За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
mxa57684253
Рейтинг: 28 НеутралноШиши и Боко почват пак да пълнят гушите. Цена пет пъти по-висока от първоначално определената!!!
HERMES
Рейтинг: 851 НеутралноГЕРБ - Видими резултати. 5,5 милиарда за 133 км през едно почти поле. Няма планини.
Polite_Bearselqnin
Рейтинг: 856 НеутралноПътната агенция има късмет,
че Прокуратурата ни не работи!!!
nessarox
Рейтинг: 1632 НеутралноНов рекорд! 50 млн. лв./км за магистралата от Велико Търново до Бяла
„Държава без върховенство на правото е форма на организирана престъпност“.Пътната агенция пусна поръчката с прогнозна цена от близо 3 млрд. лв. за 60 км
Прогнозната стойност на 60 км участък от Бяла до старата българска столица е близо 3 милиарда лева без ДДС.
Това е по 50 млн. лв. за километър - нов национален рекорд по скъпо строителство, който бие всички досегашни.
georgi_ww
Рейтинг: 264 ЛюбопитноАууу...сега ужас!! Ама там не е равно - има нагорнища и надолнища (зависи в коя поска гледаш) и не дай си Боже да не трябва и тунел...тигава я вапцахме.
vassilun
Рейтинг: 4765 ГневноПовече от 40 милиона на километър! Браво! Чекмеджето пак ще се напълни!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 2839 НеутралноЗлатните магистрали на България по тесни с едно платно от европейските.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Тази с колко платна ще е ?
И това е цена ПРЕДИ АНЕКСИТЕ!!!
Веселин Дечев
Рейтинг: 229 Неутрално"По прогнозна стойност автомагистрала "Русе - Велико Търново" ще бъде най-скъпата в България за 5.5 млрд. лв."
Миний аав адуучин хүнА ако бяхме влезнали в еврозоната и се бяха освободили 75те милиарда лева от валутния резерв, магистралата щеше да излезе и 55 милиарда.
simo01
Рейтинг: 145 НеутралноЗащо в равнината ще струва толкова много пари една магистрала? Средно по 41.35 милиона лева на километър. Това ми звучи като някаква брутална кражба.
acarid
Рейтинг: 192 НеутралноНищо не сте разбрали! След като посегна на парите предвидени за Русе-Бяла в Програма "Транспортна свързаност", сега софийското правителство пуска търг за фантастична сума с единствената цел Лот 3 никога да не се случи. Така че спокойно, 50 млн лв за километър АМ никой на никого няма намерение да плати!
acarid
Рейтинг: 192 НеутралноА последните 7-8 км от Южната дъга на СОП, софийското правителство е предвидило над 600млн. лв? Или над 80млн лв/км за 10 лентов булевард в София.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3545 НеутралноАко трябва тунел, ще помогне Кире. Той ги дупчи на майтап. 5 тунела под Балкана! Еретик
voinotzapad
Рейтинг: 614 НеутралноУникално ултра нагли гербопитешки мега боклуци. Ебаси плюскането, ама и ебаси бездарието - все по един и същи начин, бе!
Тва гербопитеците и Шиши, шефа им, са некви скакалци. Тва са паразити от най-висша степен.
Pozor Zlý Pes
Рейтинг: 992 НеутралноДунавската равнина е равнина само на име и въпреки това тези цени са нереални и можем само да спекулираме дали целта е провал на проекта или пълнене на чекмедже...
vassilun
Рейтинг: 4765 ГневноГЕРБ - Ново начало са отново на власт и краденето пак започна!
булгар, булгар...
Рейтинг: 445 ГневноА дано започне, че 4 години шарлатани СТИГАТ!
vassilun
Рейтинг: 4765 ЛюбопитноДо коментар [#16] от "булгар, булгар...":
Така е! Как ти се виждат 50 милоиона на километър? Ще поеме ли голяма част от тях чекмеджето? Или вече има повече от едно чекмедже за пълнене?
sense
Рейтинг: 2361 НеутралноДо коментар [#15] от "vassilun":
Знаеше се , че ще стане така, ако се докопат до управление с редовно правителство.
vassilun
Рейтинг: 4765 НеутралноИ аз го очаквах това, ама не чак толкова нагло! Догодина може да стугнат и до 100 милиона на километър.
