Консорциум купи "Винимпекс" за 4 млн. лв.
Срокът за подаване на окончателни оферти в конкурса за продажбата на "Винимпекс" изтече на 22 януари тази година. Тогава обвързващи оферти подадоха избрания за купувач консорциум, "Белведере - България" ЕООД - София, и "Интер таб" ООД - Пловдив.
"Винимпекс" изнася и внася вина, виноматериали, високоалкохолни напитки, машини, съоръжения, други стоки и материали, свързани с този предмет на дейност. Дружеството работи с повечето от по-големите винопроизводители в България, тъй като има установени позиции на пазарите във Великобритания, САЩ и Канада. Освен това външнотърговската компания изнася и за Англия, скандинавските страни, Германия, Полша, Чехия, Русия."Винимпекс" изградена структура от дъщерни фирми и представителства (в Полша и Швеция), които могат да бъдат база за износ в съответните страни.
Дружеството притежава и регистрирани търговски марки в страната и чужбина, които са сериозен нематериален актив.
Едни от популярните марки, собственост на "Винимпекс" са "София", "Искра" и "Чочосан", "Манастирска изба" и други. Статутът на търговските марки обаче не е напълно изяснен, доколкото част от тях (главно регистрираните в България) са собственост на Националната лозаро-винарска камара.
До 1992 г. дружеството е монополист в своята област. По данни на АП обаче финансовият резултат през 2001 г. е загуба от 454 хил. лв., а до септември 2002 г. загубата е 65 хил. лв.