Бърнс спечели първа титла в световния рали шампионат

Бърнс спечели първа титла в световния рали шампионат

Ричард Бърнс със "Субару" спечели първата си титла в световния рали-шампионат за 2001 г. Британецът финишира трети в последния старт за сезона - "РАК-рали" във Великобритания, но и това бе достатъчно, тъй като бе необходимо само да завърши в първата четворка. Бърнс е първият англичанин и вторият британец след шотландеца Колин Макрей, спечелил първенството в шосейната надпревара със серийни автомобили от 1979 г., когато бе връчена първата титла при пилотите. Миналогодишният шампион Маркус Грьонхолм от Финландия и сънародникът му Хари Рованпера отпразнуваха конструкторската титла на "Пежо" с първо и второ място в британското рали. В последния, трети, ден на състезанието Бърнс потегли след лидера Грьонхолм, но скоро отстъпи втората позиция на другия финландец, след като реши да не поема рискове. В навечерието на старта във Великобритания Макрий с "Форд Фокус" имаше две точки повече от Бърнс. Шансове за титлата имаха също финландецът Томи Макинен с "Мицубиши Лансър" и неговият съотборник Карлос Сайнс (Испания). Макрей и Макинен отпаднаха още в първия ден на надпреварата, а Сайнс - във втория, след като излетя зрелищно от трасето и рани тринадесет зрители. Шотландецът, шампион със "Субару" през 1995, все пак остана в напрегнато очакване до самия край на състезанието, надявайки се на повреда в автомобила на съперника си в последните километри, помнейки необичайната развръзка в битката за първенството през 1998 г. Тогава Сайнс изглеждаше сигурен шампион, до момента в който автомобилът му блокира на финалната права, като по този начин Макинен спечели титлата. Бърнс, макар и само с една победа от началото на годината, спечели титлата, която през 2000-ата отстъпи на Грьонхолм, въпреки че бе триумфирал в цели четири ралита. Втори остана Макрей, а трети - Макинен. Грьонхолм, към когото в редиците на "Пежо" през 2002 ще се присъедини и Бърнс, остана четвърти.