И след края на пандемията онлайн покупките на мебели продължават, но предпазливо

Доста след отпадането на ограниченията в пандемията, по време на част от които можеше да се купуват мебели и стоки за дома само онлайн, се оказва, че българите все повече свикват да правят покупки по този начин. Показват го данните и на търговците на храни, и на тези на дрехи, а също се оказва и на мебели.
Такава трайна нагласа у своите потребителите отчитат и от най-големия по приходи търговец на обзавеждане в страната "Юск България". Компанията представи новата си лятна колекция мебели и аксесоари.
"Сега все още хората пазаруват и онлайн", казва Ясен Панайотов, регионален мениджър. Обяснението, според него, е, че това е по-удобният вариант за потребителите - да получат мебелите вкъщи, а освен това вече познават продуктите и могат да се доверят да купят онлайн. Принос за това има и политиката на компанията да приема неограничено връщане.

Търговци за Черния петък: Такива неща не се бяха случвали досега, а идва Коледа
След голямото пазаруване за дома в пандемията, а и последвалата инфлация, всички бизнеси отчитат доста по-голяма предпазливост от страна на потребителите при харчене. В "Юск" също отчитат, че въпреки спада на инфлацията при мебелите хората приоритизират разходите си. Оценката на мениджмънта е, че компанията продължава да е първи избор при покупка на стоки за обзавеждане на българите заради добрите цени, които предлага.
"И световният пазар, и този в България е доста недпредсказуем и притиснат от високи оперативни разходи", коментира Панайотов. Затова компанията залага на разширяване на асортимента, включен в категорията "изгодна цена" - стоки, които са с трайно ниска цена, а не само по време на кампании.
През финансовата 2023/24 година компанията отчита ръст в печалбата с 14.1 % и спад в оборота с 0.5% до 598 млн. лв.

"Юск" ще отвори още 2 магазина през есента, а продажбите растат с 10%
Отчасти заради по-малките по размер нови жилища, които се предлагат на пазара и отчасти заради промяната в поведението след пандемията, но все повече потребители залагат на обзавеждане, което е изчистено и минималистично, което оставя повече пространство и залага на по-малко вещи. "Това ми прави впечатление в сравнение с предишни години... Ако преди обзавеждането беше по-претруфено, сега е доста по-обрано, доста по-изчистени са цветовете - по-топли, то-нежни, а не толкова искрящи нюанси", обяснява Панайотов. Оценката му е, че привлекателно за клиентите на датската верига е това, че в производството на продуктите си тя използва рециклати, естествени материали и др. щадящи природата.
През тази финансова година веригата продължава с експанзията си като наскоро откри магазини в Петрич и Ботевград, предстои трети обект в Бургас и първи обект в Козлодуй. Към момента в страната компанията има 57 като с новите обекит, заложени в плана й за текущата финансова година, те ще станат общо 60.
В допълнение до септември напълно ще приключи обновлението на всички съществуващи магазини, при което се залага на по-модерен дизайн, по-голям уют и разширение на площите за показване на повече мостри.
В България "Юск" стъпи през 2005 г. с обект в Пловдив. Днес освен 57 магазина, 4 от които отвориха врати през миналата година, има и онлайн платформа както и център за дистрибуция в Божурище, от който снабдява и някои чуждестранни магазини - в Турция и Румъния. През тази пролет компанията отвори и първия си магазин в Казабланка, Мароко.