"Нет" има амбицията да стане третото национално радио

"Нет" има амбицията да стане третото национално радио

----------------

Владимир Танев е на 42 години. Завършил е факултета по журналистика на Софийския университет. От 19 години е в професията, като е работил в БНР и "Дарик радио". В началото на годината постъпи в радио "Нет" като главен редактор, а преди два месеца пое длъжността на програмен директор, която дотогава заемаше Виза Недялкова.

Какви са структурните промени в радио "Нет" и от какво бяха наложени те?

- Промените стартираха още през юни и се изразиха в това, че аз поех поста на програмен директор от Виза Недялкова. Тя неведнъж е казвала, че се е нагърбила да създаде радио "Нет", но поради факта, че е честен журналист, никога не се е занимавала с медийно менажиране и е търсила да намери човек, който в един момент да поеме нейните функции. Аз още от самото начало, когато дойдох тук с първата голяма група от "Дарик радио", започнах да върша почти цялата мениджърска работа. И така в края на юни се случи един абсолютно формален ход. Поех цялостните началнически функции в радиото - водя се програмен директор, но де факто имам отговорности и права като на генерален директор в една електронна медия. Виза Недялкова си остава като журналист в "Нет" и ще води своето предаване "Теми от печата".

Радиото вече има и нов главен редактор - Надя Маринова, и отговорен редактор на новините - Стоян Витанов. Всичките промени бяха свързани с едни рязко повишени цели и амбиции.

Обявихте, че ще изведете радио "Нет" до челната тройка на касациите. Как смятате да постигнете това?

- Това ще стане, защото знам как едно радио се води до лидерски позиции. Това вече ми се е случвало да го правя. Основната част от хората, с които съм успявал, сега отново са около мен. Всичките ни действия са свързани със задълбочен анализ на радиопазара и рекламния такъв. Тези цели означават и завишена отговорност на всеки в радиото, съответно и рязко вдигане на летвата. Това наложи по един нормален и спокоен начин да се освободим от някои хора. От 4 февруари около 15 - 20 човека напуснаха "Нет", усещайки, че на фона на засилените амбиции те не се вписват. Но въпреки това при нас работят 52 души на трудов договор, което го няма в друго частно радио в България.

С какво работата ви в "Нет" е по-различна от тази в "Дарик"?

- Това ми е било голяма мъка и много сме мислили по този въпрос.Още през зимата се опитахме да формулираме собствения си облик и специфика. Така решихме да лансираме като герой в програмата ни обикновения човек. Опитваме се да придадем човешки облик и на новините, и на предаванията. Тук е коренното ни различие с "Дарик радио", което показва голямата новина, лансирайки напред основния герой, участвал в нейното раждане. А за добро или зло все още в България основните герои са политиците и управниците. Ние сме и единствената медия, в която има цяла програмна линия за журналистически разследвания.

Към каква аудитория се обръщате и с какви предавания смятате да я спечелите?

- Още от едни стари социологически изследвания за структурата на аудиторията ни усетихме, че радио "Нет" има значително по-млади слушатели от тези на "Дарик" и "Хоризонт". Вследствие на дълги размишления и допитвания до медийни експерти и социолози решихме, че ще преформатираме звученето си с нов стил и предавания. Ще се целим в групата на 25 - 45-годишните преуспяващи хора, които са и 60% от слушателите ни. За тях до края на септември тръгват пет нови музикални предавания, както и рубрики за бизнес, туризъм, риболов, здраве и интернет. Надяваме се скоро да стартира и сатиричното предаване на екипа на Слави Трифонов, което ще се води от Стефан Рядков. Дони също ще има хумористична рубрика, която ще прави с колегите си от Театъра на армията.

Радио се прави трудно, а информационно радио - още по-трудно, защото струва много скъпо. Успехът на такава медия не идва бързо, но е гарантиран от свободните пазарни ниши. Повече от убеден съм, че България трябва да има второ частно национално радио и много се радвам, че СЕМ въпреки всичките си проблеми напоследък има дързостта да включи в подготвяната медийна стратегия конкурс за второ частно национално радио. Ние твърдо ще участваме в този конкурс и отсега имаме амбицията да сме готови и с програмния продукт, и с екипа. Радио "Нет" от самото си начало е замислено като третото национално радио след "Хоризонт" и "Дарик", но без да копира или дублира програмни схеми и формати на конкурентите си.