Кои са най-следваните инфлуенсъри в България за 2025

Кои са най-следваните инфлуенсъри в България за 2025

Слави Панайотов, по-известен като Слави от The Clashers
ANIVENTURE COMIC CON
Слави Панайотов, по-известен като Слави от The Clashers
Доверието в инфлуенсърите продължава да спада, но най-вече сред младата аудитория, показват данните на годишното проучване "Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България". За потребителите основно качество продължава да бъде честността на тези, които следват. Това са сред основните изводи от данните в доклада на пиар агенцията MSL Sofia, част от Publicis Groupe България, и маркетинговата агенция Pragmatica (повече за новите тенденции четете в понеделник в "Дневник"). Той е на базата на проучване сред бизнеса, самите инфлуенсъри/създатели на съдържание/ и потребители.
В класацията за най-следваните инфлуенсъри в България за тази година има само едно ново попълнение и разместване на позициите на останалите. Моделът Александра Богданска вече не е най-следваният инфлуенсър в България - вижте графиката надолу.
Резултатите са на база отговори на потребителите, участвали в проучването, а не според броя на последователите им.
Богданска отстъпва първото място на Слави Панайотов, който отбелязва ръст на аудиторията си. Това се наблюдава и при Наум Шопов, който се изкачва в класацията от шесто до трето място, докато Антоанет Попова Янг от второто място, което заемаше миналата година, тази е на седма позиция. Малък спад се забелязва и при Теа Минкова, Антоанет Пепе, Йоана Йоко и Балан, които обаче продължават да бъдат в топ 10 на най-следваните инфлуенсъри. За първи път в класацията, и то на шеста позиция, се появява Даниел Бачорски за сметка на Виктория Капитонова, която през 2024 г. заемаше осмото място.
Според проучването обаче 52% от тестваната аудитория твърди, че гледа съдържанието на инфлуенсъри, които не следва.
"Инстаграм" продължава да е водещата социална платформа за аудиториите, но "Ютюб" бележи значително изкачване с цели 5%, следван от "Фейсбук" с ръст от 4%, а TikTok и LinkedIn добавят по 3% към резултатите си.
Още за проучването четете в понеделник в "Дневник".