Печалбата на търговските вериги е до 4%, обявиха от тяхното сдружение

Печалбите на търговските вериги от един продукт са между 0.5 и 4%, каза днес изпълнителният директор на Сдружението за модерна търговия Николай Вълканов. Изказването му беше по повод твърденията на привържениците на въвеждане на някакви ограничения в тях, че те са над 100%.
"От анализа на КЗК се вижда, че цяла група продукти се продават на загуба", допълни Вълканов. Той подчерта, че проверка на комисията няма как да не открие картел, ако такъв има.
"Ние очевидно сме удобният враг, защото всичко е на витрината. Винаги лошият е чуждият, нищо, че е инвестирал 4 млрд. лв, че дава работа, че осигурява 8% от БВП", посочи Вълканов.
Според него сравненията на цените в други страни от ЕС и България са некоректни и често се тиражират лъжи. "Цената е същата в цифрова изражение, но там тя е в евро. Има единични стоки, който се доближават като цени, една от тях е маслото, но това е така, защото 90% от маслото в България е внос", посочи представителят на търговските вериги.

Защо няма пазарни мерки: няколко мнения за бойкота срещу веригите за храни
Николай Вълканов е на мнение, че както въвеждането на таван на надценката, така и слагането на таван на цените са еднакво глупави и непродуктивни подходи.
Организаторите на бойкота са доволни от резултата
Също пред БНТ председателят на Сдружение за достъпна и качествена храна, което беше един от организаторите на бойкота на търговските вериги вчера заяви, че е доволен от резултата. "Българите показаха, че не може да продължава по този начин ценообразуването и подхода, както на веригите, така и на държавата в лицето управляващите, които винаги работят на парче", допълни Андрей Велчев.
Според него държавата трябва да влезе в своята роля, но не трябва да се опитва да намали цените по силов начин. За Велчев най-добрият вариант е започване на широк дебат между производители, потребителски организации и търговци.
Днес се очаква Националната агенция за приходите да изнесе данни от ефекта от бойкота и как той се отразил на оборотите на търговските вериги.