"Кауфланд" вече има 150 артикула под собствена марка

"Кауфланд" вече има 150 артикула под собствена марка

"Кауфланд" вече има 150 артикула под собствена марка
Търговската верига "Кауфланд" обяви, че до края на месеца ще пусне на пазара 150-ия артикул под бранда на собствената си марка "Брей".
Под този бранд продукти започват да се предлагат през 2020 г., като първоначално са 61. Подобно на други страни и в България популярността на собствените марки на търговците расте заради по-ниските цени в съчетание с добро качество. Допълнителен тласък на интереса даде голямата инфлация от 2022 г., когато масово потребителите започнаха да купуват стоки в промоция или по-евтини еквиваленти на утвърдените брандове.
От 2020 г., когато веригата пуска първите 61 артикула под собствената си марка, до края на 2024 г. оборотът от такива продукти е 100 млн. лв., обявяват от компанията. Отделно през 2024 г. в сравнение с 2022 г. се отчита ръст от 75%. Той се дължи на включването на още групи продукти под бранда "Брей", като в момента те вече са в 10 категории.
Най-новият артикул собствена марка на веригата е брашно - тип 650 и пълнозърнесто, които се очаква скоро да се появят на пазара в разфасовки от по 1 и 2 кг.
Добавени са и вкусове към плодовите сокове, като сега изборът от кайсии, ябълки, праскови и домати.
Най-продаваните продукти в отделните категории са кюфтета и кебапчета, лютеница, зелен лук, ягоди.
От компанията посочиха, че са поискали от доставчиците на преработени храни под този бранд да се разровят за старите си рецепти, за да се предложат утвърдени български вкусове при съответните продукти. Търговецът е поверил производството на продуктите от собствена марка на общо 55 български производители.
Веригата прилага 4 нива на контрол на продукти от собствена марка, сред които и и тази на тайния клиент. За месните продукти пък е въведен и сертификат за качество - по стандарта TUV NORD.
В рамките на годината веригата е планирала отварянето на три нови магазина, като първият - на бул. "Ботевградско шосе" в София, отвори врати вече през март. Той е 68-ият обект в страната. В София магазините са вече 18. Веригата през изминалата година е втората по оборот след "Лидл", сочат данни за 2024 г.