хм
Рейтинг: 1355 Неутралноганьо да стега бузки, че прасето и мутрата са озверели за кеш.
Karamfil Kalchev
Рейтинг: 446 Веселоабе нищо не разбирате, нали ви обясниха още преди години че оскъпяването е заради льосовите почви
стефан иванов
Рейтинг: 1173 НеутралноБах маа му ,„е цените и на материали и труд скъпнаха много, но 20-25 000 000 за километър ми се вижда множко. Пък и не се очакват виадукти и тунели / най-скъпите неща в една АМ/
danvan
Рейтинг: 7244 НеутралноБоклуци ГЕРБ имат шкафче за пълнене Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
*****
НеутралноА защо ТИ не идеш и не пуснеш оферта за по-ниска цена?
*****
НеутралноДо коментар [#5] от "georgi_ww":
Нямя да се очудя, че ако започне строителството на магистралата,/ тя всъщност виртуално се строи поне от 25 години/, след 2-3 години няма да се иска актуализация и на тази сума.
sturmgewehr44
Рейтинг: 392 ГневноТия не строят магистрали, тия КРАДАТ магистрали!
Думата СВАСТИКА идва от санскритското स्वस्तिक (свастика), което означава предмет, носещ щастие или предвещаващ добро, и по-точно отличителен знак, който се поставя върху предмет или човек, за да носи късмет. Свастиката съпътства цялата история на човека. В националния археологически музей могат да се открият грънци с изрисувани свастики от времето на прототраките 6000 – 3000 пр.н.e. Свастика може да се види на една от църквите в Стария град в Несебър, като там е поставена като орнамент на апсидата от външната страна, а така също в археологическите находки под църквата Света София в град София, както и във вила „Армира“, като мозайка на пода. Щях да си сложа свастика на аватара, но пишман модераторите, характеризиращи се със забележителни исторически познания, щяха да намерят това за скандално и неуместно и най-вероятно щяха да приложат своето самобитно/първобитно ограничение в/у правата на профила... https://www.youtube.com/watch?v=ZVL5FKPNj3Aлизард
Рейтинг: 943 Гневновеликолепна кражба, за да се пълнят чекмеджата и търбуси. Шиши и Боце, ега се пръснете от плюскане!
tulup
Рейтинг: 1521 ВеселоЕдно време ГЕРБ лели ни убеждаваха, че тунел в Кресна е безбожно скъпо за България, а прогнозната цена беше 1 млрд. Днес вече 3 млрд за 60км обикновен път не е проблем
Не ме търсете преди обядprometheuss
Рейтинг: 533 НеутралноОдит и следене на всеки лев/евро....иначе ГЕРПС пак ще крадат...а нали виждаме как корупцията убива...
Роси
Рейтинг: 5672 НеутралноНякои трябва да си подсигурят бъдещето, може и да не са във властта повече. Голямо крадене е замислено.
Още от същото
Рейтинг: 196 НеутралноА-а-а, работи, работи, ама по поръчка. Сериозно ли?
Oggie Petkov
Рейтинг: 39 НеутралноДо коментар [#1] от "mxa57684253":
Да, при Боко цената за цялото довършване на Хемус беше 2 млрд за 200 км. Ако можеш да смяташ направи си сам сметката. И къде виждаш тук Боко и Шиши, те в АПИ ли са. Написаното тук не го смятам за сериозно. За тези пари цялата "магистралка" може да се построи на 20 м във въздуха. Петкратно повишение на цените след като и материали и труд не са поскъпнали повече от 2 пъти. Това е някаква явна подиграфка.
Oggie Petkov
Рейтинг: 39 НеутралноДо коментар [#27] от "лизард":
Министерството, което строи не е в ръцете на ГЕРБ. Нещо си се объркал.
