Със 100 магазина в София "Минимарт" продължава бурния растеж във всички посоки

Със 100 магазина в София "Минимарт" продължава бурния растеж във всички посоки

Със 100 магазина в София "Минимарт" продължава бурния растеж във всички посоки
Дневник
Българската верига магазини от типа "удобни" (convenient store - бел. а.) под бранда "Минимарт" (MiniMart) вече отвори 100 обекта в София за по-малко от 2 г. от началото на бизнеса и продължава експанзията си и извън столицата. Тя вече има обекти в 11 населени места.
Обектите се развиват чрез договори за управление, а кандидати да ги управляват има от различни точки на страната, като основното предизвикателство пред мениджърите е логистиката по снабдяването.
Развитието на веригата тръгва от формата, роден в Азия, чиято цел е покупката на непосредствено необходими основни продукти, закуска и кафе, порция храна, която само трябва да се стопли и всичко това при бързо обслужване. Според Драгия Драгиев, изп. директор на БГК АД - компанията, която стои зад бранда "Минимарт", този формат се разраства бързо и е добре посрещнат от клиентите и заради това, че обслужването позволява създаването на личен контакт с персонала за разлика от анонимността в големите магазини.
Наблюденията на мениджмънта са, че често клиентите идват по три пъти на ден в магазините, като започват със сутрешното кафе и закуската - предлагат се хотдог, тост сандвичи и др. Веригата чрез различни доставчици предлага и порции готова храна, която трябва само да бъде стоплена.
Оценката е че магазините обслужват над 1.5 млн. клиенти месечно, а средните обороти се удвояват спрямо година по-рано, като това е вярно в различна степен в зависимост от това от колко време работи обектът.
"След пандемията хората интуитивно искат по-бързо да се случват нещата и да не са анонимни. Тъкмо личното отношение е в природата на нашата концепция", посочва Драгиев.

Иновативни продукти и разумни цени

Ценовата стратегия на веригата е клиентът да не се почувства измамен, когато е пазарувал там. Основна кошница от продукти е с т. нар. постоянно изгодни цени. Други са в промоция, която се ползва с картите за лоялност. За разлика от веригите те не са персонални и чрез тях не се събират лични данни като имейл, телефонен номер и др. В бъдещите планове обаче е разработването на апликация, като засега идеята е клиентите сами да решават дали да я ползват при пазаруването.
Компанията освен това планира също да продава продукти под собствена марка, като за разлика от големите търговци ще цели не по-добра печалба при по-ниски крайни цени, а да предлага уникални продукти, които не се предлагат в търговската мрежа.
В момента се стреми да предлага нови продукти, които клиентите не намират другаде.

Новата цел - 300 магазина

След като през пролетта на 2023 г. откри първия си магазин в България, БГК, вече се цели в 300 обекта в цялата страна при 200 отворени до момента и в още 30 до края на годината конкретно в София.
През януари компанията набра от емисия облигации 25 млн. евро, с които да покрие задълженията си и да развива мрежата от магазини. Драгиев посочи, че инвестицията в един магазин достига до 100 хил. евро с цялото оборудване.
Следващата цел е 300 магазина в България. Вече е отворен номер 200 преди дни в Благоевград. Заемно финансиране - банки и емисия облигации. Още 30 магазина до края на годината в София.
Разрастването не върви по линия на това да има насищане във всички квартали на града, а в зависимост от локациите, които се смятат за перспективни и където излизат свободни за наемане помещения, което по-често се случва в центъра на града. За откриването на такива места се грижи специален екип, който трябва да прецени и колко хора живеят и работят наоколо и какви ориентировъчно са техните доходи.
"Не съм мислел в началото, че може да има верига от 100 обекта в София", коментира с днешна дата Драгиев. За бързината, с която се отварят обекти, казва, че една седмица в компанията е като един месец.
Обектите се дават на частни лица с договори за управление, от които се изискват 5 хил. лв. депозит. Според мениджмънта интересът на кандидати към тези договори е голям, идва от различни части на страната и пречка пред достигането до по-отдалечени места е логистиката. За момента развитието е покрай магистралата, описват те.
Управляващите магазините ползват единен софтуер, а зареждането е от централен склад, който заедно с доставките до обектите БГК ползва под наем като цялостна услуга. Някои свежи продукти пък достигат магазините от отделни доставчици.