Сделката за "Бъргър Кинг" най-накрая беше финализирана
Проточилата се над 30 месеца продажба на веригата ресторанти за бързо хранене "Бъргър Кинг" от пивоварната компания "Диагео" най-накрая беше финализирана, предаде Ройтерс. Купувач е консорциум, съставен от инвестиционните дружества "Тексак пасифик" и "Бейн капитал" и инвестиционната банка "Голдман Сакс". Сделката беше сключена, след като "Диагео" се съгласи да намали исканата цена от 2.26 млрд. долара на 1.5 млрд. Според условията на сделката 1.2 млрд. долара ще бъдат платени в брой, а другите чрез емитирани от купувачите облигации. "Диагео" ще използва финансовия ресурс, акумулиран от продажбата, за да намали своя дълг и да финансира още обратни изкупувания на свои акции. Източници от пивоварния концерн заявиха, че те са доволни от получената цена предвид състоянието на "Бъргър Кинг" и пазара в момента. Според анализатори парите, която компанията ще получи, няма да имат голям икономически ефект върху нея, но ще дадат възможност на мениджърския екип да се съсредоточи върху основния бизнес на компанията. Стратегията на изпълнителния директор Пол Уолш е увеличаване на продажбите на хранителните продукти на "Диагео", за да може да се инвестират средства в по-бързо разрастващото се потребление на алкохолни напитки.
Сделката беше договорена окончателно още преди пет месеца, но не беше финализирана поради няколко причини. Най-важната от тях беше нежеланието на банките "Джей Пи Морган" и "Саломон Смит" да отпуснат необходимия кредит на консорциума. Освен това ценовата война между "Бъргър Кинг" и "Макдоналдс" рязко намали печалбата на компанията в няколко поредни тримесечия. Това и поредицата от дела, които се завеждат срещу веригите ресторанти за бърза закуска за нездравословната храна, която продават, направи цената, която "Диагео" искаше за филиала си, твърде висока. Очаква се консорциумът купувач да пусне част от акциите на "Бъргър Кинг" на борсата най-късно след 18 месеца.