"Дейзи" пусна дигитален фотоапарат на българския пазар

"Дейзи" пусна дигитален фотоапарат на българския пазар

Българската компания "Дейзи технолоджи" пусна нов модел дигитален апарат на българския пазар след успешното му представяне извън страната. От петък моделът "Фото клип" ще се продава във веригата "Германос", фирмените магазини "Дигитален свят", "Джеф" и "Технополис" на цена 489 лв.

"Конкуренцията на световния пазар е много голяма, но засега нямаме съперници от гледна точка на многофункционалността на продукта", каза Милен Тодоров, изпълнителен директор на дружеството. Новото устройство има функции на диктофон, фотоапарат, цифрова камера, има и опция за слушане на mp3.

Той обясни още, че компанията обмисля до края на 2003 г. да навлезе в класа на полупрофесионалните апарати.

Според Тодоров тенденцията на световното потребление на такъв вид стоки сочи, че най-търсени са продуктите на вече утвърдените производители в комбинация с иновации.

Основните компоненти на дигиталния "Фото клип" са на световни производители. Сензорите са на "Панасоник", LCD-устройството е на "Санио", а процесорът - на "Тексас инструментс".

"Горди сме, че китайските производители, които са известни с качеството си да копират всичко и да го продават на по-ниска цена, все още не са успели да копират дигиталните ни апарати", допълни Тодоров. Той обяснява европейския интерес към изделието и с факта, че "Дейзи" все още е единственият производител в Източна Европа на този модел.

Компанията е в преговори за съвместно производство с руската "Зенит". Тодоров разкри, че руският производител е заинтересован от електрониката на "Дейзи", а евентуалният ангажимент на "Зенит" ще се сведе до изработване на дизайна на апарата. "Такъв ангажимент имаме и с "Грундиг", за които предоставихме механиката, а те разработиха външния вид", допълни директорът на компанията.

От "Дейзи" не пожелаха да разкрият пазарния си дял, но споменаха, че се забелязва тенденция на разширяване на пазарните позиции. Тодоров каза само, че 10 хил. броя са предплатени от европейските дистрибутори. "Проблемът ни не е в това да си намерим клиенти, а как да смогнем с обема на поръчките", отбеляза директорът на дружеството и допълни, че търсят начини за инвестиране в производството.

По думите му "Дейзи" има в Европа около 50 дистрибутора, в САЩ търговията върви добре, а най-успешният критерий са продажбите в Хонконг и Япония.