Австрийска агенция поема рекламата на "Мобилтел"
"Демнер, Мерличек и Бергман" са най-голямата агенция на рекламния пазар в Австрия. В момента тя управлява 54 бюджета на 50 клиента. Шестнадесет от тези договори са сключени преди 2 години, а 28 са отпреди повече от 5 години. Пакетите предлагат пълния спектър от рекламни услуги - от платени публикации и класическата медийна реклама, през рекламни аксесоари, до връзки с обществеността и Social Marketing. Разделянето по медии е: 30% - в печатни медии, 49% - в телевизия, 15% - в радио, 6% - във външна реклама. Общата сума на поверените бюджети за 2001 г. е била 189 милиона евро. Трима от клиентите на агенцията са сключили договори за по над 10 милиона евро годишно, а 32 са поверили бюджети, по-малки от 2 милиона евро.
Сред най-големите клиенти на "Демнер, Мерличек и Бергман" са компании като веригата бензиностанции OMV и банката "Кредитанщалт", част от групата на "Банк Аустрия", Виенската община и Виенските фестивални седмици, автомобилните представителства "Мазда Аустрия" и "КИА Аустрия", правителствената пресслужба и австрийското радио, списанията "Профил", "Нюз" и "Формат", ежедневникът "Курир".
По данни на германското специализирано списание "Werben & verkaufen" "Демнер, Мерличек и Бергман" са удостоени със златното отличие за имиджова реклама на германския съюз на комуникационните компании за 2001 г.
От агенцията съобщиха за "Дневник", че още през миналата година им е била поръчано да изработят цялостна стратегия за "Мобилтел". Тимът е впечатлил ръководството на мобилния оператор със забележителна презентация. "Нашата кампания отговаря на международните стандарти. Още в разработването й бяха включени германци, англичани и американци", заяви изпълнителният директор доктор Хари Бергман. Той съобщи още, че телевизионните реклами се подготвят от експерта по музикални видеоклипове Зоран Бихач, а оператор е Роби Мюлер, който е работил с режисьори като Ларс фон Трир и Вим Вендерс. Продуцент на клиповете ще бъде германската компания Нарру Trigger Berlin.
Заради появата на пазара на "Глобул" през миналата година "Мобилтел" промени практиката си рекламата да се движи от вътрешен отдел на компанията. През юни тогавашното ръководство на оператора проведе конкурс за рекламна стратегия, който беше спечелен от Lowe Lintas Swing Communications. От мобилния оператор тогава казаха, че ще работят със Swing, но не било изключено да продължат разговорите и с другите агенции. Рекламният бюджет се пазеше в тайна. Lowe Lintas Swing Communications предприе смяна на търговската марка на оператора от "Мобилтел" на "Мтел".