По програмата на "Метро" ще отвори стотният "Моят магазин"

По програмата на "Метро" ще отвори стотният "Моят магазин"

По програмата на "Метро" ще отвори стотният "Моят магазин"
''Метро България''
До края на март търговецът на едро "Метро" ще отвори стотния поред обект от веригата "Моят магазин". Това обяви компанията, която преди година започна на принципа на франчайза да подпомага собствениците на малки квартални магазини да оцелеят.
На такива търговци търговецът помага с реклама, с отстъпки в зарежданите стоки и др., като всички те се развиват по бранда "Моят магазин".
Пред журналисти от компанията обявиха, че франчайз програмата се развива по-бързо от очакваното. Точно преди 1 година компанията обяви, че до края на 2024 г. обектите под този бранд ще бъдат 50. Планът е през 2025 г. под бранда "Моят магазин" да отворят 250 магазина, през 2026 г. - 480, а през 2027 г. - 800. Такъв формат ще има и в Северозападна България, където до момента търговецът не е представен.
На практика всеки собственик на малък търговски обект в населено място в страната с над 1000 жители, който има желание да развива и да даде нов облик на магазина си, може да стане част от програмата. Собствениците запазват независимостта си и същевременно получават трите основни съставки за успешен хранителен магазин - атрактивни промоции и реклама, логична подредба с обновена визия, както и допълнителни преференциални условия.
Няма данни каква част от малките не биха оцелели сами, но данните сочат, че след влизането им във франчайз програмата те вдигат оборота си с 20%, което означава, че растат 5 пъти по-бързо от другите участници в традиционна търговия. По данни на "Метро", представени през ноември, над 10 хил. магазина са затворили за последните 10 години.

Основно търговец на едро

През изминалата финансова година (01.10.2023 - 30.09.2024 г.) "Метро България" има продажби за над 1.2 млрд. лв. и постигна най-високия реален ръст в историята си от 10% (без инфлация). Основен двигател на този оборот са бизнес клиентите, които формират над 60% от общите продажби, както и бързо развиващата се услуга "Доставки". Съществен принос има и програмата "Вземи повече, спести повече" ("Цени на ниво"), чрез която се гарантират постоянно конкурентни цени с отстъпки за количество върху над 7 хил. продукта, посочват от компанията.
През миналата година 30% от продажбите са дошли от хорека сегмента, а 50% от тях са се възползвали от доставките на компанията за търговия на едро. На традиционните магазини се пада дял от около 30% от общите продажби, а останалите 40% се държат от крайните потребители.
Изп. директор на компанията в България Жан Котен напомни, че от 2021 г. компанията се връща към основната си задача да е търговец на едро. С днешна дата търговецът лансира кампанията "Живей на едро", като идеята е, че отстъпките са много по-големи, ако се купуват повече артикули от един вид. По данни на самата компания те достигат средно 28% при пазаруване на поне два артикула от вид, което дава възможност за покупка на стойност, равнозначна на тази, която предлагат търговците на дребно.
Котен посочи, че целта е с ценовата си политика компанията да намали зависимостта на клиентите от промоциите и да предложи регулярно ниски цени. В България потребителите са особено чувствителни по темата с промоциите, като в продажбите на дребно делът на този вид пазаруване е 60-70%, посочи Котен.