Никола Николов
Рейтинг: 652 НеутралноДо коментар [#22] от "стефан иванов":
Масово под новините се хвърлят тези глупости, че там е равнина. Явно и ти коментираш без дори да си се поинтересувал. В този участък само има 7 детелини, 13 виадукта/моста, 3 еднопосочни тунела (единият около 1.5. км) и около 14 пресичания с други пътища (едното дори с магистрала Хемус). За обявената сума не коментитам, но спрете да пишете глупости, че тази магистрала е в полето.
ruse_island
Рейтинг: 1203 НеутралноГЕПС /ГЕПиСи/ строи магистрала. Ако една магистрала МОЖЕ да струва 3 млрд, ЗАЩО да струва по-малко?
Въпросът е риторичен.
ocean
Рейтинг: 646 НеутралноМАЛКО ЦИФРИ, ПРИ НАШАТА ЦЕНА ОТ 30,68 МИЛИОНА ЕВРО НА КМ!
For comparison https://www.worldhighways.com/news/european-highway-construction-costs-evaluated
highways in Austria cost €12.87 million/km. The next most expensive country is Hungary
at €11.21 million/km, followed by Slovakia at €9.56 million/km and then the Czech Republic at €8.86 million/km. At the other end of the spectrum, costs in Denmark are only €5.89 million/km, in Croatia €6.682 million/km, in Slovenia €7.29 million/km and in Germany €8.24 million/km.
Terrain can increase costs significantly and construction of highways in mountainous terrain is most expensive in Germany at €25.99 million/km followed by Austria with €24.97 million/km, with the Czech Republic
Cost of highway in Serbia 6-7 million euros per KM.
https://serbia-business.eu/how-much-does-a-kilometer-of-highway-cost-in-serbia-and-how-much-outside-it/
This is how the EU finances Eastern European organized crime groups.
*****
НеутралноАми нали ЩЕ ИМА ТЪРГ .. това е ОРИЕНТИР ЗА ТЪРГА !!!
Всичкото ПП/ДБ да се събере, да направи фирма - и като могат по-евтино , да играят ПОД ИНДИКАТИВНИТЕ ЦЕНИ ...
Но силата им е в ръсене на простотии и в планове за тунели под Шипка ..
*****
НеутралноПртокуратурата да направи фирма - да играе и тя на търга!
*****
НеутралноЦената май само ти я знаеш ..
Като няма никакъв договор, не са минали тържните процедури - от къде па ти е ясно , каква ли би била?
Говорят ти го звездите????
Може И ДА Е ПО-ВИСОКА , а може и по-ниска ..
Петър Атанасов
Рейтинг: 10 НеутралноКиро и Асен, защо не я направиха по-евтино? Впрочем и сега, който иска може да я построи за по-малко. Печели поръчката с по-ниска цена и започва.
*****
Неутрално9 Профил на simo01
СУПЕР
simo01
Рейтинг: 80
16:47, 18 мар 25
Защо в равнината ще струва толкова много пари една магистрала?
-- -- --
Може да струва И ПОВЕЧЕ ..
Тази сума, да припомним Е НЯКАКВА ОЦЕНКА и предварително остойностяване от експерти ..
КОЛКО ЩЕ СТРУВА ЩЕ СЕ РАЗБЕРЕ, СЛЕД ТЪРГА ...
Неясно е и напънът на някакви умнокрасивистите , предварителната оценка да е по-ниска ..
Защо ???
Ами да видим търга за ремонта на ПАВЕЦ "Чаира" , бастисан при управлението на Кирил Петков.
Какво стана, като първоначалната цена не беше висока , как завърши търгът?
Та и тука - оценката е направена по някакви ориентировъчни критерии - комуто му се вижда завишена , да иде и да играе на търга с по-ниска цена ..
*****
НеутралноТова НЕ Е ЦЕНА , А Е ПРЕДВАРИТЕЛНА ОЦЕНКА ..
Цената ще стане ясна СЛЕД ТЪРГА..
И може и да е по-голяма .. зависи как си преценят фирмите участнички ..
Може и по-малка .. ако се явят участници от ПП/ДБ ..