"Софарма" и "Балканфарма" разширяват позициите си в Русия

"Софарма" и "Балканфарма" разширяват позициите си в Русия

Двете най-големи български фармацевтични компании - "Софарма" и "Балканфарма", правят опити за разширяване на позициите си на руския пазар. Изпълнителните директори и на двете дружества - Огнян Донев и Георг Цветански, са в бизнесделегацията, придружаваща вицепремиера Николай Василев в Русия.

"Софарма" сключи договор с най-големия руски фармацевтичен дистрибутор "Протек" за удвояване обема на продажбите в Русия, съобщи Огнян Донев. "Протек" има реализирани продажби за 500 млн. долара през миналата година. В началото на тази година предстои да бъдат финализирани преговорите и с най-големите дистрибутори на лекарства в Украйна, като очакванията са обемът на продажбите за Киев също да се удвоят, обясниха от "Софарма".

В понеделник изпълнителният директор на "Балканфарма холдинг" Георг Цветански заяви пред "Дневник", че разчита много "Балканфарма" да бъде включена в бартерите за природен газ и ядрено гориво с насрещна достава на медикаменти.

Износът на България за Русия за десетте месеца на 2001 г. е 99 милиона долара, като 19.2% е делът на медикаментите, сочат данните на Националния статистически институт. Двете компании са главните износители на лекарства за руския пазар - "Софарма" държи 10%, а останалият дял се пада на "Балканфарма". От "Софарма" не пожелаха да съобщят точните данни за реализираните продажби на руския пазар през миналата година, но уточниха, че те са по-високи с 60% спрямо 2000 г.

Според информация от "Балканфарма" през миналата година холдингът е реализирал на руския пазар медикаменти за над 32.1 милиона долара, с което е преизпълнил плана си със 105%. През 2002 г. се очаква "Балканфарма" да продаде на руския пазар фармацевтични изделия за над 38 милиона долара, обясниха от дружеството. Компанията има постоянно представителство и офис в Москва. През миналата година "Балканфарма" беше класирана на седмо място по внос на лекарства в Москва и на четвърто място в Руската федерация.

В момента близо 75% от продукцията на "Софарма" се продава на вътрешния пазар. Според Огнян Донев износът на компанията ще се повиши, тъй като предприятието ще модернизира производството през тази година, за да отговаря на стандарта за добра производствена практика (GMP). "Софарма" се е ориентирала основно към вътрешния пазар, което е помогнало на компанията да ограничи загубите от конфликта с "Балканфарма" по повод на регистрацията на търговската марка "Фармахим".