЛИ НЕ СА ПОДХОДЯЩИ за резервна мощност.
Има ли някаква грешка в превода?
Ivan е
Рейтинг: 24 НеутралноПоздравления! Успешно премина теста за малоумник с отлична оценка. Колко пъти не разбра за какво ти пиша?